» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » اجرای طرح های کاهش آلودگی هوای اصفهان طی ماه های آینده
اخبار شهرستان مبارکه

اجرای طرح های کاهش آلودگی هوای اصفهان طی ماه های آینده

آذر 15, 1392 0010

به گزارش سایت شمس مبارکه به نقل از خبرگزاری مهر: استاندار اصفهان با بیان اینکه از ماه های آینده طرح هایی برای کاهش آلودگی هوای اصفهان اجرایی می شود، گفت: کاهش آلودگی مطالبه اصلی مردم اصفهان است و برای رسیدن به این مقصود مشارکت صنایع آلاینده همانند فولاد مبارکه ذوب آهن، نیروگاه ها برای رفع این دغدغه ضروری است.

 رسول زرگر پور پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه اصفهان نخستین استان صنعتی کشور محسوب می شود، اظهار داشت:  این استان دارای 10 هزار واحد صنعتی، 68 شهرک صنعتی، 15 درصد ارزش افزوده صنعت، 70 درصد تولید فولاد کشور، 25 درصد ارزش افزوده نساجی است و بزرگ ترین صنایع پتروشیمی و نیروگاهی نیز در آن قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان از مزیت هایی منحصر به فردی برخوردار است، افزود:   اصفهان از ظرفیت های علمی و فنی زیاد، دانشگاه های معتبر و نیروی متخصص و ماهر  برخوردار است و سطح شرکت های دانش بنیان ما از متوسط کشور بالاتر است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اکنون در تمام دنیا مبحثی با عنوان سرمایه های اجتماعی مطرح است، بیان داشت: بر این مبنا هر واحد صنعتی هزینه هایی را برای سرمایه گذاری با عنوان سرمایه های اجتماعی صرف می کند که به توسعه منطقه ای که در آن حضور دارد، می انجامد.

وی اضافه کرد: صنایع استان به ویژه فولاد مبارکه مشارکت خوبی در این زمینه داشته است که گسترش مترو و ورزشگاه نقش جهان از آن جمله بوده است.

زرگرپور تاکید کرد: خواهش ما از مدیرعامل جدید فولاد این است که هزینه های اجتماعی را افزایش دهد و در این زمینه بیشتر طرح های مصوب و اولویت دار شهرستان مبارکه و استان را پوشش دهد.

لزوم مشارکت فولاد مبارکه برای کاهش آلودگی هوای اصفهان

وی با بیان اینکه درخواست دیگر ما از این صنعت مشارکت در کاهش آلودگی هاست، بیان داشت: برخی بیماری های استان اصفهان از نرخ متوسط کشور بیشتر است و روزهای آلوده اصفهان نیز از حد استاندارد خارج شده و قابل تحمل نیست که ارتباط این دو مسئله با هم نیازمند پژوهش است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه صنایع نخستین متهم آلودگی در اذهان مردمی است، گفت: در واقعیت 70 درصد آلودگی مربوط به خودرو ها، 20 درصد  مربوط به نیروگاه هاست و 10 درصد  متعلق به صنایع است اما همه ما باید دست به دست هم دهیم و این آلودگی ها را کاهش دهیم و این امر مشارکت کارخانه فولاد و تمام صنایع استان را می طلبد.

وی با بیان اینکه از ماه های آینده طرح هایی برای کاهش آلودگی هوا اجرایی می شود، تصریح کرد: کاهش آلودگی مطالبه اصلی مردم اصفهان است و مشارکت فولاد مبارکه چه در آلودگی مقصر باشد یا خیر در کنار  همکاری دیگر صنایع مانند ذوب اهن، نیروگاه ها و موارد دیگر برای رفع این دغدغه ضروری است.

ارتباط صنعت با پتانسیل علمی اصفهان کم است

زرگرپور با تاکید بر این نکته که ارتباط صنعت با پتانسیل علمی اصفهان کم است، تاکید کرد: لازم است از این پتانسیل عظیم علمی به صورت مستمر و دائمی استفاده کنیم و در ارتقا و پویایی  صنعت و دانشگاه ها بکوشیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×