» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهردار مبارکه: جاده سلامت در مبارکه احداث می‌شود
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

شهردار مبارکه: جاده سلامت در مبارکه احداث می‌شود

مرداد 3, 1394 0010

شهردار مبارکه گفت: جاده سلامت در مبارکه احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شمس مبارکه محمد شرفا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح بوستان هشت بهشت و کلنگ‌زنی رینگ ترافیکی شرق مبارکه خبر داد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کمترین زمان این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های عمرانی در مبارکه افزود: زیرساخت‌های خوبی در دوره‌های قبل در این شهر وجود  دارد که در حال حاضر با هم‌فکری و همراهی شورای شهر و ادارت شهرستان در تلاش برای اتمام پروژه‌های عمرانی این شهر هستیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این پروژه‌ها را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

شهردار مبارکه با اشاره به بوستان هشت بهشت تصریح کرد: بوستان هشت بهشت با مساحتی 7 هکتار با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان آزاد سازی شده و در تلاش برای کامل شده این پروژه هستیم.

وی از اجرای طرح فضای سبز با مساحت بالغ بر40هکتار به موازات بوستان هشت بهشت و همچنین از کلنگ زنی پارک محله صفاییه با مساحت بیش از30هکتار در شهریور ماه خبرداد و افزود: جاده ارتباطی بین بوستان هشت بهشت و محله صفاییه نیز به بهترین شیوه با عنوان جاده سلامت ایجاد می‌شود.

شرفا پروژه رینگ ترافیکی شرق شهرمبارکه با طول 7کیلومتر را یکی از نیازهای مردم مبارکه دانست و تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان و با هدف رفع کردن بحث ترافیک شهر و جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهراجرا می‌شود که اگر همکاری مردم باشد تا پایان دوره کل مسیر آزادسازی می‌شود.

وی با اشاره به فاز نخست رینگ ترافیکی شهر مبارکه گفت: فاز نخست این پروژه به مساحت 2500 متر مربع نیازمند 3 میلیارد تومان اعتبار بوده که در صورت تامین اعتبار و هماهنگی و برنامه‌ریزی برای توسعه داخل شهر این پروژه انجام می‌شود.

شهردار مبارکه با بیان اینکه بیش از 500 صنعت در مبارکه فعالیت می‌کنند که ترافیک سنگینی را برای این شهر به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: باید نگاه توسعه‌ای به شهر مبارکه تغییر یابد و مشکلات مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

وی محدوده خدمات شهری مبارکه را 2500 هکتار و حریم شهر را 20 هزار هکتار اعلام کرد و خاطرنشان کرد: میزان بودجه در نظر گرفته شده برای این شهر 116 میلیارد تومان بوده که 80 درصد آن صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود که در حال حاضر 10 پروژه از جمله اخداث پارکینگ طبقاتی، باغ بانوان، تالار شهر و پل محله سرارود در حال انجام است.

شرفا از آزادسازی 12 کیلومتر از مسیر17 کیلومتری متروی مبارکه خبر داد و بیان کرد: عمده مسیر مترو از روی زمین خواهد بود و همچنین شرکت فولاد مبارکه قرار است همکاری‌های لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به پارک آبی مبارکه تصریح کرد: درباره این پروژه فقط مسئله طرتحی آن مطرح بوده که بدلیل برآورد هزینه 30تا40میلیاردی از دستور کار این دوره خارج شده است اما نظر شورای اسلامی این بوده است که این فضای شاد و جذاب و مهیج ایجاد شود که قرار است از ظرفیت بخش خصوصی در این بخش استفاده شود.

شهردار مبارکه از تقویت حوزه فرهنگی نیز خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری همایش نجوم در ماه اخیر و مشاوره کنکور ویژه آقایان و بانوان از تاسیس سازمان فرهنگی تفریحی که شهرداری توانایی این را دارد محور کارهای فرهنگی باشد، گزارش داد زیرا نیاز مردم به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی اگر بیشتر از حوزه عمرانی نباشد، کمتر نیست.

وی از نصب دوربین‌های ترافیکی توسط پیمانکار مربوط در 2 هفته آینده و ایجاد قطب گردشگری محله نهچیر در فروردین سال آینده خبر داد و گفت: هم‌چنین شهرداری مبارکه آمادگی لازم را برای پیگیری روند تاسیس کارگاه جهت ایجاد اشتغال در محدوده شهر را دارد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×