» اخبار ایران و جهان » وزارت کشور موظف به تهیه فرم‌های رأی شد
اخبار ایران و جهان

وزارت کشور موظف به تهیه فرم‌های رأی شد

خرداد 31, 1394 006

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه وزارت کشور را موظف کردند برگه‌های رأی را به گونه‌ای طراحی کنند که هر رأی دهنده در استان بتواند برای همه صندلی‌های نمایندگی حوزه‌های موجود در استان نماینده انتخاب کند.

به گزارش ایسنا، 167 نفر از 225 نماینده حاضر در جلسه وزارت کشور را موظف کردند برگه‌های رأی را به گونه‌ای طراحی کنند و در اختیار رأی‌دهندگان قرار دهند که هر رأی دهنده در استان بتواند برای همه کرسی‌های نمایندگی حوزه‌های موجود در استان به صورت مجزا نماینده انتخاب کند.

همچنین در برگه رأی محلی جهت رأی به عنوان فهرست تعیین شود.

نامزدهای نمایندگی مجلس باید حداقل 15 درصد رای حوزه انتخابیه شهرستان را کسب کنند

بر اساس تصویب ماده 7 از هر حوزه انتخابیه موجود استان نامزد یا نامزدهایی که حداقل 15 درصد آرای صحیح ماخوذه حوزه انتخابیه موضوع تبصره ذیل ماده 1 این قانون را کسب کرده و بالاترین رای را در کل استان به دست آوردند، نماینده یا نمایندگان استان از آن حوزه انتخابیه محسوب می‌شود.

بر اساس تبصره این ماده در صورتی که حد نصاب در این ماده برای یک یا چند کرسی به دست نیاید نامزد یا نامزدهایی که بیشترین رای را نسبت به سایر نامزدهای آن حوزه انتخابیه در سطح استان کسب کرده باشند به عنوان نماینده یا نمایندگان استان از آن حوزه انتخابیه به مجلس راه می‌یابند.

153 نماینده با این ماده موافقت کردند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×