» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » افزايش کيفيت سطح در توليد تختال فولاد مبارکه اصفهان
اخبار شهرستان مبارکه

افزايش کيفيت سطح در توليد تختال فولاد مبارکه اصفهان

آذر 10, 1392 0014

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه ، کیفیت سطح در تولید تختال فولاد مبارکه اصفهان افزایش یافت.
با تغییر در طراحی محصول فولاد تولیدی در این مجتمع ، کیفیت سطحی تختال 23درصد افزایش یافت.
رییس برنامه ریزی و کنترل تولید ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم فولاد مبارکه گفت: با ارتقای کیفیت سطح تختال ، 157 میلیارد ریال سود حاصل این شرکت شد.
آقای ابراهیمی افزود: کیفیت داخلی 3414که در استاندارد بین المللی17100 DIN آلمان معادل St37 است، در دسته بندی فولادها از نظر درصد کربن در گروه فولادی متوسط کربن قرار گرفته است.
وی گفت: از آنجایی که محدوده درصد کربن آنالیز شیمیایی ، این نوع فولاد را در زمره فولادهای حساس به ترک در فرآیند تولید تختال قرار می داد، در صورت وجود کوچکترین مشکل در فرآیند، باعث تولید تختال با درصد بالای عیب ترک طولی در فرآیند ریخته گری می شد.
آقای ابراهیمی افزود : با توجه به اینکه در فولاد مبارکه سالانه بیش از یک و نیم تن تختال با این نوع کیفیت تولید می شد، بنابراین بروز این ترک های طولی هزینه های ناخواسته زیادی به شرکت تحمیل می کرد.
وی گفت: مراحل طراحی کیفیت جایگزین با همکاری واحد متالورژی و روشهای تولید و گروه فنی تولید صورت پذیرفت و کیفیت جدید طراحی شده با نام 3019 با سه ذوب تستی به مرحله تولید رسید.
رییس برنامه ریزی و کنترل تولید ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم فولاد مبارکه افزود :‌ اجرای این طرح نتایج چشمگیری روی کاهش عیوب ترک طولی تختال داشته به نحوی که عیوب ترک طولی در این محصول بیش از 23 درصد کاهش یافت وعیوب کل آن هم از 30درصد به کمتر از 10 درصد رسید.
آقای ابراهیمی گفت: پس از اجرای این طرح، درصد ضایعات ناشی از برش تختال از حدود6 درصد به کمتر از4 درصد و قراضه حاصل از اصلاح تختال از 47دهم درصد به 28دهم درصد کاهش یافته است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×