» عمومی » ورزشی » چرا استقلال نتیجه گرفته و پرسپولیس نه/ بازهم پای پول در میان است!
ورزشی

چرا استقلال نتیجه گرفته و پرسپولیس نه/ بازهم پای پول در میان است!

مرداد 17, 1394 0010

پانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر در شرایطی برای دو تیم پرطرفدار تهرانی آغاز شده است که یکی صاحب دو پیروزی شده و صدرنشین است و یکی فقط یک امتیاز کسب کرده و اوضاع خوبی در جدول ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اینکه استقلال امروز نتیجه می‌گیرد و در بازی حساس مقابل تیم امیر قلعه نویی آن می‌کند که هم زیباست و هم نتیجه را هم در پی دارد اما پرسپولیس نتیجه نمی‌گیرد و به خوبی تیم پرویز مظلومی هم بازی نمی‌کند، مهمترین دلیل آن نه بی علم بودن برانکو است و نه عالم‌تر بودن پرویز مظلومی.

استقلال خوب بازی می‌کند، چون بهتر هزینه کرده و مدیریت هزینه بالاتری نسبت به پرسپولیس داشته است، آبی‌ها بهتر بازیکن گرفته‌اند و تلفیقی از جوان‌ها و البته نامدار‌ها را کنارم چیده‌اند و نه مدرسه پیرمردها تشکیل داده‌اند و نه البته مهد کودکی ساخته‌اند در جوانگرایی.

این مهم اتفاقی نیست، استقلال نه به یکباره تمامی داشته‌های خودش و منتسبین خودش را از بین برده و نه همه آنها را دور ریخته است، آنها آنچه را که نیاز داشتند تا حدودی نگه داشتند و آنچه را که نمی‌خواستند، صرف نظر از قیمتش کنار گذاشتند و به این ترتیب تیم بهتری ساخته‌اند.

استقلال دیدار با ملوان را به همین دلایل ساده برد. اگر نگاهی هم داشته باشیم به منچستریونایتد و بایرن و یا بارسا و رئال متوجه می‌شویم که رابطه مستقیمی وجود دارد میان هزینه کرد یک باشگاه با داشته‌های فنی آن. این البته که به معنای تنها زیاد خرج کردن هم نیست، بلکه باید تاکید کرد که صحیح خرج کردن موضوع مهمتری از زیاد خرج کردن در یک باشگاه است، با این وجود باید گفت، وقتی  بیشتر هزینه کنی موفق تر هستی.

در فوتبال دولتی ایران اما بسیاری از رسانه‌ها وجود دارند که این ارتباط مستقیم را جور دیگری جلوه می‌دهند تا از هزینه‌های یک باشگاه دولتی بکاهند، این رویه در وضعیت دولتی و غیر‌خصوصی موجود صحیح است اما رشد دنیای فوتبال به دولتی بودن یا خصوصی بودن باشگاه‌ها اهمیتی نمی‌دهد و خرید بهتر و داشتن بازیکن بزرگ‌تر را دلیل محکمی برای موفق‌تر بودن می‌شمارد.

در آماری که چند روز قبل منتشر شد، استقلال گران ترین باشگاه فوتبال ایران در شرایط کنونی بود، پس از این تیم سپاهان و تراکتورسازی و … هم حضور داشته‌اند که پول بیشتری نسبت به دیگران خرج کرده‌اند و طبیعتا در شروع کار امتیاز‌های بیشتری می توانند کسب کنند.

این مهم ادامه دارد تا اینکه موعد نقد شدن چک‌ها برسد که اگر در زمان مقرر این چک‌ها نقد شود می‌توان کار را مدیریت کرد و تا آخرین روز لیگ هم بالا و بالاتر رفت اما اگر این چک‌ها نقد نشود مدیریت کار با مشکل مواجه می‌شود و نتیجه آن نخواهد بود که در شروع کار بود.

استقلال شروع خوبی داشت چون بازیکنان بهتری نسبت به پرسپولیسی که امروز همه افتخارش کم تر هزینه کردن است گرفته است، در ادامه البته بخشی از کار را می توان به توان فنی مربی هم نسبت داد اما در مجموع همین است که نوشتیم.

استقلال و پرسپولیس که زیر فشار تماشاگر هستند باید در نظر داشته باشند که فشار بازی روی دوش بازیکنانشان بسیار بیشتر از دیگ تیم‌هاست و اگر در انتخاب بازیکن با تجربه تر و بزرگ تر درست اقدام نکنند نمی‌توانند به نتیجه برسند.

البته موافق زیاد هزینه کردن از جیب دولت نیستیم اما فوتبال دولتی یا خصوصی بودن برایش مهم نیست، این ورزش و البته هر ورزش دیگری در دنیا قانون نانوشته‌ای دارد مبنی بر اینکه باید بازیکن و مربی بهتری داشته باشی تا موفق شوی و حالا استقلال در شروع و تا قبل از رسیدن به موعد پول دادن به بازیکنانش اینگونه شروع کرده و کاش فوتبال ایران هم خصوصی بود تا رسانه‌ها قبل از فریاد زدن برای کاهش هزینه‌ها از جیب بیت المال، فریاد بالاتر رفتن کیفیت را سر می دادند و هر روز فوتبال بالا و بالاتر می‌رفت.

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/08/3/1787226.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×