» عمومی » فناوری اطلاعات » بزرگترین پروژه فضایی به سرپرستی «استفان هاوکینگ» آغاز می‌شود
فناوری اطلاعات

بزرگترین پروژه فضایی به سرپرستی «استفان هاوکینگ» آغاز می‌شود

تیر 30, 1394 1012

«استفان هاوکینگ» با همکاری میلیاردر روسی پروژه جدید و گسترده ای را برای شناخت بهتر کهکشان‌ها و یافتن حیات بیگانه آغاز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، استفان هاوکینگ پروژه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار را با همکاری میلیاردر روسی «یوری میلنر» آغاز خواهد کرد تا با استفاده از قدرتمندترین تلسکوپ های جهان اطلاعات جدیدی را درباره سایر اجرام و همینطور زندگی فرا زمینی به دست آورند.

هاوکینگ در رابطه با چگونگی این پروژه گفت: « ما زنده ایم، باهوشیم پس باید دانسته های خود را افزایش دهیم.»

محققان در این پروژه به دنبال کسب اطلاعات جدید و متفاوتی در رابطه با حیات فرا زمینی، شناخت ستاره ها، کهکشان های راه شیری و کهکشان های نزدیک آن هستند. دانشمندان و کارشناسان فضایی از این پروژه با عنوان مهم ترین پروژه تحقیقاتی یاد می کنند که تاکنون برای یافتن حیات بیگانه ها و فرازمینی ها انجام شده است.

کارشناسان فضایی در این پروژه به دنبال تحلیل مقادیر بالایی از سیگنال های رادیویی برای جستجوی حیات در سایر اجرام هستند. این پروژه با جوایز یک میلیون دلاری نیز برای تشویق مخاطبان برای شرکت و همکاری در این پروژه همراه خواهد بود. برای مثال، ارائه پیغام و پیام های دیجیتالی که به بهترین شکل بتواند سیاره زمین را نشان دهد.

این پروژه با کمک تلسکوپ هایی مانند تلسکوپ صد متری «رابرت سی.بایرد» در ویرجینیای غربی امریکا و تلسکوپ ۶۴ متری پارکز در استرالیا و رصدخانه Lick در کالیفرنیا که به جستجوی مخابره های لیزری می پردازد، انجام خواهد شد. کارشناسان معتقدند، این پروژه فضایی در حدود ۵۰ برابر حساس تر از پروژه های پیشین و همینطور قدرت پوشش دهی ۱۰ برابر وسیع تر نسبت به تحقیقات پیشین را دارد.

میلنر اعلام کرد، جستجوها و یافته های جدید این پروژه بسیار شفاف خواهند بود و به محض کشف اطلاعات جدید آنها را با جهانیان به اشتراک خواهیم گذاشت. هاوکینگ معتقد است برای پیشبرد هدف های این پروژه باید به تلسکوپ های بزرگ و مجهز و داده های عظیم دسترسی داشت تا بتوان یافته های جدیدی را به دست آورد. هاوکینگ در خاتمه کنفرانس مطبوعاتی انجمن سلطنتی لندن گفت : « زمان آن فرا رسیده تا به سوالات بسیاری که درباره حیات فرا زمینی وجود دارد، پاسخ داده شود.»

http://media.mehrnews.com/d/2015/07/21/3/1771005.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×