» عمومی » فناوری اطلاعات » میکروبها نخستین مسافران مریخ
فناوری اطلاعات

میکروبها نخستین مسافران مریخ

تیر 20, 1394 008

پیش بینی می شود نخستین مسافران مریخ نه انسان و نه میمونها بلکه میکروبها باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آژانس فضانوردی آمریکا تحقیقاتی را آغاز کرده که قرار است اعزام ارگانیسمهای زنده به مریخ جهت فراهم شدن مقدمه سفر نخستین گروه از فضانوردان به این سیاره را مورد بررسی قرار دهد.

این ارگانسیمها به واسطه واکنشهایی که با ترکیبات موجود در خاک مریخ انجام می دهند اکسیژن تولید کرده و در ادامه در محفظه های مخصوصی که در سطح این سیاره ساخته می شود ذخیره سازی می شود.

اجن بولاند که هدایت این پروژه تحقیقاتی را بر عهده دارد، می گوید: فرستادن میکروبها به مریخ ابتکار عملی امکانپذیر است تا راه برای اعزام فضانوردان به این سیاره هموار شود.

وی به این نکته اشاره می کند که در صورت تحقق این ایده، نیازی به ارسال ذخیره سازهای بزرگ به مریخ برای نگهداری اکسیژن در سطح این سیاره نخواهد بود.

این محقق مدتهاست که در آزمایشگاه خود محلی به نام «اتاق مریخ» را راه اندازی کرده و در آن تکثیر میکروبها را در شرایطی که شباهت زیادی به محیط مریخ دارد مورد مطالعه قرار می دهد.

وی هدف نهایی خود را ایجاد اکوسیستمی در مریخ عنوان کرده با تولید مقادیر قابل توجهی گاز اکسیژن، شرایط زندگی انسانها در آن را فراهم سازد.

میکروبهایی که در این پروژه تحقیقاتی مورد مطالعه قرار می گیرند از نوع اکستروموفیلها هستند، میکروبهایی که توانایی ادامه حیات در محیطهایی با شرایط بسیار سخت را دارند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/07/11/3/1763508.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×