» عمومی » ورزشی » پیروزی شیرین ایران مقابل قهرمان جهان
ورزشی

پیروزی شیرین ایران مقابل قهرمان جهان

تیر 6, 1394 008

تیم های ملی والیبال ایران و لهستان در هفته هفتم لیگ جهانی والیبال در ورزشگاه 12هزار نفری آزادی به مصاف هم رفتند که در پایان ایران توانست در یک بازی نزدیک مقابل لهستان به برتری دست یابد.

جنگ صعود بین دو تیم ملی والیبال ایران و لهستان با 10 دقیقه تاخیر آغاز شد و معروف، محمودی، میرزاجانپور، عبادی پور، موسوی و غلامی ارنج اصلی تیم را تشکیل می دادند و مرندی لیبرو شروع کننده بازی بود.

ست اول
بزرگترین تغییر در تیم لهستان غیبت کورک بود و فابین درژگا هم از ابتدا برای این تیم پاس نداد. تغییرات نشان دهنده مطالعه لهستانی ها بر روی تیم ایران و تاکتیک هایش داشت به طوری که تغییراتی اساسی ایجاد کرده بودند اما بازی در آزادی آنها را آزار می داد و رفته رفته به تعداد اشتباهاتشان اضافه می شد و همین دلیل اختلاف دو تیم را بیشتر و بیشتر می کرد.

شاگردان آنتیگا در طول بازی نمایشی پر نوسانی را از خودشان نشان داد دادند و در برخی امتیازات اختلاف را به 5 و گاهی به یک امتیاز می رساندند اما هیچ وقت نتوانستند حتی به امتیازاتی مساوی با ایران برسند. این اختلاف امتیازی تا پایان ست ادامه داشت و در نهایت ایران موفق شد با نتیجه 25 بر 21 پیروز اول ست بازی باشد.

ست دوم
آنتیگا در ست دوم هیچ تغییری را در تیمش ایجاد نکرد و فقط دلخوش به گذر زمان بود، زمانی که بگذرد تا شاید بازیکنان تیمش به شرایط سالن عادت کنند. ابتدای این ست لهستانی ها با قدرت آغاز کردند و توانستند برای اولین بار در طول بازی از ایران پیش بیافتند به طوریکه که تکنیکال تایم اوت اول با برتری یک امتیازی این تیم به پایان رسید.

بازی کاملا نزدیک دنبال می شد و لهستانی ها همان یک امتیاز اختلاف را حفظ می کردند تا اینکه توپگیری سعید معروف و دفاع عادل غلامی ایران را یک بار دیگر از حریف پیش انداخت. آنتیگا مجبور به درخواست تایم اوت شد تا تیمش را به بازی برگرداند که همین طور هم شد، دو حمله نا موفق از بازیکنان ایران یک بار دیگر برتری را به لهستانی ها داد تا این بار کواج از داور تایم بخواهد. یک بار دیگر دو تیم در امتیازات برابر شدند.

امتیازات در پایان ست با هیجان زیادی به دست می آمد و ست از آن تیکی بود که مسلط، اشتباه کمتری مرتکب می شد. احتیاط شرط اول بود و دو تیم ترجیح می دادند امتیاز ندهند تا اینکه در پی کسب امتیاز باشند اما در نهایت لهستانی ها با دفاع میلاد عبادی پور نتیجه ست را به سود خود کنند. شاگردان آنتیگا موفق شدند ست دوم را با امتیازت 25 بر 23 به سود خود کنند.

ست سوم
ست سوم بازی دو تیم ملی والیبال ایران و لهستان در حالی شروع شد که حریف چهره ای خطرناک از خود نشان داده بود و توانست به اولین تیمی تبدیل شود که در سال 2015 از ایران در تهران ست می گیرد، این موضوع یعنی آنها با جو سالن آشنا شده اند و از این به بعد کیفیت فنی چهره تیم برنده را مشخص می کند.

شاگردان آنتیگا بعد از پیروزی در ست دوم جان تازه ای گرفتند و ست سوم را بسیار طوفانی آغاز کردند.نمایش خوب این تیم تا پایان تکنیکال تایم اوت فنی اول ادامه داشت و آنها فاصله ای 3 امتیازی را ایجاد کرده بودند اما به یک باره نوبت به هنرنمایی بازیکنان ایرانی رسید تا با چند دفاع و توپگیری حملات لهستانی ها را از کار بیاندازند. برتری به صورت نوبتی بین شاگردان آنتیگا و کواچ جا به جا می شد و هیچ تیمی در نظام تیمی ثبات نداشت، گاهی خوب گاهی بد.

