» عمومی » ورزشی » لهستان با پیروزی بر آمریکا صعود کرد/ ایران از صعود باز ماند
ورزشی

لهستان با پیروزی بر آمریکا صعود کرد/ ایران از صعود باز ماند

تیر 13, 1394 009

تیم ملی والیبال ایران در یک بازی هماهنگ در طول سه ست متوالی حریف آبی پوش را شکست داد. ولی لهستان با پیروزی 3 بر 2 برابر آمریکا مانع صعود ایران به عنوان تیم دوم به مرحله بعد شد.

این سومین پیروزی ایران در لیگ جهانی مقابل روس ها بود که در این تورنمنت هیچ بردی به دست نیاورند.

*در بازیهای قبل بازیکنان مصدوم و بیرون مانده از لیست ١٤ نفره ازپشت تابلوهای تبلغاتی بازی را تماشا می کردند،بدون اینکه ایرادی به آنها گرفته شود اما ناظر ایتالیایی بازی امشب با ایراداتی که به امکانات ،تجهیزات و حتی تعداد تماشاگران گرفت. شمشیر را از رو بست. او حتی تاکید داشت دور زمین شلوغ نباشد و بازیکنان اضافه دو تیم پشت تابلوها ننشینند.همین مساله باعث شد تا امیر خوش خبر از او اجازه بگیرد تا بازیکنان با چند متر عقب نشینی ،از همان پشت زمین بازی را ببینند.
* تماشاگران حاضر در سالن برای بالا رفتن شور و هیجان موج مکزیکی به پا کردند.

* اسکوربرد سالن آزادی نکته‌های آموزنده‌ای در مورد درست مصرف کردن آب و استفاده از مترو پخش می‌کند.

* تعداد حدود 40 نفر با لباس متحد و سفید رنگ روبروی جایگاه حضور دارند.

* با توجه به استقبال از این دیدار مانند قبل نیست و همچنان صندلی خالی دیده می شود اما همچنان در کنار ورزشگاه برای فروش بلیط بازار سیاه وجود دارد که البته خریداری وجود ندارد.

* محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در سالن مسابقات حضور پیدا کرده تا امروز این رقابت‌ها را از نزدیک تماشا کند.

* هنرمندان نیز مانند بازی های قبلی در سالن حاضر هستند و با تماشاگران عکس سلفی می گیرند. از حاضران می توان به مهدی پاکدل، سیاوش خیرابی و شهرام حقیقت دوست اشاره کرد.

*محتشمیان که به دلیل فوت برادرش بازی قبل را گزارش نکرد، امروز به سالن رفته است.

*مازیار فلاحی برای اجرای موسیقی در سالن حاضر شد و آهنگ “لیلا” را اجرا کرد.

 

شرح ست اول (25-21):
محمودی، معروف، موسوی، غلامی، میرزاجانپور و عبادی پور 6 مرد شروع کننده بازی بودند و مهدی مرندی هم به عنوان لیبرو در ترکیب ایران جا داشت. روسیه هم با چهره ای کاملا متفاوت نسبت به سایر مسابقات در زمین حاضر شد و بزرگترین تغییر این تیم حضور دیمیتری موزرسکی در میدان بود که این بار در نفش پشت خط زن تیم انجام وظیفه می کرد. البته وربوف، لیبرو کهنه کار این تیم هم جایی در زمین نداشت و سرمربی جدید تفکرات خاص خودش را در زمین پیاده کرده بود. تا قبل از تکنیکال تایم اوت اول دو تیم با امتیازاتی نزدیک به هم بازی را پیگیری می کردند اما چند دفاع به موقع از غلامی و موسوی اختلاف بین دو تیم را زیاد کرد تا ایران از نا هماهنگی بازیکنان روسیه بتواند نهایت استفاده را ببرد. چند رای مثبت ویدئو چک روسیه را در امتیازات بالای 20 به ایران نزدیک کرد اما این تغییرات چاره کار نبود و ایران توانست ست اول بازی را با امتیازات 25 بر 21 به سود خود خاتمه دهد.

شرح ست دوم (25-21):
ست دوم را دو تیم با همان ترکیب ابتدایی آغاز کردند اما روسیه مثل بازی برگشت توان مقابله با ایران را نداشت. نهایت تلاش آنها به کمتر شدن اختلاف امتیازات بین دو تیم منجر می شد اما ایران در تمامی لخظات بازی تیم برتر میدان بود و آثاری از روسیه قدرتمند دیده نمی شد. شهرام محمودی در حمله، عادل غلامی در دفاع، مهدی مرندی در توپگیری و میلاد عبادی پور در سرویس عالی بودند و در طول ست ایران جای هیچ گونه نگرانی را برای کسانی که بازی را پیگیری می کردند نگذاشت. سعید معروف مدافعان روی تور روسیه را می رقصاند و با پاس هایی تک دفاع کار حمله را برای اسپکر ها سخت کرده بود و مهاجمان ایرانی هم سنگ تمام گذاشتند. این برتری تا جایی ادامه داشت که ایران موفق شد ست دوم را هم با امتیازات 25 بر 21 به اتمام برساند تا یک گام دیگر به پیروزی نزدیک تر شود.

شرح ست سوم (25-21):
ایران برای پیروزی در مجموع بازی فقط کافی بود تا ست سوم را هم پیروز شود تا با امید بیشتری بازی دو تیم لهستان و آمریکا را پیگیری کند. روسیه بر خلاف سایر ست ها بازی را خوب شروع کرد و در امتیازاتی حتی از ایران پیش افتاد اما این تیم نا منظم روحیه برد را نداشت و اسیر جنگدگی ایران شده بود. بازیکنان ایرانی در اکثر حملات موفق بودند و در امتیازاتی که روسیه تیم مهاجم بود به بهترین نحو تکنیک های تدافعی را انجام می دادند، چه روی تور، چه در انتهای میدان. اسپکر ها هم مثل همیشه توپ های برگشتی را به بهترین محو تبدیل به امتیاز می کردند و از توپ هایی مرده شانس برای خود می ساختند. ایران باید این بازی را می برد، چه برای صعود، چه برای دل طرفدارانی که یک ماه حرص و جوش این تیم را خوردند. این اتفاق هم افتاد و ایران در نهایت با نتیجه قاطع 3 بر صفر و با امتیازات 25 بر 21، 25 بر 21 و 25 بر 21 روسیه را شکست داد تا منتظر نتیجه بازی دو تیم لهستان و آمریکا باشد.

 لهستان با پیروزی بر آمریکا صعود کرد/ ایران از صعود باز ماند

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×