» اخبار ایران و جهان » اخبار ورزشی » «خزه نگری» جدیدترین روش برای بهبود اعصاب
اخبار ورزشی

«خزه نگری» جدیدترین روش برای بهبود اعصاب

مرداد 10, 1394 008

داشتن گلهای طبیعی در محیط زندگی همواره یکی از توصیه های روانشناسان برای بهبود روان و روحیه انسان ها بوده است. اما خیره شدن به خزه ها یکی از مدهای عجیب و غریب روانشناسی میان زنان ژاپنی است.

مجله مهر: بسیاری از مردم زمان سفر به مناطق جنگلی و مرطوب هنگام مواجه شدن با خزه ها بدون آنکه وقتی برایشان بگذارند از کنارشان عبور می کنند. اما خزه ها برای مردم ژاپن از اهمیت خاصی برخوردار هستند. چرا که مردم این کشور معتقدند خیره شدن به خزه ها برای بهبود اعصاب و روان بسیار مناسب است.

«تاکشی یوئنو» کارشناس گیاه‌شناسی دانشگاه «تسورو» می گوید زل زدن به خزه ها میان زنان ژاپنی به علت قوی تر بودن عواطف و احساسات بسیار شایع تر از مردان است: « آنها معصومانه می توانند از تغییر شکل و رنگ برگها لذت ببرند و حتی از روی احساسات پاکشان گریه هم بکنند.» آقای یوئنو این عمل عجیب و غریب زل زدن به خزه ها را «خزه نگری» نامیده است.

این روش از سال ۲۰۱۳ آغاز شد. زمانی که هتل « هوشینو» واقع در استان آئوموری یک تور یک روزه برای سفر به جنگل و رودخانه اطراف برای دیدن خزه ها برگزار کرد. بعد از این اتفاق گروه خزه شناسی ژاپن برنامه های منظمی را تحت عنوان «خزه نگری» برگزار کرد. در این تور شرکت کننده ها به نواحی اطراف دریاچه «شیراکوما» برای دیدن خزه ها سفر کرده و به خزه های موجود در سنگ ها و درختان ساعت ها زل می زدند.

شاید عجیب به نظر برسد اما برخی از خانم ها تا ۸ بار در سال با این تور سفر می کنند تا به بهبود اعصاب و روان خود و برای بدست آوردن روحیه بهتر کمک کنند!

حالا باید دید که در دراز مدت خیره شدن به گیاهان تاثیر مناسبی روی زنان ژاپنی دارد یا این موضوع بعد از مدتی خسته کننده می شود؟ احتمالا همسر این خانم ها جواب این سوالات را خواهند فهمید.

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/01/3/1781420.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×