» اخبار ایران و جهان » آمانو به تهران می‌آید
اخبار ایران و جهان

آمانو به تهران می‌آید

تیر 10, 1394 007

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنجشنبه هفته جاری به تهران می‌آید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنجشنبه هفته جاری به تهران می‌آید.

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای هدف از سفر یوکیا آمانو را گفت‌وگو درباره فعالیت‌های گذشته و دریافت پیشنهادهای ایران برای رفع سوء تفاهمات عنوان کرد.

هنگامی که ایران مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای را نپذیرفت، آژانس راه حل پیشنهادی ایران را جویا شده که در این سفر ایران راه حل خود را ارایه می‌کند.

به گزارش ایرنا، قرار است مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این سفر با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کند.

در راستای همکاری‌های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، بیانیه مشترکی در 20 آبان ماه سال 92 به امضای صالحی و آمانو رسید.

بر این اساس تا کنون جمهوری اسلامی ایران 13 اقدام عملی را که پیش از این در مذاکرات با آژانس بر سر آن توافق شده بود اجرا کرده است و پنج مورد دیگر را نیز باید تا سوم شهریورماه امسال اجرایی کند.

کارشناسان معتقدند که بیانیه مشترک ایران و آژانس که در سال 92 به امضا رسید، بهترین محمل برای حل مسایل گذشته و حال فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان است.

گفته می‌شود سفر روز پنجشنبه مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، موجب تسهیل در حل مسئله پی‌ام‌دی (ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای) نیز خواهد شد.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1393/07/04/139307041925416163719293.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×