» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » سمیعی‌ نژاد: در مراسم تودیع از مدیرعاملی فولاد مبارکه شرکت نمی‌کنم
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

سمیعی‌ نژاد: در مراسم تودیع از مدیرعاملی فولاد مبارکه شرکت نمی‌کنم

آذر 12, 1392 0123

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از مهر ، محمد مسعود سمیعی نژاد، با بیان این مطلب گفت: در دوره های گذشته مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل فولاد مبارکه در کارخانه برگزار می شد اما این بار تصمیم گرفته اند این مراسم خارج از کارخانه برگزار شود.

وی با بیان اینکه باید این مراسم در محل شرکت برگزار می شد تا بتوانم از کارگران و تمام پرسنل به خاطر زحماتشان تشکر کنم، اظهار داشت: بنابراین به دلیل اینکه این امکان وجود ندارد، در مراسم تودیع خود شرکت نخواهم کرد.

سمیعی نژاد ادامه داد: این کارگران، مهندسان و پرسنل شرکت بودند که توانستند براساس اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری عمل کرده و به رغم تمام فشارهای خارجی افتخار آفرینی کنند.

وی با اشاره به رشد تولید فولاد مبارکه در سال‌های اخیر، افزود: سال 88 میزان تولید فولاد مبارکه 4.9 میلیون تن بود اما هدف گذاری تولید امسال 7.2 میلیون تن می باشد که در هشت ماهه نخست سال بیش از پنج میلیون تن آن تولید و  69 درصد برنامه تولید امسال محقق شده است.

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه با بیان اینکه با اجرای طرح های توسعه ای ظرفیت تولید گروه فولاد مبارکه از 4.9 میلیون تن در سال 88 به 7.6 میلیون تن افزایش یافته است، تصریح کرد: با توجه به قراردادهای منعقد شده ظرفیت تولید گروه فولاد مبارکه تا سال 1395 به 11.8 میلیون تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از سه هزار و 600 میلیارد تومان قرارداد اجرای طرح های توسعه ای با پیمانکاران داخلی منعقد شده که در نهایت ظرفیت تولید شرکت فولاد مبارکه را به 7.2 میلیون تن، فولاد صبا 1.6 میلیون تن و فولاد هرمزگان را به سه میلیون تن افزایش خواهد داد.

سمیعی نژاد افزود: سود سالانه شرکت فولاد مبارکه در سال 88 معادل 730 میلیارد تومان بود که این میزان با رشد 172 درصدی در سال 91 به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافت ضمن آنکه در شش ماهه نخست سال نیز 61 درصد سود پیش بینی شده امسال معادل یک هزار و 770 میلیارد تومان محقق شده است.

وی با بیان اینکه میزان سودآوری فولاد مبارکه در سه سال گذشته بیش از پنج هزار و 700 میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: ارزش بازار سهام این شرکت نیز از چهار هزار میلیارد تومان در سال 88 به بیش از 14 هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه ادامه داد: در سه سال گذشته میزان خریدهای خارجی این شرکت از 48 درصد به کمتر از 15 درصد کاهش یافت و سیاست حمایت از کار و سرمایه ایرانی با بومی سازی 35 هزار قطعه محقق شد و 40 هزار قطعه دیگر نیز با روش مهندسی معکوس در حال بومی سازی است.

سمیعی نژاد خاطرنشان کرد: تمام این موفقیت ها مدیون تلاش و زحمات پرسنل فولاد مبارکه است که جهاد اقتصادی را براساس فرمایشات مقام معظم رهبری محقق کردند که در این رابطه کتابی نیز به عنوان “اقتصاد مقاومتی و استراتژی مقاومتی در صنعت”، منتشر شده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

تعداد دیدگاهها: 1

  1. احسان

    جناب سمیعی نژادعزیز اگرشما ازهمان مراسم بیرون ازکارخانه نیز ازکارگران وهمه تشکر کنی رسانه ها ی خبری زحمت انتشاران رامی کشند شما نگران ان نباش. راستی کسالتتان برطرف شد ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×