» اخبار ایران و جهان » 9 کشور از قانون تحریم نفت ایران معاف شدند
اخبار ایران و جهان

9 کشور از قانون تحریم نفت ایران معاف شدند

آذر 10, 1392 009

جان کری:
9 کشور از قانون تحریم نفت ایران معاف شدند
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: نه کشور از جمله چین، هند، کره جنوبی، ترکیه و تایوان بار دیگر از قانون تحریم نفت ایران معافیت دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، جان کری،  وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرده است که نه کشور از جمله چین، هند، کره جنوبی، ترکیه و تایوان بار دیگر از قانون تحریم نفت ایران معافیت دریافت کرده اند.

وی افزود : این معافیت از بخش ۱۲۴۵ “قانون مجوز دفاع ملی” (ان دی اِی اِی) برای سال مالی ۲۰۱۲ به خاطر کاهش قابل توجه واردات نفت این کشورها از ایران اعطا می شود.  مالزی، آفریقای جنوبی، سنگاپور و سریلانکا چهار کشور دیگری هستند که بار دیگر معافیت می گیرند چون خرید نفت از ایران را متوقف کرده اند.این معافیت برای ۱۸۰ روز تمدید شده که امکان تکرار مجدد آن وجود دارد.

به گزارش بی بی سی ، جان کری گفت: این چهارمین بار است که این نه کشور به خاطر کاهش قابل توجه واردات نفت ایران معافیت دریافت می کنند.

وزیر خارجه آمریکا به توافق اخیر ژنو میان اعضای گروه پنج به علاوه یک (شامل آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان) با ایران اشاره کرد که براساس آن ایران پیشرفت برنامه اتمی اش را برای شش ماه متوقف می کند و برخی از بخش های مهم این برنامه را عقب می راند و در مقابل این کشورها برخی تخفیف های مالی در تحریم ها برای ایران قائل می شوند.هدف این است که دو طرف ظرف شش ماه به یک راه حل جامع برای رفع نگرانی در مورد برنامه اتمی ایران دست پیدا کنند.

جان کری ادامه داد:  آمریکا براساس آن توافق تلاش ها برای کاستن از صادرات نفت خام ایران را برای شش ماه معلق می کند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا در این شش ماه همچنان با قوت اجرای تحریم هایی که از قبل وجود داشته را ادامه خواهد داد تا معلوم شود دست یافتن به یک راه حل جامع برای اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه اتمی ایران ممکن است یه نه، تصریح کرد:  ایران می گوید برنامه هسته ای اش صلح آمیز است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Mohammad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×