» اخبار ایران و جهان » توافق هسته‌ای می‌تواند راهگشای گفتگوهای دیگر با ایران باشد
اخبار ایران و جهان

توافق هسته‌ای می‌تواند راهگشای گفتگوهای دیگر با ایران باشد

مرداد 18, 1394 006

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که حل موضوع هسته ای ایران احتمال آغاز گفتگوها با این کشور را برای حل و فصل مسائل دیگر منطقه ای از جمله بحران سوریه، افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا از امکان برقراری همکاری سازنده با تهران به عنوان یکی از امتیازات جانبی توافق هسته ای ایران سخن گفت اما مدعی شد که چنین همکاری در کوتاه مدت عملی نخواهد شد.

اوباما در مصاحبه ای که با خبرگزاری «سی ان ان» داشت و قرار است امروز یکشنبه به وقت محلی آمریکا پخش شود بار دیگر مدعی شد که در حال حاضر رسیدگی به مسئله هسته ای ایران در اولویت نخست قرار دارد. وی بار دیگر در پاسخ به بهانه جویی های دولتمردان کنگره تاکید کرد که توافق به دست آمده بین ایران و کشورهای ۱+۵ از هر راه حل جایگزین دیگری مناسب تر است.

به ادعای اوباما، توافق هسته ای ایران می تواند راهگشای آغاز گفتگوها برای حل و فصل مسائل دیگر از قبیل حل بحران سوریه و ترغیب گروه های سوری برای کمک به انتقال قدرت باشد تا به زعم وی داعش و دیگر گروه های تروریستی نتوانند بیش از این در سوریه ریشه بدوانند.

با این حال وی تاکید کرد که چنین همکاری با ایران در آینده نزدیک متصور نخواهد بود.

این مصاحبه در روز پنجشنبه گذشته و ساعاتی پیش از اعلام خبر مخالفت قطعی سناتور «چاک شومر» با توافق هسته ای ایران ضبط شده است و قرار است زمانی پخش شود که اوباما در تعطیلات تابستانی به سر می برد.

گفته می شود که در این مصاحبه، «فرید زکریا» مجری برنامه سی ان ان از احتمال تصمیم اوباما به استفاده از گزینه نظامی علیه ایران در صورت ناکامی توافق هسته ای سؤال می کند که اوبا نیز از ارائه پاسخ مستقیم طفره رفته و می گوید: من از یک سیاست کلی در خصوص مسائل بزرگ پیروی می کنم و آن این است که به پیش بینی شکست نپردازم. اکنون نیز قصدی برای پیش بینی شکست ندارم چرا که فکر می کنم (در مقایسه با مخالفین) از قوه استدلال بهتری برخوردار باشیم.

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/09/3/1788620.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×