» اخبار ایران و جهان » دست‌يابي به ارزش افزوده 3 ميليارد توماني در واحد احياء مستقيم شهيد خرازي فولاد مبارکه اصفهان
اخبار ایران و جهان - اخبار شهرستان مبارکه

دست‌يابي به ارزش افزوده 3 ميليارد توماني در واحد احياء مستقيم شهيد خرازي فولاد مبارکه اصفهان

آذر 10, 1392 0115

با بازيافت 168 هزارو 960 تن پودر ماده خشک (لجن بازيافتي) و استفاده مجدد آن در سيکل توليد گندله سازي، سالانه حدود 3/3 ميليارد تومان از دو مدول 1/5 ميليون تني فولاد مبارکه اصفهان ارزش افزوده حاصل شد.
مدير توسعه ناحيه آهن سازي شرکت فولاد مبارکه ضمن تاييد اين خبر از راه‌اندازي سيستم انتقال لجن از واحد احياء‌مستقيم شهيد خرازي به واحد انباشت و برداشت (04) شرکت فولاد مبارکه خبر داد و گفت: با اجراي اين سيستم علاوه بر صرفه‌جوئي اقتصادي ياد شده شاخصهاي مربوط به ايمني، بهبود شرايط زيست محيطي از رشد فزاينده‌ اي برخوردار شد.
سعيد بخش در توضيح بيشتر اين خبر ادامه داد:در سايت شهيدخرازي تعداد 10 عدد غبارگير جهت کنترل غبار توليد شده در منطقه اکسايد و محصول در مناطقي که ريزش گندله و يا آهن اسفنجي وجود دارد تعبيه شده که براساس برآوردهاي مهندسي حدود 22 تن در ساعت در شرايط متوسط توليد فاين دارند که در صورت عدم جمع آوري و کنترل مي‌تواند مشکلات عديده‌اي را به بار آورد.
سعيد بخش در ادامه درخصوص سيستم انتقال لجن واحد احياء‌مستقيم شهيد خرازي به واحد انباشت و برداشت گفت: دو عدد پمپ زير کلاريفايرها وظيفه انتقال اين لجن از کلاريفاير تا مخزن مياني به  فاصله 310 متري را به عهده دارند. براي افزايش فشار از يک پمپ خانه مياني استفاده شده است تا با افزايش فشار بتوان لجن را به لاگونهاي واحد 04 که در فاصله 2230 متري واقع شده اند انتقال داد. و لجن انتقالي پس از تبخير آب موجود در آن در لاگونها، مجدداً‌ به چرخه توليد باز گردانده خواهد شد.
ايشان در پايان از همکاري بهره بردار، شرکت ايريتک و ساير عواملي که در انجام اين پروژه همکاري نمودند، قدرداني کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Mohammad

تعداد دیدگاهها: 1

  1. احسان

    میشه بگیدکدوم اقای سعیدبخش ؟منظورفرماندارسابق مبارکه است؟یابرادرشان؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×