» عمومی » ورزشی » کابوس آزادی در انتظار برج های آمریکایی
ورزشی

کابوس آزادی در انتظار برج های آمریکایی

خرداد 28, 1394 0011

آمریکایی‌ها اولین بازی خارج از خانه اش را انجام می دهند و همیشه از آزادی به عنوان یکی از پر شورترین ورزشگاه های والیبال دنیا یاد کرده اند.

جمعه شب ساعت 21 اولین دیدار تیم ملی والیبال ایران در ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی مقابل آمریکا، صدرنشین گروه B برگزار خواهد شد. آمریکا 6 بازی گذشته خود توانسته است با پیروزی پشت سر بگذارد و نام خود را به عنوان تنها تیم بدون شکست دور رفت سطح یک لیگ جهانی ثبت کند. برج های آمریکایی تا قبل از سفر به ایران تمام بازی های خود را در ورزشگاه های خودی انجام داده اند و همیشه امتیاز میزبانی شامل حال شان بوده است و این دیدار اولین تجربه بازی خارجی آنها و اولین حضور خانگی ایران محسوب می شود. تمام بلیت های بازی جمعه شب در عرض چندین دقیقه به فروش رفت و قطعا جو سنگین آزادی آمریکایی ها را هم دچار خواهد کرد اما چنین استقبالی از حضور در ورزشگاه نشان می دهد علاقه مندان به والیبال به تیم ملی کشورشان امید زیادی دارند و از روند نتیجه گیری آنها راضی هستند و می خواهند با حمایتی همه جانبه در مسیر این موفقیت سهیم باشند.

ستاره های آمریکایی دوشنبه شب وارد تهران شدند و از صبح سه شنبه تمرینات خود را با وزنه و انجام حرکات ریکاوری شروع کردند تا در اولین قدم خستگی را از تن بیرون کنند. تمرینات صبح و بعد از ظهر آنها ادامه دار بود تا اینکه آنها تصمیم گرفتند با ایجاد چند برنامه حاشیه ای حضور در ایران را برای خودشان راحت و خاطره انگیز تر کنند. به همین دلیل این تیم در فاصله 2 روز مانده به شروع اولین بازی خارج از خانه شان به تهران گردی و بازدید از مکان های دیدنی شهر پرداختند تا سختی سفر و تغییرات آب و هوایی را کمی به خود آسان تر کنند تا با انجام یک تمرین شاداب در روز پنجشنبه نهایت آمادگی را برای رویارویی با ایران داشته باشند.

آمریکا تیمی فوق العاده و سطح بالا است و به همین دلیل همیشه ستاره های زیادی را در تمام پست ها داشته است اما بدون شک بیشتر علاقه مندان این تیم را با نام مت اندرسون می شناسند. ستاره منحصر به فردی که در تمامی تکنیک های والیبال سرآمد است و از زمان ظهورش در والیبال آمریکا همیشه به عنوان یکی از موثرین عوامل موفقیت های این کشور محسوب شده است اما امسال هم او در فرم همیشگی اش است و توانسته با بهترین آمار دریافت و موفقیت در حمله مثل همیشه بار تیم را به دوش بکشد. البته تیم هایی مثل آمریکا هیچ وقت متکی به فرد نبوده است و تمام بازیکنان در یک تورنمنت می توانند بهترین عملکرد را از خودشان نشان بدهند اما اندرسون را می توان در چند سال اخیر به عنوان ستاره ستاره ها نامید.

