» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » روز آتش نشان و بازدید شهردار مبارکه از مرکز آتش نشانی
شهرستان مبارکه

روز آتش نشان و بازدید شهردار مبارکه از مرکز آتش نشانی

مهر 8, 1392 0014

روز آتش نشان و بازدید آقای مهندس نفری شهردار مبارکه از مرکز آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری

هفتم مهرماه به نام «آتش نشانی و ایمنی» نامگذاری شده است. در واقع این روز بها نه ای است تا به گرامیداشت انسان هایی بپردازیم که…..

هفتم مهرماه به نام «آتش نشانی و ایمنی» نامگذاری شده است. در واقع این روز بها نه ای است تا به گرامیداشت انسان هایی بپردازیم كه از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش ما می گذرند تا بتوانیم در امنیت زندگی كنم.
امید است گرامیداشت روز آتش نشان بهانه ای باشد برای تجلیل از آنان که در میان شعله های آتش، پیام آور ایستادن و سرخ زیستن هستند.ایمنی را مصونیت در برابر آسیب های ناشی از حوادث، اعم از طبیعی و غیرطبیعی معنا کرده اند.
هدف از نامگذاری این روز به عنوان روز ملی ایمنی و آتش نشانی، تبدیل ایمنی در کشور به یك فرهنگ میباشد. در کشور ما بیش از ۱۶۰ سال از تأسیس اولین ایستگاه آتش نشانی در شهر تبریز به سال ۱۲۲۱ شمسی می گذرد.
پس از انقلاب اسلامی، با انحلال سازمان دفاع غیر نظامی، فلسفه وجودی آتش نشانی های کشور توسط بندهای ۱۴ و ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری تعریف گشت و از همین رو سازمان های آتش نشانی زیر مجموعه شهرداری ها قلمداد می شوند. بر اساس این قانون شهرداری ها ملزم هستند، برای حفظ شهرها از خطر سیل و حریق و دیگر مخاطرات تدابیر مؤثری اتخاذ نمایند.

b1

در همین راستا مهندس نفری شهردار مبارکه به مناسبت هفتم مهر ماه روز آتش نشانی و خدمات ایمنی با حضور در محل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه ضمن تبریک به این عزیزان از تلاشها و جانفشانیهای آنان تقدیر و تشکر نمودند .

b2

خاطرنشان نموده در این مراسم چند تن از آتش نشانان نیز مفتخر به ارتقاء درجه از طرف شهردار محترم گردیدند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×