» عمومی » پزشکی سلامت » تهدید فشار خون برای نوجوانان
پزشکی سلامت

تهدید فشار خون برای نوجوانان

تیر 31, 1394 007

متاسفانه عارضه فشار خون در افراد نوجوان و جوان بصورت امری شایع و همه گیر رواج پیدا کرده است!

دکتر ملک زاده در مصاحبه اختصاصی افزود: فشار خون از جمله بیماری هایی است که در کشور شایع است و حدود 25 درصد افراد بالای 18 سال دچار فشار خون هستند که یکی از مهمترین علل آن مصرف نمک بیش از اندازه در غذاهاست.
وی با اشاره به این که افراد بالای 35 سال حتماً باید حداقل سالی دو بار فشار خون خود را چک کنند گفت: بیشتر مردم از فشار خون خود اطلاعی ندارند.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مصرف نمک در کشور دو و نیم تا سه برابر استاندارد است افزود: 65 درصد مردم جامعه پر وزن هستند و چاقی و پر وزنی نیز از دیگر عوامل فشار خون است.
ملک زاده گفت: یکی از مهمترین مسائلی که سلامت جامعه را تهدید می کند و علت 80 درصد مرگ و میر و ناتوانی در کشور است بیماری های غیر واگیر است که فشار خون و سکته های قلبی نیز از آن جمله هستند.
وی با تاکید بر تغییر شیوه و روش زندگی برای طول عمر مفید و حفظ سلامتی افزود: یک برنامه پژوهشی در شمال ایران در حال انجام است و قرار است به زودی در استان فارس نیز اجرایی شود، در این مطالعه علاوه بر تغییر شیوه زندگی، دارویی خاص به افراد دارای عوامل ریسک ابتلا به سکته قلبی ارائه می شود و مطالعات اولیه ما نشان داده است با این روش می توان 50 درصد شیوع سکته های قلبی را کم کرد.
ملک زاده گفت: اگر نتیجه این مطالعه قطعی شود توصیه این روش برای دیگر افراد در معرض ابتلا به سکته های قلبی در کشور اجرایی می شود.

http://www.hidoctor.ir/wp-content/uploads/2015/07/index.jpg151.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×