» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » 70 درصد فولاد كشور در استان اصفهان توليد مي شود
اخبار شهرستان مبارکه

70 درصد فولاد كشور در استان اصفهان توليد مي شود

آذر 16, 1392 007

دكتر رسول زرگرپور در مراسم تکریم و معارفه مديرعامل شركت فولاد مباركه اصفهان با اشاره  به وجود  10 هزار واحد صنعتي در استان اصفهان و توليد 70درصد فولاد كشور در اين استان گفت: اصفهان اولين استان صنعتي كشور است .
به گزارش خبرنگار خبرنامه فولاد، استاندار اصفهان با بيان اينكه در استان اصفهان 68  ناحيه و شهرك صنعتي وجود دارد تصريح كرد: 15 درصد ارزش افزوده بخش صنعت و همچنين 70 درصد فولاد كشور در استان اصفهان توليد مي‌شود.
رسول زرگرپور با تاكيد بر اينكه دارا بودن رتبه اول استان در بخش صنعت يك پتانسيل غني محسوب مي شود، گفت: استان اصفهان مي‌تواند با استفاده از موقعيت جغرافيايي متمايز و همچنين  تعامل و همكاري نيروي متخصص و ماهر، شركت هاي دانش بنيان و دانشگاه هاي  تراز اول در استان با بخش صنعت به موفقيت هاي خوبي دست يابد.
وي با تاكيد بر اينكه صنايع بايد از  پتانسيل عظيم علمي كه در اصفهان وجود دارد حداكثر استفاده را ببرند، افزود: صنايع بايد با ارتباط قوي با مراكز علمي  از اين پتانسيل غني و دانشگاهي به صورت مستمر و دائمي برخوردار شوند.
استاندار اصفهان با اشاره به اينكه در جهان پيشرفته امروز تامين بخشي از هزينه هاي اجتماعي توسط صنعت  يك اصل كاري و پذيرفته شده به حساب مي آيد، اظهار داشت: وقوع اين امر هم براي ايجاد برند و هم براي ايجاد هم افزايي و مشاركت صنايع در هزينه هاي اجتماعي سودمند خواهد بود.
زرگرپور با بيان اينكه شركت فولاد مباركه  در هزينه هاي مترو و تكميل ورزشگاه نقش جهان ، هزينه هاي اجتماعي را مد نظر داشته است، افزود:  هرچه نرخ مشاركت بيشتر باشد نشانه ي بلوغ آن شركت خواهد بود.
وي ضمن اينكه از صنايع خواست كه در طرح كاهش آلودگي هوا همكاري و همياري  لازم را با مديريت استان داشته باشند، اظهار داشت: شركت فولاد مباركه بر اساس استاندارد هاي آلايندگي از ليست آلوده كنندگان خارج شده است و لازم است ديگر صنايع نيز در اين مسير گام بردارند كه اين امر  مطالبه اصلي و اساسي مردم به شمار مي آيد.
استاندار اصفهان با اشاره به اينكه 70 درصد از آلودگي هوا مربوط به خودرو ها، 20 درصد مربوط به دو  نيروگاه و تنها  10 درصد مربوط به صنايع است، گفت: صنايع متهم سوم در بحث آلودگي هوا به شمار مي آيند.
ايشان از خدمات و تلاشهاي دكتر سميعي نژاد تشكر و قدرداني نمود و اظهار داشت: ايشان فردي بسيار شخصيت، باتقوي، مسلط و علاقمند به كار بودند و انشاء ا… اقداماتي كه انجام داده اند توشه‌اي باشد براي آخرتشان.
زرگرپور  با بيان اينكه بايد تمام تلاش هاي مديران و مسئولين در راستاي اقامه ي دين خدا  باشد، گفت: با حركت در اين مسير توليد و رونق زياد شده  و خيروبركت در زندگي دنيوي و اخروي افزون خواهد شد.
وي از همه مديران صنعت خواست به گونه‌اي عمل نمايند كه صداي اذان در گوشه و كنار كارخانه شنيده شود  و بر اقامه اذان و نماز در همه مراكز صنعتي  تاكيد كرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×