» عمومی » ورزشی » غنیمت یک امتیازی سپاهان از اهواز
ورزشی

غنیمت یک امتیازی سپاهان از اهواز

آذر 8, 1392 1012

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس
فولاد خوزستان- سپاهان اصفهان

ورزشگاه: تختی اهواز
تماشاگر: ۵ هزار نفر
اخطارها: علی احمدی از سپاهان- عبدالله کرمی و مهدی بدرلو از فولاد
فولاد: سوشا مکانی، ایوب والی، عبدالله کرمی، مهرداد جماعتی، حسن جعفری، مهدی بدرلو، اسماعیل شریفات، چاوز(۵۵- سروش رفیعی) ، بختیار رحمانی، غلامرضا رضایی(۶۷- ایوب کلانتری) و لوسیانو پریرا
سرمربی: حسین فرکی
سپاهان: رحمان احمدی، هادی عقیلی، امید ابراهیمی، احسان حاج صفی، شجاع خلیل زاده، علی احمدی، یعقوب کریمی، حسین پاپی، آرش افشین(۷۶- مهدی شریفی)، محمد غلامی وعلی کریمی
سرمربی: زلاتکو کرانچار
کادر داوری: سعید مظفری زاده، بابک داوری، تورج عیوض محمدی و امیرحسین فتاحی
ناظر: ابراهیم میرزابیگی
شرح بازی:
سپاهان در حالی اولین دیدار خود را در نیم فصل دوم لیگ برتر برابر فولاد خوزستان آغاز می‌کرد که به دلیل محرومیت ۳ بازیکن اصلی کار سختی برابر مدعی عنوان قهرمانی آن هم در خانه‌اش داشت. در سوی دیگر نیز فولاد خوزستان با تمام قوا آمده بود که انتقام شکست دور رفت را از سپاهانی‌ها بگیرد.
نکته جالب در ترکیب سپاهان استفاده از علی کریمی، هافبک جوان خود در میانه میدان بود. البته پیش بینی می‌شد با توجه به غیبت ۳ بازیکن سپاهان، در ترکیب کرانچار در این بازی از یک جوان استفاده شود.
بازی با برتری نسبی تیم مهمان یعنی سپاهان آغاز شد هرچند دو تیم در ابتدای بازی موقعیت چندانی روی دروازه یکدیگر نداشتند اما در طول نیمه نخست این سپاهان بود که توانست مالکیت توپ خود را بر میزبان خود دیکته کند و بیشتر از فولاد توپ و میدان را در اختیار داشته باشد.
البته فولاد نیز در اواسط نیمه نخست حملاتی روی دروازه سپاهان انجام داد که مهمترین آنها ضربه سر مهرداد جماعتی بود که با فاصله کمی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.
در نیمه نخست یکی از تاکتیک‌های دفاعی سپاهان استفاده از تله آفساید بود که البته در این امر هم موفق بود و دو بار لوسیانو پریرا، آقای گل فعلی لیگ را در تله آفساید قرار داد و مانع از یک گل هم شد.
به نظر می‌رسید در نیمه دوم با توجه به صحبت‌های مربیان دو تیم بازی جذاب تر همراه با خلق موقعیت‌های بیشتری ببینیم اما تنها تفاوت نیمه دوم نسبت به نیمه اول در ۲۰ دقیقه اول مالکیت توپ بیشتر فولاد نسبت به سپاهان در زمین بود.
نیمکت سپاهان که به دلیل محرومیت ۳ بازیکن خالی بود باعث شده بود کرانچار دست بازی در تعویض نداشته باشد و تا دقیقه ۷۶ دست به ترکیب تیمش نزد.
به همین دلیل به نظر می‌رسید سپاهان به یک تساوی نیز راضی بود اما در سوی دیگر تیم میزبان که بر خلاف سپاهان نیمکت خوبی داشت دو تعویض خود را در اواسط نیمه دوم انجام داد و بعد از آن تعویض‌ها بود که فولاد فشار خود را بیشتر کرد و در دقیقه ۷۱ یک موقعیت خیلی خوب هم توسط پریرا به دست آورد که واکنش خوب احمدی مانع گل شدن آن شد.
در دقایق پایانی بازی سپاهان توانست فولاد را که میل بیشتری به گلزنی داشت را کنترل کند تا با ارائه یک بازی منطقی در حالی که از ۳ تعویض خود فقط یکی را استفاده کرده بود یک امتیاز این بازی را که می‌تواند آنها را راضی نگه دارد را به اصفهان بیاورد.
دقایق حساس:
دقیقه ۱۴- غلامی با یک چرخشش و یک استارت به عمق دفاع فولاد زد و در نهایت ضربه پای چپش با واکنش مکانی به کرنر رفت.
دقیقه ۲۶- ارسال شریفات از سمت راست با ضربه سر خطرناک مهرداد جماعتی همراه شد که از کنار دروازه سپاهان با فاصله کمی به بیرون رفت.
دقیقه ۳۷- ضربه سر محمد غلامی از روی کرنر ارسالی از سمت چپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۷۱- در میان غفلت مدافعان سپاهان در یک رفت و برگشت پریرا با احمدی تک به تک شد اما ضربه محکم او به رحمان برخورد کرد و در ادامه نیز احمدی توپ را جمع کرد.
دقیقه ۸۵- ضربه ایستگاهی احسان حاج صفی از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.
اتفاق ویژه:
آرش افشین که سال‌ها در فولاد توپ می‌زد و فوتبال خود را مدیون این تیم است امروز با لباس سپاهان در ورزشگاهی که سال‌ها در آن بازی کرده بود توسط هواداران شهر خود “هو” شد!
بهترین بازیکن:
لوسیانو پریرا هرچند در این بازی نتوانست زهر خود را به سپاهان بریزد اما در طول بازی خیلی مدافعان سپاهان را اذیت کرد ضمن اینکه در سوی مقابل هم شجاع خلیل زاده بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×