آمریکا در حال حاضر رکورد 9 پیروزی پشت سر هم در لیگ جهانی را دارد و در صورت پیروزی مقابل ایران یک رکورد جدید را در تاریخ والیبالش ثبت خواهد کرد چون آنها هیچ گاه 10 پیروزی پی در پی نداشته اند و شاید این مساله انگیزه آنها را مقابل ایران بیش از گذشته کند چرا که نقطه عطف حضور آمریکایی ها در لیگ جهانی به سال 2000 باز می گردد و اگر آنها بتوانند در بازی روز جمعه پیروز شوند کاری به مراتب مهم تر از اتفاق 15 سال پیش انجام داده اند. در حالی که آمریکایی ها بتوانند یک ست از ایران بگیردند تعداد ست های برده این تیم در لیگ جهانی به 500 خواهد رسید و این عدد بین تیم های حاضر در لیگ جهانی بی نظیر است. جان اسپراو در بین شاگردانش مت اندرسون را به عنوان بهترین دریافت کننده لیگ جهانی می بیند که با عدد 74 درصد موفقیت در دریافت آماری خیره کننده را از خود به جا گذاشته است. مکس هولت که همیشه به عنوان یکی از بهترین مدافعان روی تور آمریکا محسوب می شد و محمد موسوی هم از او به عنوان بهترین دفاع دنیا یاد می کند، در رتبه دومین مدافع برتر لیگ جهانی تا هفته پنجم شده است. آرون راسل که در ابتدا به عنوان بازیکن جایگزین در تیم ملی والیبال آمریکا به میدان آمد آنقدر مثبت عمل کرد تا به بازیکنی ثابت تبدیل شد و عنوان موفق ترین اسپکر آمریکا و جهان را تا به اینجا مال خود کرد.

دو تیم ملی والیبال ایران و آمریکا تا به حال سه بار در لیگ جهانی رو در روی هم قرار گرفته اند و این بازی چهارمین دیدار آنها محسوب می شود. ایران تا حال موفق به شکست آمریکا در لیگ جهانی نشده است و بازی روز جمعه در تهران می تواند رکورد شکست ناپذیری آمریکا در لیگ جهانی را بشکند. در مجموع والیبالیست های ایرانی 2 بار توانسته اند آمریکا را شکست دهند اما هیچ از آنها مربوط به لیگ جهانی نمی شود.

ایران تا به حال نتوانسته است در مسابقات لیگ جهانی 3 پیروزی پشت سر هم را به دست بیاورد و همیشه بعد از دو پیروزی یک شکست را متحمل شده است. بازی مقابل آمریکا تمام شرایط لازم برای پیروزی ایران در سومین بازی پی در پی لیگ جهانی اش داشته باشد تا شاگردان کواچ بتوانند ضمن نزدیکی به تیم دوم، رکوردی جدید از خود در لیگ جهانی به جا بگذارند.

ملی پوشان در چند روز اخیر شاداب تر از همیشه تمرین کرده اند و بازدید از خانواده هایشان روحیه ای خاص به آنها بخشیده است و یک روز تمرین در کنار فامیل، شرایط را برای بازی با آمریکا بسیار مساعد می سازد چرا که والیبالیست ها از نظر فنی هم نشان داده اند که به پیشرفت و بلوغ تاکتیکی رسیدند و توانایی پیروزی مقابل هر تیمی را دارند.

نتایج دیدارهای ایران و آمریکا:

ایران ۲ – آمریکا ۳ (قهرمانی جهان ۱۹۷۰)

ایران صفر – آمریکا ۳ (قهرمانی جهان ۲۰۰۶)

ایران صفر – امریکا ۳ (جام جهانی ۲۰۱۱)

ایران ۳ – آمریکا ۲ (قهرمانان قاره ها ۲۰۱۳)

ایران صفر – آمریکا ۳ (لیگ جهانی ۲۰۱۴)

ایران ۳ – آمریکا ۲ ( قهرمانی جهان ۲۰۱۴)

آمریکا ۳ – ایران یک (لیگ جهانی ۲۰۱۵)

آمریکا ۳ – ایران یک (لیگ جهانی ۲۰۱۵)

نتایج شش بازی دور رفت ایران:

آمریکا ۳ – ایران یک

آمریکا ۳ – ایران یک

لهستان ۳ – ایران یک

لهستان ۳ – ایران ۲

روسیه یک – ایران ۳

روسیه صفر – ایران ۳

IMG06482618

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×