» عمومی » ورزشی » همه ورزشکاران به شرط احراز شرایط شانس حضور در پارالمپیک را دارند
ورزشی

همه ورزشکاران به شرط احراز شرایط شانس حضور در پارالمپیک را دارند

خرداد 31, 1394 008

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک، گفت: تیراندازی، تیر و کمان، وزنه برداری، فوتبال هفت نفره، والیبال نشسته مردان، دوومیدانی و جودو به صورت مستقیم مورد حمایت کمیته ملی پارالمپیک قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز برجسته در گفتگو با فدراسیون جانبازان و معلولان اظهار کرد: به غیر از یک سهمیه در رشته تیراندازی تپانچه بادی توسط ساره جوانمردی که از مسابقات قهرمانی جهان آلمان در سال گذشته به دست آمد و نیز سهمیه والیبال نشسته مردان (از مسابقات جهانی لهستان) و والیبال نشسته زنان (از مسابقات پاراآسیایی اینچئون)، برای سایر رشته ها باید کسب سهمیه شود و البته در مورد فوتبال هفت نفره با توجه به کارشکنی کشور برگزار کننده مسابقات قهرمانی جهان، انگلستان، و از دست رفتن شانس کسب سهمیه از این رقابتها، حضور تیم فوتبال هفت نفره ایران در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ در هاله ای از ابهام قرار دارد.

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک در این زمینه افزود: به غیر از رشته های یاد شده، یک سری رشته های دیگر نیز هستند که مورد حمایت فدراسیون ها قرار دارند و از طرف این فدراسیون ها تلاش می شود تا نمایندگان ایران در رقابتهایی که برای کسب سهمیه مشخص شده شرکت کنند و در صورت کسب سهمیه و بررسی شرایط آنها از سوی کمیته ملی پارالمپیک، به جمع رشته‌های اعزامی می پیوندند.

وی گفت: از جمله این رشته ها می‎توان به فوتبال پنج نفره و گلبال از فدراسیون نابینایان و کم بینایان و بسکتبال با ویلچر و تنیس روی میز از فدراسیون جانبازان و معلولان اشاره کرد.

برجسته تصریح کرد: سایر رشته هایی که در اولویت مدال آوری نیستند اگر بتوانند از طریق شرکت در مسابقات و یا کسب سهمیه های ویژه، مجوز حضور در بازی‌های پارالمپیک را دریافت کنند، چنانچه از شرایط کیفی خوبی برخوردار باشند، به جمع رشته های اعزامی خواهند پیوست.

معاون کمیته فنی پارالمپیک در پایان اذعان داشت: کمیته ملی پارالمپیک ایران حداکثر زمانی که برای کسب سهمیه از سوی فدراسیون های بین المللی اعلام شده است را برای مشخص کردن ترکیب نهایی کاروان مد نظر دارد و باید گفت شانس و فرصت از هیچ ورزشکاری برای قرار گرفتن در ترکیب تیم های اعزامی به بازی های پارالمپیک گرفته نمی شود.

بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، از ۷ تا ۱۸ سپتامبر (۱۶ تا ۲۷ شهریورماه سال ۹۵) با حضور ۴۳۵۰ ورزشکار از ۱۷۸ کشور جهان برگزار خواهد شد.

1673919

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×