» اخبار ایران و جهان » شرط زنگنه برای افزایش قیمت بنزین/ احتمال افزایش قیمت بنزین از سال 93
اخبار ایران و جهان

شرط زنگنه برای افزایش قیمت بنزین/ احتمال افزایش قیمت بنزین از سال 93

آذر 10, 1392 0018

وزیر نفت، یکی از شروط افزایش قیمت بنزین را تولید خودروهای کم مصرف اعلام کرد و گفت: با تصمیم مشترک مجلس شورای اسلامی و وزارت نفت احتمال افزایش قیمت بنزین از سال آینده وجود دارد.

بیژن زنگنه در یک گفتگوی رادیویی درباره آخرین وضعیت افزایش قیمت بنزین برای سال آینده، گفت: در صورتی با افزایش قیمت بنزین موافقم که زمینه افزایش کیفیت مصرف سوخت خودرو هم اقدامات خوبی انجام گیرد و مصرف سوخت خودروها کاهش یابد.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه برای نمونه اگر قیمت هر لیتر بنزین به 3000 تومان افزایش یابد در کنار بنزین گران، باید خودرو کم مصرف و ارزان هم تولید و عرضه شود، تصریح کرد:اگر کیفیت خودروها افزایش و مصرف سوخت بنزین و گازوئیل آنها کاهش یابد، شهروندان پول کمتری برای بنزین پرداخت می‌کنند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با یادآوری اینکه برای بنزین نمی توان قیمت قطعی آن را اعلام کرد، افزود: از این رو پیش بینی می شود در نیمه اول سال آینده شاید قیمت‌های جدیدی مطرح شود.

در همین حال سید مجتبی شفیعی رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از تثبیت قیمت بنزین تا پایان سالجاری خبر داد و اعلام کرد: فعلا برنامه ای برای تغییر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای خودروها وجود ندارد و سهمیه بنزین مطابق با روال گذشته به کارت‌های سوخت واریز می‌شود.

محسن روحانی مدیر سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم با تاکید بر اینکه با گذشت حدود هفت سال از زمان اجرای سامانه هوشمند و عرضه کارتی، وابستگی به واردات بنزین صفر نشده است، تصریح کرد: اما با اجرای این پروژه توانسته ایم رشد مصرف بی رویه این فرآورده نفتی را کنترل کنیم.

هفته گذشته و با وجود فرا رسیدن فصل سرما بار دیگر مصرف بنزین کشور اوج گرفت به طوری‌که آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی حاکی از آن است که متوسط مصرف بنزین معمولی و سوپر به مرز 75 میلیون لیتر در روز رسیده است.

در این بین در 8 ماهه نخست سالجاری مصرف بنزین 16 میلیارد لیتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7.4 درصد رشد داشته است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Mohammad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×