» عمومی » فرهنگی ادبی » قائمیان: جایی که «تام‌کروز» اجازه پیدا نکرد ما جولان دادیم
فرهنگی ادبی

قائمیان: جایی که «تام‌کروز» اجازه پیدا نکرد ما جولان دادیم

آذر 6, 1392 109

 

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایسنا، بازیگر فیلم سینمایی «استرداد» با بیان این جملات و تاکید بر اینکه از ابتدا مطمئن بوده «استرداد» فیلم خوبی می‌شود‌، ادامه داد: خوشحالم که سهمی در ساخت این فیلم سینمایی داشتم و خدا را شکر می‌کنم که یک کار آبرومندانه و با شرفی ساخته شد.

 

او که به همراه محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده «استرداد» در نشست ایسنا حضور پیدا کرده بود‌ با اشاره به اینکه حتما دعایی پشت سر علی غفاری (کارگردان) بوده که توانسته چنین کاری را ارائه کند‌، درباره هجمه‌ها و حاشیه‌هایی که زمان ساخت این فیلم ایجاد شد، بیان کرد: نمی‌دانم وقتی فیلمی هنوزتولید نشده چه‌طور می‌توان جوی را علیه آن ایجاد کرد؛ یعنی حمید فرخ‌نژاد، محمود کلاری‌، بهمن دهقانی و ایرج رامین‌فر با آن همه سابقه‌ای که دارند،‌ همگی انتخابشان غلط بوده و صرفا برای پول جمع شده بودند؟!

 

این بازیگر اضافه کرد: اگر کمی سعه صدر داشته باشیم، شرایط بهتری را خواهیم داشت اما آنقدر سیاست زده شده‌ایم که می‌خواهیم همه چیز را به سمت الفاظ سیاسی ببریم. این در حالی است که وقتی فیلمنامه «استرداد» را خواندم با توجه به گفت‌وگوهایی که با آقایان علی اکبری و غفاری انجام شد، شرایط خوبی برای کار به وجود آمد و اطمینان داشتم فیلم خوبی تولید می‌شود.

 

قائمیان با تاکید بر اینکه رسالت همه ما این است که تلاش کنیم سینمای استوار و پا برجا داشته باشیم تا به این ترتیب از ریزش مخاطب هم به نحوی جلوگیری کنیم، افزود: ساخت این فیلم ناشی از این است که در آن سوی مرزها به سینمای ایران بسیار توجه دارند به طوری که ما توانستیم داخل کاخ «کرملین» که محل حضور رئیس جمهور روسیه است، فیلم خود را بسازیم. امیدوارم جایگاهی که سینمای ایران دارد را بتوانیم حفظ کنیم.

 

به گزارش ایسنا، محسن علی‌اکبری هم در این نشست درباره زمان اکران «استرداد» به عنوان بهترین فیلم جشنواره توضیح داد: اگر این فیلم در زمان خوبی نمایش داده می‌شد، قطع به یقین بهترین فروش سال را می‌توانست داشته باشد، با این حال الان هم اطمینان دارم که «استرداد» جزو فیلم‌های پرفروش خواهد بود.

 

او گفت: البته هفته اول را خیلی نمی‌توان لحاظ کرد چرا که به دلیل مذاکرات 1+5 و مسابقات فوتبال و والیبال شرایط خاصی در جامعه حاکم بود، به همین دلیل تمام انتظار ما برای فروش فیلم از هفته سوم آغاز خواهد شد.

 

علی‌اکبری با بیان اینکه بهترین اتفاق فیلم رضایت‌مندی مخاطبان خواهد بود، ادامه داد: چند تن از سینماداران تهران در تماسی با من گفتند که بعد از چند سال شاهد بودند تماشاگران «استرداد» پس از پایان فیلم و خروج از درب پشتی، به ورودی اصلی سینما بازگشته‌ و برای نمایش این فیلم تشکر کرده‌اند.

