» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » رفع اساسي عيوب جرثقيلهاي نورد سرد فولاد مبارکه
فولاد مبارکه

رفع اساسي عيوب جرثقيلهاي نورد سرد فولاد مبارکه

تیر 7, 1394 1012

با استفاده از تجربه و تخصص واحدهاي بازرسي جرثقيلها و سازه‌ها، کارِ بهينه سازي و تعميرات جرثقيلهاي 32 و 47 نورد سرد و دستيابي به راه حل جامع براي رفع اساسي عيوب آنها با موفقيت به پايان رسيد.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، مسعود باقري کارشناس بازرسي جرثقيلهاي سقفي و سازه‌ها ضمن اعلام اين خبر و با بيان اينکه جرثقيلهاي سقفي در ناحيه نورد سرد وظيفه حمل کلاف و باربرداري تجهيزات در زمان تعميرات را به عهده دارندگفت: اين تجهيزات با توجه به ايفاي نقش مهم در چرخه توليد شرکت فولاد مبارکه، از حساسيت بالايي برخوردار هستند. از اين رو هر گونه اشکال بر روي سيستم‌هاي حرکتي آنها مي‌تواند منجر به بروز يک حادثه ايمني گردد.

وي با تأکيد بر اين که جرثقيل 32 ناحيه نورد سرد بعد از تعويض چرخ در دي ماه 93 دچار فالت‌هاي شديد بر روي درايو حرکت پل گرديد، اظهار کرد: عدم کفايت تنظيمات ارائه شده از سوي شرکت فنلاندي تأمين کننده اين درايوها به مرور زمان ناپايداري حرکتي بر روي جرثقيل نامبرده را افزايش داده بود؛ بطوريکه فالتهاي ايجاد شده منجر به قطع مکرر درايو پل جرثقيل مي‌گرديد. در نتيجه بهره برداري از جرثقيل با مشکلاتي مواجه شده و علاوه بر آن احتمال بروز حوادث ايمني را افزايش داده بود.

کارشناس بازرسي جرثقيلهاي سقفي و سازه‌ها با اشاره به روند رفع اين عيب ادامه داد: پس از مطالعات اوليه، پارامترهاي اصلي جرثقيل در هر سه بعد برق، مکانيک و سازه مورد بررسي قرار گرفت و تستهاي مربوطه انجام شد. خروجي اين مطالعات منجر به دستيابي به راه حل مشکل اساسي جرثقيل گرديد.تا جائيکه اين بررسيها نشان داد که مي‌توان با افزايش گشتاور راه انداز از طريق تنظيم پارامترها بر اساس شرايط کاري، فالت مربوطه را تا حد استاندارد کاهش داد و سرانجام بعد از اعمال چند مرحله تغيير پارامترهاي راه‌اندازي درايو پل جرثقيل مذکور، در فروردين ماه امسال مشکل جرثقيل مرتفع گرديد.

مسعود باقري تصريح کرد: از آنجائيکه جرثقيل 47 اين ناحيه نيز در محدوده‌اي از سرعت حرکت پل خود دچار لرزش مي‌شد و مشابه جرثقيل 32 نياز به اصلاح پارامترهاي اصلي در آن به شدت حس مي شد لذا در اقدامي مشابه اين جرثقيل نيز مورد بررسي دقيق قرار گرفت و اقدامات لازم به منظور رفع عيب بر روي آن انجام شد.

در همين رابطه نام عليرضا حيدري، رئيس بازرسي جرثقيلهاي سقفي و سازه‌ها نيز گفت: نتايج حاصل از اين دو فعاليت اصلاحي دستيابي به منطقي براي حل مشکل جرثقيلهاي ساختKONE CRANE است. اين فعاليت در حال حاضر روي بسياري از جرثقيلهاي مشابه در فولاد مبارکه در حال برنامه‌ريزي است که اميدواريم با جامعيت دادن به اين منطق، بسياري از مشکلات حرکتي جرثقيلها برطرف شود و بتوان تا حد زيادي هزينه‌هاي تعمير و نگهداري آنها و همچنين هزينه‌هاي ناشي از توقف خط توليد را کاهش داد.

وي خاطر نشان کرد: اين فعاليت مهم با همکاري واحد بازرسي جرثقيلهاي سقفي و سازه ها، مهندسي کارخانه، تعميرات جرثقيلهاي سقفي نورد سرد و واحد بازرسي ماشين‌هاي دوار به نتيجه رسيد که از همکاري همه اين عزيزان قدرداني مي‌نمائيم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×