» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » امام جمعه مبارکه: نماز جمعه محور همدلی و همزبانی در کشور است
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

امام جمعه مبارکه: نماز جمعه محور همدلی و همزبانی در کشور است

مرداد 9, 1394 0021

امام جمعه مبارکه گفت: نماز جمعه کانونی برای وحدت، همدلی و همزبانی و تجمیع افکار واندیشه هایی است که با اصل نظام و رهبری موافق هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد محمدی پنجشنبه شب در اولین همایش مشترک ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه شهرستان مبارکه افزود: نماز جمعه عامل بصیرت افزایی در جامعه است و جامعه بی بصیرت، به هر نوع توطئه و ترفند دشمن تن می دهد.

وی با بیان این که امروز در830 شهر کشور نماز جمعه اقامه می شود، افزود: نماز جمعه وحدت جامعه را تقویت و ولایت پذیری را تبیین و تفسیر می کند.

امام جمعه مبارکه با بیان اینکه تریبون نماز جمعه در تقویت اتحاد و همدلی مردم و دولت نقش مهمی دارد، گفت: هر کس در هر جایگاه و مقام باید برای تحقق شعار امسال تلاش کند و انتظار می رود خطبه های نماز جمعه در راستای تقویت همدلی و همزبانی دولت و مردم بیان شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه نماز جمعه تبلور وحدت، همدلی و همزبانی است افزود: نماز جمعه در طول تاریخ، سبب خنثی کردن توطئه دشمنان و سبب نگه داشتن مردم در صحنه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی شده است.

وی با بیان این که شرکت در نماز جمعه تجدید بیعت مردم با امام و رهبر مسلمین است، خاطرنشان کرد: نظرات و بیانات رهبری باید در خطبه های نماز جمعه تبیین و تشریح شود و لازم است این مهم بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به جایگاه و نقش نماز جمعه در جامعه گفت: سنگر نماز جمعه به عنوان یک کنگره عظیم هفتگی، شاهد تولید عاطفه، صمیمیت، دوستی، همدلی و وحدت است.

وی افزود: هرگاه فضای جامعه رو به سردی برود، با اقتدار و همدلی که در نماز جمعه بوجود می آید، این فضا به محیطی گرم و با نشاط تبدیل می شود.

امام جمعه مبارکه، نماز جمعه را سمبل دفاع از اقتدار و منافع ملی دانست و

گفت: با ایجاد همدلی و وحدت در سایه برگزاری نمازجمعه می توان همه احزاب و گروهها که در اصول اعتقادی، اشتراک دارند اما در سلیقه ها با یکدیگر متفاوت هستند را به دور هم جمع کرد بنابر این باید نقش و جایگاه نماز جمعه در جامعه بدرستی تبیین شود.

حجت الاسلام محمدی وظیفه اصلی ائمه جمعه را جلوگیری از تفرقه و ایجاد وحدت و همدلی و همزبانی دانست و گفت: توطئه شیاطین، هواهای نفسانی، ترجیح دادن منافع شخصی بر منافع عمومی و تعصب بی جا که همان جزیی نگری است، از دلایل تفرقه و ایجاد شکاف بین صفوف متحد مسلمانان است که باید بصورت جدی با آنها مقابله کرد.

وی با بیان اینکه افراط و تفریط در دیدگاه ها به محوریت نماز جمعه ضربه می زند، افزود: یکی از نعمت هایی که خداوند در اختیار انسانها قرار داده، نماز جمعه است که باید قدر آن را بدانیم و در جهت تدوام و حفظ آن تلاش کنیم.

امام جمعه مبارکه با بیان اینکه نماز جمعه عامل تحکیم وحدت ملت و وفاق ملی است گفت: امام خمینی (ره) بسیاری ازسنت های فراموش شده اسلام از جمله برپایی نماز جمعه را دوباره زنده کرد .

حجت الاسلام محمدی بابیان اینکه نماز جمعه کانون گردهمایی افکار و اندیشه های نظام است ، تاکید کرد: ائمه جمعه تلاش دارند تا اقتدار و جایگاه نظام را حفظ کنند و بدون ملاحظه و سلایق سیاسی، دولتمردان را تقویت و پشتوانی کنند.

اولین همایش نماز جمعه شهرستان مبارکه ، بمناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور با عنوان نقش نماز جمعه در تحقق شعار دولت، ملت، همدلی و همزبانی با حضور ائمه جمعه شهرستان و 300 نفر از اعضای فعال ستادهای اقامه نماز جمعه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه برگزار شد.

امام جمعه مبارکه: نماز جمعه محور همدلی و همزبانی در کشور است

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×