» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » امام جمعه مبارکه:هنرمند شهید علی اصغر شهریاری درنمایش “حدیث عشق” با شهادت آگاهانه خود ایفای نقش نمود
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

امام جمعه مبارکه:هنرمند شهید علی اصغر شهریاری درنمایش “حدیث عشق” با شهادت آگاهانه خود ایفای نقش نمود

مرداد 16, 1394 0016

درآستانه برپایی یادواره شهدای عرصه هتر و نمایش شهرستان مبارکه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرمبارکه وجمعی از اصحاب هنر ورسانه با حضور در منزل هنرمند شهید علی اصغر شهریاری با خانواده معظم این شهید سرافراز دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، دراین دیدار که حجت الاسلام مشهدی (مسول فرهنگی ستاد نماز جمعه) ، اسلامی فر (مسول بسیج رسانه)، ایرانپور(مسول کانون بسیج هنرمندان) و جمعی از اعضای ورای اجرایی کانون حضور داشتند ابتدا اسلامی فر (مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان مبارکه) طی سخنانی شهید علی اصغر شهریاری را یکی از شهدای شاخص هنری شهرستان دانست و گفت: این شهید عزیزدر اوایل دهه 60 به عنوان مسول هنری سپاه ناحیه مبارکه کارگردانی نمایشنامه حدیث عشق را به عهده داشت که بعد از چندین اجرا در شهر مبارکه درآستانه هفته وحدت به شهر سنندج اعزام و درتاریخ 29آذر1362در حین اجرای نمایش به همراه شهیدان شفیعی،رحیمی ،ذببحی و ترابی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

دراین دیدار همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدی (امام جمعه شهرمبارکه) طی سخنانی گفت: ‌درتداوم انقلاب اسلامی و تحقق آرمان‌های آن نقش شهدا و ایثارگران بر کسی پوشیده نیست چرا که شهیدان در بهترین لحظات زندگی خویش با پرواز به سوی معبودشان و دل بریدن از همه تعلقات دنیا رسم عاشقی را به ما آموختند و با معامله با حق جاودانگی را برای خود به ثبت رساندند.
امام جمعه مبارکه افزود :شهدا مجاهدانی هستند که علم رسالت و پاسداری از انقلاب را بر دوش کشیده و با پیروی از امام حسین (ع) مأموریت خود را به نحوه احسن و با شایستگی هر چه تمام‌تر به انجام رسانده و با خون پاک خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان مبارکه با بیان اینکه هنرمندان شهید درانقلاب اسلامی و دفاع مقدس دفاع مقدس نقش آفرین بوده و سهم مهمی در تحولات این دوران داشته اند گفت : باید نسبت به معرفی شهدای هنرمند به عنوان الگوهای رفتاری جهت نسل جوان تلاتش مضاعفی صورت پذیرد.
در ادامه آقای حبیب الله ترابی (از اعضای نمایش حدیث عشق وازدوستان شهید) طی سخنانی شهید شهریاری را فردی فعال و تاثیر گذار در عرصه هنر تئاتر و نمایش توصیف کرد و به ذکر خاطراتی از نحوه آشنایی ، فعالیت هنری و نحوه شهادت ایشان پرداخت.
در ادامه این دیدار صمیمی برادر، مادرشهید و داماد خانواده به بیان نکات اخلاقی و رفتاری و ذکر خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداختند.
در پایان تصویر شهید که توسط هنرمند کانون سرکار خانم کاظمیان به صورت سیاه قلم طراحی شده بود توسط امام جمعه محترم به پدر و مادر شهید اهدا گردید.

IMG-20150801-WA0014 IMG-20150801-WA0015 IMG-20150801-WA0019 IMG-20150802-WA0042 IMG-20150802-WA0045 IMG-20150802-WA0052

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×