 

این تهیه‌کننده سینما تاکید کرد: «استرداد» می تواند این نوید را بدهد که سینمای ما تکنسین‌ها، بازیگران و دست اندرکاران لازم را در خود دارد تا یک فیلم کلاسیک و نزدیک به آثار هالیوود بسازد.

 

او درباره موضوع فیلم نیز گفت: ورود به تاریخ معاصر کار سختی است چون مدعیان زیادی دارد، به همین دلیل درباره موضوع آن و جریان طلاها تفاسیر متفاوتی وجود دارد، اما مساله مهم این است که ما فیلمی تولید کرده‌ایم که برهه‌ای از تاریخ را در مدیوم سینما نشان می‌دهد و خوب است این نکته بررسی شود که جز مباحث سیاسی، آیا این فیلم موفق بوده است یا خیر؟

 

علی‌اکبری با تایید این که به برخی از رسانه‌ها برای این فیلم فشار آمده است تا آن طور که باید به آن توجه نشود، اظهار کرد: به نظرم این کار ناجوانمردانه است و هنرمندانه این است که دور هم بنشینیم و بحث و جدل کنیم تا با نقد درست باعث رشد سینما شویم. مخاطب از این سینمای تکراری و تین‌ایجری خسته شده است.

 

او ادامه داد: من به وجود فیلم‌هایی مانند «روز واقعه» و «بازمانده» در سینمای ایران افتخار می‌کنم و به همین شکل طرف مقابل هم باید به «استرداد» افتخار کند. همان‌طور که الان به فیلم «محمد(ص)» مجید مجیدی هم که قطعا یکی از شاهکارهای سینمای دنیا خواهد بود افتخار می‌کنم، اما می‌بینیم هنوز فیلم تمام نشده حاشیه‌هایی برای آن درست کرده‌اند. در حالی که در هر زمانی طیف‌های مختلف فیلم ساخته‌اند و من هیچ گاه به خود اجازه نمی‌دهم درباره کار دیگری بد بگویم، چون آن پروژه مایه‌ی افتخار کشور است.

 

علی اکبری با تشکر ویژه از ابراهیم حاتمی‌کیا که در انتخاب بازیگران نقش داشت و به عنوان مشاور از ابتدا تا انتهای پروژه حضور پیدا کرده بود، گفت: «استرداد» به عنوان بهترین فیلم جشنواره سی و یکم فیلم فجر برگزیده شد و البته جوایز دیگری را هم کسب کرد،در حالی که برخی از داوران جشنواره به من گفتند، اگر می‌توانستند هر 14 سیمرغ فجر را به «استرداد» می‌دادند، البته از نظر من همان یک سیمرغ «بهترین فیلم» هم برابر با 14 سیمرغ است و به همه اعضای گروه تعلق دارد.

 

علی اکبری درباره تبلیغات فیلم نیز توضیح داد: از آنجا که عکس بازیگر زن خارجی بی‌حجاب بود برای تهیه پوستر با مشکل روبرو بودیم به همین دلیل تلاش کردیم این مساله را با نقاشی برطرف کنیم. هم‌چنین قرار است تیزرهایی از تلویزیون پخش شود و امیدوارم با توجه به خوب بودن فیلم، مخاطبان از تماشای آن رضایت داشته باشند.

 

 

 

 

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «استرداد» به کارگردانی علی غفاری، نویسندگی علیرضا طالب‌زاده و تهیه‌کنندگی محسن آقا علی اکبری در گروه «آفریقا» و به جای «آزادراه» اکران شده است. این فیلم سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

 

این فیلم به موضوع غرامت جنگی می‌پردازد که قرار بود توسط انگلستان، آمریکا و شوروی برای جنگ جهانی دوم به ایران داده شود و مربوط به مقطع زمانی ۱۳۳۲ است.

 

به گزارش ایسنا، مشروح نشست فیلم «استرداد» در ایسنا متعاقبا منتشر می‌شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×