» اخبار ایران و جهان » ارایه سبد کالایی در بهمن و اسفند
اخبار ایران و جهان

ارایه سبد کالایی در بهمن و اسفند

آذر 9, 1392 009

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با تاکید بر این‌که بودجه سال 93 نه انقباضی و نه انبساطی بلکه واقعی است، از یکسان سازی تدریجی نرخ ارز در سال آینده هم‌چنین ارائه‌ی دو سبد کالایی در بهمن‌ماه و اواخر اسفند‌ماه خبر داد.
به گزارش فرارو، محمدباقر نوبخت در مورد زمان ارائه‌ی لایحه بودجه سال 93 گفت: با توجه به اهمیت تقدیم به وقت این لایحه معاونت برنامه‌ریزی با توجه به ظرفیت قابل اتکاء موجود در این معاونت لایحه را تهیه و تنظیم و به هیات وزیران برد و از هفته گذشته کار بررسی آن آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا ظرف یکی دو روز آینده نهایی و در وقت قانونی به مجلس ارائه شود.
گزیده سخنان نوبخت را در ادامه می خوانید:
  • بودجه سال 93 نه انقباضی است نه انبساطی بلکه واقعی خواهد بود، تلاش شده تا براساس واقعیت‌هایی که منابع مالی کشور در سال 93 اجازه می‌دهد مصارف را تنظیم و بودجه بدون کسری به مجلس تقدیم شود.
  • لایحه بودجه بدون هیچ‌گونه بیش‌انگاری در منابع تهیه شده و امیدواریم تا پایان سال آینده بدون کسری به سرانجام برسد.
  • رویکرد دولت حتی در لایحه‌ بودجه سال 93 یک رویکرد واقع‌بینانه و به سمت تک‌ نرخی و یکسان‌سازی نرخ ارز است و تفاوت چندانی با نرخ بازار غیررسمی و مبادله‌ای وجود ندارد.
  • یکسان‌سازی نرخ ارز در سال آینده نه به‌طور یک دفعه‌ای، بلکه تدریجی خواهد بود.
  • نرخ تسعیر دلار و ریال هم‌چنین تمامی اجزای لایحه بودجه سال 93 و تاثیری که بر زندگی مردم و متغییر‌های مختلف اقتصادی خواهد داشت، پیش‌بینی شده و به محض نهایی‌شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
  • پیش‌بینی می‌شود در بهمن‌ماه و اواخر اسفند‌ماه دو بسته غذایی به اقشار مورد هدف تقدیم شود.
  • معاونت برنامه‌ریزی تامین‌کننده‌ی منابع مالی برای سبد کالایی است و پیش‌بینی های لازم را انجام داده و در اختیار تهیه‌کنندگان این سبد قرار داده است، گفت: اعتبار آن نیز از محل‌ مرتبط با پرداخت‌ها تامین شده و عدد و رقم دقیق آن متناسب با قیمت زمانی است که سبد کالایی تقدیم خواهد شد.
  • وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه‌کننده سبد کالا است.
  • با توجه به این‌که سقف بودجه 92 از 210 به 171 هزار میلیارد تومان کاهش یافت اما اعتبارات لازم برای پرداخت مابه‌التفاوت کالاهای اساسی به ویژه گندم به دو برابر افزایش یافت. به گونه‌ای که این رقم در قانون بودجه از حدود پنج هزار و 100 میلیارد تومان به دو برابر رسید از این‌رو پیش‌بینی می‌شود که کمبودی وجود نداشته است.
  • وی هم‌چنین در مورد آزاد‌شدن هشت میلیاردی که برخی رسانه‌ها از سوی وی مورد تایید قرار داده بودند، گفت: «این رقمی نبود که من گفتم اما با توجه به توافق هیات نمایندگان کشور و دستاورد‌های مذاکرات بین‌المللی با رفع و کاهش برخی از تحریم‌ها هم‌چنین برطرف شدن موانع صادرات پتروشیمی و برخورداری از منابع ارزی فروش نفت در آینده منابع قابل توجهی در اختیار کشور قرار خواهد گرفت.»

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×