این بازی پر نوسان تا جایی ادامه داشت که اشتباهات بازیکنان ایرانی نسبت به گذشته بیشتر شد و برتری لهستانی ها در به امتیاز تبدیل کردن توپ های برگشتی اختلافی 4 امتیازی در حساس ترین شرایط بازی ایجاد کرد. چند موقعیت برای بازگشت به بازی برای ایران به دست آمد اما این اتفاق رخ نداد تا لهستان موفق به کسب پیروزی در دومین ست شود. آنها با امتیاز 25 بر 21 این ست را به سود خود کردند.

ست چهارم
میرزاجانپور نقطه امید گواچ برای پیروزی در بازی و ست چهارم بود. او دریافت کننده ثابتش را یک بار دیگر به میدان آورد تا جایگزین قائمی شود که در حمله عملکرد خوبی نداشت. میرزاجانپور در همان اوایل ست چهارم تاثیر حضورش در میدان را نشان داد و ایران را در حمله موفق تر از گذشته کرد و همین موضوع دلیلی شد تا یک بار دیگر لهستان در ست چهارم، چهار امتیاز از ایران عقب بیافتد و برتری از آن ایران باشد.

هر چه قدر از بازی می گذشت اختلاف بین دو تیم بیشتر می شد و انگار لهستان دیگر عزم ست های پیش را برای برد نداشت. دریافت، حمله و دفاع مطلق از آن ایران بود و دقیقا مشکلی که در ست سوم برای شاگردان کواچ به وجود آمده بود سراغ لهستان رفت و عدم ثبات نظام تیمی کار دست آنتیگا داد.

فابیان درژگا، پاسور کهنه کار لهستانی ها برای نجات تیمش به میدان آمد و او همیشه نقش خود را به عنوان منجی عالی انجام می داد اما این بار کار مشکلی را پیش رو داشت و بازگرداند آن تیم به بازی کار مشکلی بود. اختلاف 8 امتیازی سرمربی حریف را به این فکر انداخت که نفرات اصلی را با استراحت همراه کند تا تیم برای ست پتجم آماده شود. ملی پوشان والیبال ایران توانستند با اختلافی 9 امتیازی لهستان را در ست چهارم مغلوب کنند تا ست پنجم سرنوشت تیم برنده را مشخص کند.

ست پنجم
پیروزی در ست پنجم برای دو تیم اهمیت بسیاری داشت چرا که سرنوشت صعود دو تیم در گروه پیروزی در این ست و بازی بود.
دو تیم طوفانی آغاز کردند و این سرویس ها بود که سرنوشت امتیازات ابتدایی ست پنجم را رقم می زد. لهستان در سرویس خوب شروع کرد اما ایران نشان داد در امتیازات حساس هم تیمی منظم است و می تواند بر جریان بازی مسلط باشد. همین عملکرد حرفه ای بازیکنان ایرانی در امتیازاتی که عقب بودند یک بار دیگر برتری را از آن کشورمان کرد و دو تیم در امتیاز 8 بر 6 زمین ها را عوض کردند اما این وقفه در جا به جایی زمین ها به سود لهستان شد و آنها بازی را به تساوی کشاندن تا همه چیز یک بار دیگر از اول شروع شود. ایران توانست با 2 امتیاز اختلاف شانس خود را برای پیروزی بیشتر کند اما حاشیه سازی های لهستانی ها تمامی نداشت و به مدت 2 دقیقه داوری را مورد اعتراض قرار داده بودند تا بازی به نفع آنها بچرخد اما این اتفاق رخ نداد و بازی از دست شان خارج شد و از همان وقفه به بعد اشتباهات این تیم بیشتر شد.

برتری ایران تا پایان بازی ادامه دار بود تا اینکه کشورمان به پیروزی 3 بر 2 در این دیدار دست یافت. ست پنجم با امتیاز 15 بر 11 به سود ایران پایان پذیرفت و شاگردان کواچ با این برد توانستند با در یک قدمی لهستان جا بگیرند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×