» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » بومي سازي و بهبود کيفيت تلفنهاي صنعتي کارگاهها و خطوط توليد فولاد مبارکه
فولاد مبارکه

بومي سازي و بهبود کيفيت تلفنهاي صنعتي کارگاهها و خطوط توليد فولاد مبارکه

تیر 7, 1394 0010

کارشناسان واحد مخابرات فولاد مبارکه موفق شدند ضمن بومي سازي تلفن‌هاي صنعتي کارگاه‌ها و خطوط توليد اين شرکت، به ميزان قابل توجهي کيفيت اين تجهيزات را بهبود بخشند.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، عليرضا عباسي کارشناس ارتباطات فولاد مبارکه در اين رابطه گفت: در شرکت فولاد مبارکه براي کنترل و برقراري ارتباط بين کارکنان و همچنين نظارت بر کار و ارتباط با دستگاه‌ها از وسايل ارتباطي صنعتي که فقط در محيط‌هاي صنعتي کاربرد دارند، استفاده مي گردد. در حقيقت اين دستگاه‌ ها يا به تعبير بهتر اين تلفن‌ها، جهت اطلاع رساني عمومي در کارگاه‌ها و سايت‌هاي خط توليد و هم چنين برقراري تماس بصورت پيج دو طرفه، بين نيروي انساني به کار گرفته مي‌ شوند.

وي با اشاره به بيشترين خرابي اين سيستم که مربوط به بردها و کيبورد و همچنين سيم رابط گوشي و قديمي بودن سيستم و باکس آن‌ها مي باشد، ادامه داد: به دلايل خرابي هاي مکرر و فرسودگي المان‌ها و قطعات الکترونيکي و همچنين افزايش هزينه و بالا رفتن مدت زمان پاسخ به درخواست ها جهت تعميرات اين سيستم‌ها و تلفن‌‌ها، واحد مخابرات جهت افزايش رضايت‌مندي کارکنان و ارتباط دهي بهينه و همچنين ارتقاء تکنولوژي سيستم، تصميم گرفت تا با رعايت کردن استانداردها و دستورالعمل‌هاي اجرائي و نکات ايمني و با همکاري نيروهاي آزمايشگاه واحد مخابرات در محيط شبيه سازي و سيمولاتور تمامي عيوب‌ موجود را بررسي و نسبت به رفع آنها اقدام نمايد.

کارشناس ارتباطات فولاد مبارکه با تأکيد به اين مطلب که در اين پروژه کل نقشه بردها و همچنين المان‌ها و قطعات الکترونيکي جديد هستند، افزود: از نظر اقتصادي خريديک نمونه از اين تلفن ها در بازار خارجي حدود 2ميليون تومان و با توجه به وجود بيش از صد دستگاه درکل سايت فولاد به بيش از 200 ميليون تومان براي شرکت هزينه دربر داشت که بومي‌سازي و بهينه سازي‌اين تلفن ها به دست پرسنل مخابرات با مبلغي کمتر از 100 هزار تومان انجام گرفت.

عليرضا عباسي خاطر نشان کرد: تلفن هاي بومي سازي شده توسط پرسنل مخابرات نسبت به نمونه هاي ديگر که در بازار موجود است از نظر کيفيت صدا و برد مکالمه و مقاومت در مقابل نويزهاي محيطي به مراتب بهترند اين در حاليست که براي خريد يک دستگاه تلفن صنعتي که کيفيت و IP بسيارضعيفي دارد بايد مبلغي بيش از 500 هزار تومان هزينه کرد. ضمن اينکه در گذشته هزينه هر يک از بردهاي تلفن صنعتي جهت تعميرياتعويض بيش از قيمت پيشنهادي بود.

وي ادامه داد: در حال حاضر با اجراي اين پروژه، علاوه بر کاهش هزينه‌هاي تعمير و تعويض و رفت و آمد، شاهد افزايش سرعت عمل و کاهش ماند درخواست نيز بوده‌ايم ضمن اينکه سيستم بهينه شده داراي IP66 و در برابر سر و صدا و گرد و غبار و همچنين در برابر نويزهاي موجود در سايت هاي پر سرو صدا مقاوم مي باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×