» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » پيشرفت ۹۶ درصدي مسكن مهر شهر مجلسي
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

پيشرفت ۹۶ درصدي مسكن مهر شهر مجلسي

مرداد 6, 1394 0040

مدير عامل شركت عمران شهر جديد مجلسي گفت: پروژه مسكن مهر اين شهر با حدود شش هزار واحد تا كنون ۹۶ درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه اميد است باقيمانده آن هرچه سريعتر انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، محمدرضا احمدي در جلسه بررسي مشكلات مسكن مهر اين شهرستان افزود: پروژه مسكن مهر بصورت كامل همراه با خدمات آموزشي، فرهنگي، بهداشتي، مذهبي و تجاري در شهر جديد مجلسي به بهره برداري خواهد رسيد.
احمدي با اشاره به اينكه ساخت مسكن با كليه امكانات روبنايي و زيربنايي يكي از سياست هاي وزارت مسكن و شهرسازي است، گفت: به ازاي هر واحد مسكوني بين ۱۲ تا ۱۵ ميليون تومان براي احداث اماكن روبنايي نياز است.
وي با بيان اينكه شركت عمران مجلسي رتبه اول استان اصفهان را در احداث امكانات روبنايي و زيربنايي مسكن مهر دارد اظهار كرد: اين شركت اقدامات خوبي را در زمينه امكانات روبنايي و زيربنايي انجام داده كه از آن جمله مي توان به احداث دو مدرسه، فرهنگسرا و چند پروژه فرهنگي و مذهبي اشاره كرد.
احمدي با بيان اينكه هشت هزار و ۵۰۰ واحد مسكن ساخته شده يا در حال ساخت در شهر جديد مجلسي وجود دارد تصريح كرد: كه از اين تعداد، پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسكن مهر و مابقي واحدهايي است كه در سال هاي ۶۸ تا ۸۷ در اين شهر ساخته شده اند.
وي تاكيد كرد: با ايجاد زيرساخت ها و امكانات مورد نياز زندگي شهري تلاش مي كنيم جمعيت كنوني شهر جديد مجلسي را افزايش دهيم.
مدير عامل عمران شهر مجلسي، توقف پروژه هسا از سال ۹۰ تا ۹۳ را يكي از مشكلات مسكن مهر عنوان كرد .
معاون فرماندار مباركه نيز در اين نشست به برخي از مشكلات مسكن مهر اشاره كرد و گفت: ساخت مسكن مهر در سالهاي گذشته روند افزايشي داشته اما بدليل نبود زيرساختها و امكانات لازم، مشكلاتي را براي شهرستان ايجاد كرده است.
جواد سلطاني به برخي از مشكلات مسكن مهر شهر مجلسي در زمينه آب و فاضلاب و برق اشاره كرد و افزود: به دليل كمبود اعتبارات دولتي نيازمند مساعدت ادارات كل هستيم و فرمانداري در حال پيگيري و جذب اعتبارات لازم در اين زمينه است.
وي يكي ديگر ازمشكلات مسكن مهر را بيمه و ماليات ساختمانها بيان كرد و گفت: از اداره امور مالياتي و تامين اجتماعي شهرستان مباركه مي خواهيم همكاري لازم در اين زمينه را انجام دهند.
معاون فرماندار مباركه با بيان اينكه يكي از دغدغه هاي فرمانداري حل مشكلات شهر مجلسي است تصريح كرد: لازم است همه ادارات شهرستان با شركت عمران شهر مجلسي و ادارات متولي امر مسكن مهر همكاري كنند.
وي يكي از اقدامات شركت عمران مجلسي را تامين مسكن مهر براي اقشار كم درآمد بويژه مددجويان كميته امداد امام خميني (ره)، بهزيستي و انجمن خيران مسكن ساز عنوان كرد و افزود: توافقات خوبي در اين زمينه انجام شده كه اميدواريم بتوانيم بخشي از مشكلات اين قشر را حل كنيم.
جمعيت ساكن در شهر جديد مجلسي بيش از ۱۰ هزار نفر است كه با اتمام واحدهاي مسكن مهر پيش بيني مي شود جمعيت اين شهر تا پايان سال ۹۵ به بيش از ۲۰ هزار نفر برسد.
مكان يابي شهر جديد مجلسي بر اساس استقرار ۵۰۰ هزار نفر انجام شده اما با برنامه ريزي بهنگام و اصلاح برنامه، حدود ۱۴۰ هزار نفر براي اين شهر در سال ۱۴۰۴ پيش بيني شده است.
شهر جديد مجلسي در ۶۵ كيلومتري جنوب غربي استان اصفهان قرار دارد و فلسفه وجود آن براي جلوگيري از سرريزي جمعيت در استان اصفهان، جلوگيري از تخريب حاشيه زاينده رود و اسكان كاركناني كه در صنايع منطقه بودند، است.

http://mobarakeh.ir//dorsapax/Data/Sub_0/File/img4554386.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×