» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » امام جمعه مبارکه: جریان‌های تکفیری و داعش ساخته استکبار جهانی هستند
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

امام جمعه مبارکه: جریان‌های تکفیری و داعش ساخته استکبار جهانی هستند

تیر 27, 1394 0010

امام جمعه مبارکه گفت: جریان‌های تکفیری و داعش ساخته استکبار جهانی هستند و امروز جهان اسلام از اتفاقات صورت گرفته در کشورهای مختلف توسط این جریان‌ها، ناراحت هستند.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد محمدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر مبارکه به وضعیت کشور یمن و اتفاقات صورت گرفته در آن اشاره کرد و اظهار داشت: امروز قلب دنیای اسلام، جریحه‌دار حوادث بسیار تلخی است و استکبار جهانی و کسانی که به دست استکبار آماده شده‌اند.

وی افزود: متأُسفانه تکفیری‌ها و داعشی‌ها که در عراق و سوریه و یمن و دیگر کشورها با مسلمانان می‌جنگند و این اتفاقات، شرایط بسیار بدی را برای مسلمانان ایجاد کرده است.

امام جمعه مبارکه خاطرنشان کرد: فرج و گشایش حقیقی بشریت در فرج امام زمان(عج) نهفته و امیدوار هستیم که با فرج امام زمان(عج) ریشه این گروه‌ها کنده شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به نیازمندان، فقرا و درماندگان جامعه بیان کرد: شیعیان کسانی هستند که به نیازمندان جامعه خود توجه نشان می‌دهند و با توجه به اهمیت این موضوع، باید در طول سال مبالغی برای رسیدگی به فقرا، بیچارگان و درماندگان اختصاص داد.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: در شهرستان مبارکه مراکزی مانند مرکز توانبخشی دیزیچه، مرکز نگه‌داری از دختران بی‌بضاعت و بی‌سرپرست وجود دارند که مردم شهرستان باید بیش از گذشته به این مراکز توجه نشان دهند.

وی با بیان اینکه گناهان اجتماعی نیازمند پرهیزکاری ویژه دارند، تصریح کرد: به هم خوردن رابطه‌ها آسیب‌های بسیاری به دنبال دارد و غیبت، تهمت، دروغ‌گویی و شایعه‌پراکنی از گناهان کبیره به شمار می‌روند و سبب از بین رفتن پیوندهای اجتماعی می‌شوند و شیعیان و پیروان امام علی(ع) باید از این گناهان که دل‌ها را از یکدیگر دور می‌کنند، خودداری کنند.

امام جمعه مبارکه به اهمیت توجه آخرت و برداشتن توشه برای آن بیان کرد: ما در دنیای آخرت نیاز شدیدی به اعمال پاک داریم و باید بار خود را برای عبور از پل صراط، سبک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اخلاص در کارها و فعالیت‌های مختلف زندگی از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید کاری کنیم که همه کارها و فعالیت‌های ما از روی اخلاص و برای خداوند باشد.

1X4A7283

IMG_6524

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×