» عمومی » فناوری اطلاعات » ورود نسل پنجم جنگنده ها به ارتش‌های جهان
فناوری اطلاعات

ورود نسل پنجم جنگنده ها به ارتش‌های جهان

مرداد 4, 1394 009

کشورهای مختلفی در تلاش هستند تا با ادامه به روزرسانی نیروی هوایی خود، از نسل جدیدی از جنگنده ها استفاده کنند که می توان از عنوان «نسل پنجم» برای آن استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آمریکا که نیروی هوایی آن در زمره پیشرفته ترین کشورهای جهان قرار دارد ساخت و توسعه نسل جدیدی از جنگنده های فوق مدرن موسوم به F-۳۵ Lightning II را دنبال می کند.

اطلاعات چندانی درباره این فناوری فوق پیشرفته نظامی در دست نیست اما گفته می شود از نسل جدید سیستمهای هوشمند و تهاجمی بهره می برد.

از کشورهای دیگری نظیر چین نیز خبر می رسد که مهندسان آنها بیکار ننشسته و نسل جدید جنگنده های خود یا همان نسل پنجم را طراحی می کنند.

در چین صحبت از J-۳۱ Gyrfalcon ۱ است که گفته می شود نه تنها از نظر ظاهری شباهت زیادی به جنگنده فوق مدرن F-۳۵ Lightning II آمریکا دارد بلکه از حیث سرعت و قابلیتهای پروازی نیز دسته کمی از آن ندارد.

همچنین روسیه نیز که یکی از بزرگترین صادر کنندگان تسلیحات نظامی به کشورهای سراسر جهان محسوب می شود جنگنده T-۵۰ PAK FA را به عنوان گل سرسبد جنگنده های نسل پنجم خود ارایه کرده که قابلیتهای پروازی آن با جنگنده F-۲۲ آمریکا برابری می کند.

اما نکته جالب این است که شاید نسل پنجم جنگنده ها آخرین نسل از این دست باشد زیرا از هم اکنون طرحهای اولیه جنگنده های بدون خلبان با قابلیت پرواز و تهاجم هوشمند مورد مطالعه قرار می گیرد

http://media.mehrnews.com/d/2015/07/26/3/1775205.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×