» عمومی » فناوری اطلاعات » مروری بر بازار گوشیهای هوشمند/ کاهش قیمت 300 هزار تومانی یک برند
فناوری اطلاعات

مروری بر بازار گوشیهای هوشمند/ کاهش قیمت 300 هزار تومانی یک برند

آذر 8, 1392 109

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه ،توافقات هسته ای ایران بازار موبایل را نیز تحت تاثیر قرار داد و باعث شد طی یک هفته گذشته قیمت گوشی های موبایل حدود 150 تا 200 هزار تومان و حتی 300 هزار تومان کاهش یابد؛ با این حال بررسی بازار موبایل نشان می دهد که خریداران همچنان منتظر کاهش قیمت گوشی هستند و کمتر به سمت خرید می روند.

بازار موبایل در اولین هفته آذرماه روزهای پرنوسانی را گذراند به نحوی که در اکثر مدلها قیمت گوشی از اول هفته تا آخرین روز هفته کاهش قیمتی حدود  150 هزار تومان را به همراه داشت و حتی در برخی مدلها کاهش قیمت 200 هزار تومان نیز مشاهده شد؛ در این بازار قیمت جدیدترین مدل آیفون کمپانی اپل طی یک هفته حدود 300 هزار تومان نزول پیدا کرد.

خوش بینی برای آینده موبایل

با وجود کاهش قیمت گوشی های موبایل به دلیل جو روانی حاکم بر این بازار و حتی با وجود کاهش نرخ دلار در هفته جاری هنوز هم بازار موبایل پویایی گذشته را ندارد و خریداران برای خرید دست نگه داشته و به آینده خوش بین هستند که شاید روزی موبایل های میلیونی امروز را با قیمتهای چند صد هزارتومانی در دست بگیرند؛ در همین حال فروشندگان بازار موبایل نیز به تثبیت نرخ دلار که ثبات این بازار را در پی دارد امیدوارند.

ابراهیم درستی- رئیس اتحادیه تلفن همراه در گفتگو با خبرنگار مهر، توافقات ژنو را بی تاثیر برای بازار موبایل ندانست و با این وجود تاکید کرد که بزودی شاهد تغییر بیشتری در قیمتهای موبایل خواهیم بود چرا که در هفته اخیر گوشی های با خرید قبلی به فروش رفته و از هفته آینده خرید گوشی از واردکنندگان برحسب نرخ های جدید ارز انجام می شود.

وی با بیان اینکه در هفته ای که گذشت فروشندگان موبایل که کالاهای خود را به قیمت دلار قبل از این مذاکرات خریده اند معتقدند که هنوز نمی توان قیمت این کالاها را از چیزی که هست خیلی پایین تر آورد، افزود: با این حال روند بازار از خوش بینی برای آینده این بازار حکایت دارد و به طور قطع تثبیت قیمت دلار می تواند تاثیر مثبتی در این بخش داشته باشد.

 

درستی خاطرنشان کرد: بازار موبایل در آرامش به سر می برد و نه مصرف کننده در خرید شتاب می کند و نه فروشنده قصد دارد گوشی ها را در انبار نگه دارد که آن گران تر بفروشد.

S4 گلکسی سامسونگ همچنان محبوب

به گزارش مهر، در بازار موبایل و با وجود کاهش قیمت گوشی در یک هفته اخیر، مدل S4 گلکسی سامسونگ همچنان در رده های بالای جدول قرار دارد.

این گوشی که چندی پیش برخی از اعتراضات در مورد مشکل باطری آن شنیده می شد همچنان از اقبال خوبی در میان طرفداران سامسونگ برخوردار است و با قیمت 1 میلیون و 650 هزار تومان مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده است.

گلکسی S4 سامسونگ 130 گرم وزن دارد و مناسب برای عکاسی است؛ همچنین این گوشی دارای پردازنده Exynos 5 Octa 5410 Chipset Quad-Core Cortex-A15 and Quad-Core Cortex-A7 CPU’s 1.6 و 1.2 گیگاهرتز با صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع Super AMOLED است.

 

سایز صفحه نمایش این مدل گوشی از کمپانی سامسونگ 4.99 اینچ، دارای رزولوشن 1920 × 1080، تراکم پیکسلی 441 پیکسل بر اینچ است و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد.

حافظه داخلی این گوشی 16384 مگابایت، حافظه رم 2048 مگابایت و قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD را دارد و از شبکه های ارتباطی 3G و GPRS پشتیبانی می کند.

از دیگر ویژگیهای مدل S4 سامسونگ قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای و  GPS ،NFC و بلوتوث است که این مدل از یک دوربین 13.0 مگاپیکسلی با دوربین مکالمه ویدئویی، فوکوس اتوماتیک و فلاش بهره می برد.

از جمله امکانات نرم افزاری این گوشی می توان به سیستم عامل Android 4.2 Jelly Bean ، پشتیبانی از جاوا، نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس و نمایش فایلهای PDF اشاره کرد.

کاهش قیمت 300 هزار تومانی آیفون 5S در یک هفته

آیفون 5S کمپانی اپل که اوایل هفته بیش از 2 میلیون و 560 هزار تومان قیمت داده می شد در آخرین روز هفته به 2 میلیون و 290 هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد و این مساله باعث شد که این گوشی بیشتر از قبل مورد استقبال دوستداران این برند قرار گیرد.

