» عمومی » ورزشی » تیم ملی والیبال خیلی دیر خوب شد/ چهار سال پیش را فراموش نکنیم
ورزشی

تیم ملی والیبال خیلی دیر خوب شد/ چهار سال پیش را فراموش نکنیم

تیر 19, 1394 008

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه با بیان اینکه عملکرد تیم ملی در لیگ جهانی قابل دفاع بود، گفت: به نظرم تیم ملی در این مسابقات خیلی دیر خوب شد و ما باید یکی از دیدارها در لهستان را می‌بردیم.

جهانگیر سیدعباسی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در لیگ جهانی ۲۰۱۵ عنوان کرد: نظر شخصی من این است که تیم ملی عملکردی قابل دفاع داشت و این را به چند دلیل می دانم. یکی اینکه در گروهی قرار داشت که بهترین‌های دنیا در آن حضور داشتند، دوم اینکه امتیازات ما به همه تیم های مطرح جهان کاملا نزدیک بود و دلیل سوم من این است که تیم کشورمان هر سه تیم لهستان، آمریکا و روسیه را دست کم یکبار شکست داده است.

وی افزود: از نظر انفرادی هم بازیکنان ایران در سطح بالایی بودند. فراموش نکنیم حالا تیم ما جزء چهار تیم خوب جهان است و اگر در آن گروه حضور داشتیم، به راحتی می توانستیم تحت عنوان اول یا دوم گروه راهی مرحله نهایی شویم؛ چرا که والیبال ما در حال حاضر بهتر از تیم های ملی ایتالیا و صربستان است.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه به برخی از انتقادها از تیم ملی اشاره کرده و گفت: به نظرم اگر نقض هایی وجود دارد به انتظارات ما از تیم ملی بازمی گردد. ما فراموش کردیم که همین چهار سال پیش حتی در آسیا نیز مشکل داشتیم و نباید به این زودی فکر کنیم که همه تیم های بزرگ جهان را باید در تمام دیدارها شکست داد.

سیدعباسی یادآور شد: امسال شروع خوبی در لیگ جهانی نداشتیم، البته در سال های قبل نیز شروع خوبی نداشتیم ولی خیلی زود خودمان را پیدا کردیم، اما اینبار به نظرم تیم ملی والیبال خیلی دیر خوب شد. شاید اگر آن بازی ۵ گیمه در خاک لهستان را می‌بردیم، شرایط خیلی فرق می کرد.

این کارشناس والیبال در ادامه تصریح کرد: دو دلیل برای دیر خوب شدن تیم ملی والیبال وجود دارد. یکی اینکه سه بازی متوالی ما خارج از خانه برگزار شد که کار را کمی سخت کرده بود، دوم فاصله زمانی بین کشورها بود، از نظر علمی به ازای هر یک ساعت فاصله نیاز به ۲۴ ساعت استراحت است تا به حالت عادی برگردیم. ما با آمریکا ۱۱ ساعت اختلاف زمان داشتیم، اما زمان استراحتمان کم بود، ضمن اینکه بلافاصله به لهستان برگشتیم که بار دیگر یک فاصله زمانی ایجاد شد.

وی همچنین تاکید کرد: احساس من این است یک مقدار آماده سازی ما نسبت به گذشته خوب نبوده و بازیکنان در شروع تورنمنت به لحاظ فردی خوب نبودند. خوشبختانه بازیکنان ایران به سطحی از پیشرفت رسیده اند که به راحتی نمی پذیرند ستاره های دیگر کشورها دست کم از نظر فردی بالاتر از آنها قرار دارند.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه در خصوص میزان قد تیم ملی والیبال عنوان کرد: در آسیا غیر از استرالیا به لحاظ فیزیکی از سایر کشورها بهتریم، اما با تیم های مطرح جهان فاصله زیادی داریم. در حال حاضر توانایی های فردی و سیستم کنونی تیم ملی والیبال این عیب را می پوشاند ولی باید در درازمدت به فکر میانگین قدی تیم ملی باشیم تا قد تیم ملی بلندتر شده و در روزهای حساس به مشکل برنخوریم.

http://media.mehrnews.com/d/2015/07/05/3/1757698.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×