» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » امام جمعه مبارکه : رمضان ماه خودسازی وهمدردی با فقراست
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

امام جمعه مبارکه : رمضان ماه خودسازی وهمدردی با فقراست

خرداد 29, 1394 009

امام جمعه مبارکه گفت :ماه مبارک رمضان ، ماه خودسازی ، صبرواستقامت وهمدردی با فقراست.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد محمدی در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع مبارکه افزود : ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تهذیب نفس و ترویج مکارم اخلاقی ومعنوی کردن بیش از پیش فضای جامعه است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره تشییع با شکوه پیکرهای مطهرشهدای گمنام وغواص گفت:تشییع این شهدا روح تازه و معنوی به کالبد جامعه دمید و نشان داد که فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه زنده است.

وی با بیان اینکه تشیع باشکوه پیکر مطهر شهدای غواص دلهای خفته را بیدار و فضای سیاسی و اجتماعی کشور را تلطیف می کند ؛ ظهار کرد : نسل جدید جامعه ما اگر به شهدا به عنوان سلف صالح خود رجوع کنند هیچگاه با استحاله فرهنگی مواجه نخواهند شد.

امام جمعه مبارکه با بیان اینکه باید حقایق جهاد و شهادت در کتب درسی ما گنجانده شود و اصول حماسه و ایثار در متن جامعه نهادینه شود تصریح کرد : شهدا در عمل باورهای مذهبی خود را به رخ همه ما کشیدند و با نثار جان خود ثابت کردند تا لحظه آخر پای آرمانهای مقدس نظام اسلامی ایستاده اند.

وی ایستادگی دربرابردشمن وتکیه برتوان وظرفیت های داخلی را یکی از اصول مهم راهبردی کشوردانست و گفت : با نگاه به درون، خودباوری و باور به نصرت الهی که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است،شاهد پیشرفت روزافزون ملت ایران درعرصه های مختلف خواهیم بود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به مذاکرات هسته ای افزود: ملت ایران به تاسی ازمقام معظم رهبری با ایستادگی خود اجازه نخواهد داد دشمنان خواسته های ظالمانه خود را به کشور تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا سابقه خوبی در عمل به تعهدات خود ندارد گفت : تیم مذاکره کننده هسته ای از هرگونه توافق تحقیر آمیز نسبت به ملت ایران باید پرهیز کند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به شرایط کنونی کشور یمن گفت: سران کشور یمن و انصارالله باید امروز در مذاکرات با عربستان و آمریکا مراقب توطئه ها و نقشه های آنان باشد و با هوشیاری کامل از منافع ملی یمن دفاع کنند.

امام جمعه مبارکه با بیان اینکه حوادث تعیین کننده ای در دنیای اسلام در حال وقوع است ؛ گفت : آمریکا و همپیمانان منطقه ای و فرامنطقه ای آن ها پس از اینکه نتوانستند انقلاب یمن را به انحراف بکشانند، از عربستان سعودی برای حمله به این کشور حمایت کردند.

وی با اشاره به این که امروز مردم یمن شرایط خاص و ویژه ای دارد و در کمال مظلومیت و محرومیت مقاومت خود را ثابت کرد، تصریح کرد:دشمنان ملت یمن پس از اینکه این جنگ 80 روزه به نتیجه نرسید بحث مذاکرات را مطرح کردند.

حجت الاسلام محمدی همچنین با اشاره به 31 خرداد، سالروز شهادت دکتر چمران با بیان اینکه مردم ایران با شخصیت این شهید کمتر آشنا هستند اظهار کرد: شهید چمران در دوران تحصیل خود در ایران همیشه شاگرد اول بود و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در جمع معروفترین اندیشمندان جهان، با ممتازترین درجه علمی موفق به کسب مدرک دکتری در رشته الکترونیک و فیزیک پلاسما شد.

امام جمعه مبارکه با بیان اینکه شهید چمران قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره در خدمت اسلام بود تا اینکه در جنگ تحمیلی به شهادت رسید گفت: ایران برای رشد و پیشرفت به چنین مردانی نیاز دارد و که مانند شهید چمران برای رشد کشور تلاش کنند و همه چیز خود را در طبق اخلاص بگذارند.

http://imna.ir/images/docs/000190/n00190824-b.jpg

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×