قطر این گوشی تنها 7.6 میلی‌متر و وزن آن 112 گرم بوده و جنس بدنه آن نیز مانند تمامی محصولات ساخت اپل از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است.

 

نرم افزار این گوشی نسخه جدید سیستم عامل iOS یعنی iOS 6 است و صفحه نمایش 4 اینچی با رزولوشن 1136×640 پیکسل، دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 وبا قدرت پردازش بالاتر و کیفیت فیلمبرداری با عملکرد بهتر از دیگر ویژگیهای این گوشی است.

پشتیبانی این گوشی از نسل چهارم شبکه های پرسرعت – 4G LTE – با حداکثر سرعت 100Mbps و همچنین شبکه هایHSPA+ ، DC-HSDPA و Wi-Fi حداکثر لذت مرورگری اینترنت با بالاترین سرعت را برای کاربران به ارمغان می آورد.

ضد گرد و غبار ایکسپریا در جمع پرفروشهای بازار

به گزارش مهر، مدل Xperia Z1 کمپانی سونی که حدود 1 میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارد با وجودی که از نظر طراحی دقیقا همان ظاهر مدل های ضد آب سونی به مانند Xperia Z یا Z Ultra را دارد اما در بازار ایران در هفته ای که گذشت پرطرفدار و پرفروش تر از دیگر مدلهای این برند بود.

پردازنده 4 هسته ای Snapdragon 800 با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز و دوربین مجهز به لنز خانواده G با قبلیت ثبت تصاویر در ابعاد 20.7 مگاپیکسل اصلی ترین ویژگی های Z1 محسوب می شود؛ Z1 دارای ابعادی برابر با 144 × 73.9 × 8.3 میلی متر است و سونی آن را براساس استاندارد IP58 به صورت ضد آب و گرد و غبار طراحی کرده است.

 

برای پوشش بدنه Z1 در قسمت پشت و جلو از پوشش شیشه ای OmniBalance استفاده شده و قاب اصلی دستگاه بر خلاف Z پلاستیکی از آلومینیوم است؛برای این مدل یک صفحه نمایش فول اچ دی در ابعاد 5 اینچ در نظر گرفته شده که از تکنولوژی ها X Reality و Triluminos نیز پشتیبانی می کند.

دوربین 20.7 مگاپیکسلی Z1 از سنسور ExmorRS استفاده می کند و به لنزهای خانواده G سونی تجهیز شده است؛ 2 گیگابایت حافظه پردازشی رم، باتری 3000 میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از درگاه کارت حافظه از دیگر ویژگی های این گوشی سونی است.

غول چینی در جمع پرفروشها

به گزارش مهر، برند چینی هوواوی در بازار ایران خوب می فروشد و خریداران ایرانی استقبال خوبی از مدلهای مختلف این برند دارند. از این رو مدل Huawei Ascend P6 در میان سایر مدلهای این برند پرفروش تر است و حدود یک میلیون و 150 هزار تومان نیز قیمت دارد.

این گوشی با 120 گرم وزن دارای پردازنده Huawei K3V2 Chipset Quad-Core CPU و صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع IPS Plus LCD با سایز 4.7 اینچی است.

 

صفحه نمایش این گوشی دارای رزولوشن 720 × 1280 و تراکم پیکسلی 312 پیکسل بر اینچ با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ است و از حافظه داخلی 8192 مگابایت، حافظه رم 2048 مگابایت و قابلیت نصب کارت حافظه از نوع  Micro SD بهره می برد.

مدل P6 هوواوی از شبکه های ارتباطی 3G  و GPRS و نیز قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای، GPS و بلوتوث پشتیبانی می کند. همچنین دارای دوربین 8 مگاپیکسلی با دوربین مکالمه ویدئویی و فوکوس اتوماتیک و فلاش است.

سیستم عامل Android 4.2 Jelly Bean و پشتیبانی از جاوا، نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس و نمایش فایلهای PDF از دیگر امکانات این مدل است.

نوت 3 سامسونگ خوب می فروشد

مدل گلکسی Note 3 N9000 که حدود یک میلیون و 780 هزار تومان قیمت داده می شود نیز در جمع پرفروشهای بازار قرار دارد.

این گوشی 168 گرم وزن دارد و دارای پردازنده Exynos 5 Octa Chipset Quad-Core Cortex-A15 and Quad-Core Cortex-A7 CPU ‘s و صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع Super AMOLED است.

سایز صفحه نمایش نوت 3 سامسونگ 5.7 اینچ و دارای رزولوشن 1920 × 1080 ، تراکم پیکسلی 386 پیکسل بر اینچ و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ است.

این مدل گوشی از حافظه داخلی 32768 مگابایت، حافظه رم 3072 مگابایت و قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD و نیز شبکه های ارتباطی 3G ، GPRS و قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای و بلوتوث پشتیبانی می کند.

دوربین 13.0 مگاپیکسلی با دوربین مکالمه ویدئویی و فوکوس اتوماتیک و نیز سیستم عامل Android 4.3 Jelly Bean ، پشتیبانی از جاوا و نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس و PDF از دیگر امکانات این گوشی است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×