» عمومی » خانواده » آینده اطفال با استفاده مدام از تبلت
خانواده

آینده اطفال با استفاده مدام از تبلت

مرداد 7, 1394 007

کودکانی که با وسایل هوشمند در ارتباطند و مدام با تبلت و گوشی تلفن همراه مشغولند چه آینده ای دارند!
استفاده از لوازم الکترونیک در سنین کودکی که باعث خم شدن کمر کودکان حین استفاده از این وسایل می شودکه این امر برای تثبیت فرم اسکلتی آنها در آینده بسیار مضر است.
یکی از متخصصین کار درمانی عنوان کرد:کودکان نباید برای مدت طولانی در یک وضعیت ثابت قرار بگیرند، محققان دانشگاه کورتین استرالیا دریافته اند که بسیاری از خانواده ها به کودکان خود اجازه می دهند تا بیش از یک ساعت از تبلت های خود استفاده کنند.
40درصد از خانواده های مورد مطالعه عنوان کرده اند از دستگاههای الکترونیکی مانند:تبلت و موبایل برای آرامش و خوشحالی فرزندانشان استفاده می کنند.
محققان معتقدند،کودکان به خصوص کودکان 2 تا 5 سال بیش از 30 دقیقه در روز نباید از دستگاههای الکترونیک استفاده کنند و برای کودکان کمتر از  دو سال استفاده از وسایلی از جمله موبایل و تبلت توصیه نمی شود.
مطالعات دانشگاه کرتین از 159 کودک 5 ساله و کمتر از 5 سال که حدود 30 نفر از این تعداد کمتر از دو سال سن دارند نشان داده است که یک چهارم این کودکان بیش از یک ساعت در روز به تماشای تلویزیون می پردازند که این مقدار در روزهای تعطیل نیم ساعت افزایش دارد.
شصت درصد از این کودکان مورد مطالعه بیش از یک ساعت در روز  از وسایلی همچون تبلت و موبایل استفاده می کنند و ده درصد از آنها در روزهای تعطیل استفاده از وسایل الکترونیک آنها افزایش می یابد.
این محققان معتقدند فرزندان را باید در استفاده از لوازمی همچون تبلت و لپ تاپ محدود کرد مگر اینکه  نرمش ها و فعالیت های لازم را انجام دهند و به عنوان تشویق می توانند به مدت کوتاه از این لوازم استفاده کنند.
باشگاه خبرنگاران جوان
http://www.hidoctor.ir/wp-content/uploads/2015/07/dddb43399e23886b771fd161a94743c0fb49d9af.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×