» عمومی » پزشکی سلامت » عطر این مواد طبیعی و رفع خشم
پزشکی سلامت

عطر این مواد طبیعی و رفع خشم

تیر 10, 1394 0010

آیا می دانستید با بو کشیدن از برخی مواد طبیعی می توانید خشم خود را کنترل کنید و به آرامش برسید.

مجید انوشیروانی متخصص طب سنتی درباره بروز خشم در ماه رمضان اظهار داشت: ماده غذایی که گرم یا گرم و خشک یا مولد خلط صفرا باشد, می‌تواند باعث گرمی اخلاط و روح طبی و افزایش تولید صفرا شود.

به گفته وی هر ماده غذایی تند و تیز مانند فلفل یا دارچین یا زنجبیل یا سُس‌های تند و … می‌تواند این خاصیت را داشته باشد که قابل اصلاح نیست. البته نیاز نیست که ما چیز مضری را مصرف کنیم و دنبال مصلح باشیم.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: اگر کسانی نیاز دارند برای حس کردن مزه غذا از فلفل و تندی استفاده کنند, آنها دچار تجمع اخلاط بلغمی در معده هستند که اجازه دریافت مزه را نمی‌دهد و فرد سالم طبیعی نیازی به این همه ادویه ندارد.

انوشیروانی بیان داشت: برخی از عوامل غیر غذایی ممکن است باعث افزایش خشم شوند مانند شنیدن نغمه‌های تند و پر تپش, نگریستن به رنگ‌های بسیار گرم مثل قرمز و نارنجی و بوهای گرم که نباید بوییده شود.

*بوی خیار و لیمو به کاهش خشم کمک می‌کند

وی افزود: بهتر است از بوهای خنک مانند گلاب استفاده کرد از جمله اسپری کردن گلاب به سر و سینه  زدن، همچنین بوی خیار و لیمو به کاهش خشم کمک می‌کند و از شربت بیدمشک, کاسنی و شاطره در وعده سحر غافل نشود که زمینه تولید خلط گرم را از نظر عضوی در کبد کاهش می‌دهد.

این متخصص طب سنتی گفت: در رنگ‌ها که به خصوص در معماری اسلامی به وفور یافت می‌شود مانند لاجوردی, فیروزه‌ای, سبز, آبی و رنگ‌های سرد و رنگ‌های به کار رفته در کاشیکاری‌ها و در گنبدها که در تسهیل و تعدیل بخشی از پیکر ما که همان روح طبی است کمک می‌کند و کاهش خشم را منجر می‌شود.

*مصرف پنیر شور و زولبیا بامیه خیلی شیرین در سحر از رطوبت بدن می‌کاهد

انوشیروانی ادامه داد: مصرف پنیر شور و زولبیا بامیه خیلی شیرین در سحر از رطوبت بدن می‌کاهد و در سبزی‌ها نیز جای کاهو و گشنیز خالی است. به جای نوشیدنی‌هایی مانند  چای بهتر است, شربت سکنجبین نوشیده شود، همچنین شربت بیدمشک، شربت گلاب و سیب گلاب نیز در وعده سحری مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: شربت تخم بالنگو با گلاب و عرق بیدمشک هم مقوی معده است و هم از خشم و غضب می‌تواند جلوگیری کند.

تسنیم ,

angel-smelling-rose1

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×