» اخبار ایران و جهان » رییس قوه قضاییه: با افزایش خروجی در پرونده ها مواجه هستیم
اخبار ایران و جهان

رییس قوه قضاییه: با افزایش خروجی در پرونده ها مواجه هستیم

تیر 2, 1394 0010

رییس قوه قضاییه حرکت این قوه در چند سال گذشته را رو به جلو ارزیابی کرد و گفت: با تدابیر اندیشیده شده در این مدت تعداد خروجی پرونده ها بیش از ورودی ها شده است.

به گزارش ایرنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی که دوشنبه شب در برنامه شبکه یک سیما سخن می گفت، افزود: در صورت ملاحظه سیر رسیدگی پرونده ها در قوه قضاییه که البته قابل رصد نیز هست متوجه خواهیم شد که تعداد پرونده های خروجی افزایش داشته است.

وی مهمترین علل اطاله دادرسی را ماهیت برخی پرونده ها دانست و گفت: تجدیدنظر و ارایه نظرهای کارشناسی یکی از دلایل طولانی شدن پروسه رسیدگی به پرونده ها است .

رییس دستگاه قضا کمبود نیروی انسانی را دلیل دیگر طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده ها اعلام کرد و افزود: یکی از مهمترین علل تزلزل برخی احکام اعمال ماده 18 بود که با محدود کردن آن شاهد کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها هستیم.

وی یکی دیگر از مهمترین دلایل طولانی شدن در روند رسیدگی به پرونده های قضایی را نبود نیروی انسانی مجرب و کافی در این قوه اعلام کرد و افزود: در طول برنامه پنجم توسعه با توجه به مجوز جذب نیروی انسانی در بخش قاضی اقدام لازم انجام شد و 4 هزار قاضی به توان قوه قضاییه افزوده شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×