» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » پرداخت زکات باید به صورت فرهنگ عمومی در آید
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

پرداخت زکات باید به صورت فرهنگ عمومی در آید

خرداد 28, 1394 0012

رییس ستاد احیا زکات استان اصفهان گفت: لازم است پرداخت زکات در جامعه نهادینه شده و به صورت فرهنگ عمومی در آید.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایرنا حجت الاسلام غلامحسین رنجبر روز پنجشنبه در ستاد احیا زکات شهرستان مبارکه اظهار کرد:طبق مصوبه شورای زکات استان اصفهان 60 درصد از زکات جمع آوری شده باید به فقرا اختصاص پیدا کند.

وی گفت: احیای فریضه دینی پرداخت زکات در جامعه نیازمند کار فرهنگی منسجم و پایدار است و باید در این راستا همه مردم و مسئولان این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند.

وی با انتقاد از فرماندار شهرستان مبارکه به جهت عدم حضور در جلسه ستاد احیا زکات این شهرستان افزود:ازمباحث مهمی که می تواند زمینه نهادینه کردن این فریضه مهم را در بین مردم به صورت فرهنگ درآورد، پشتیبانی و همدلی مسئولان و بهره مندی از ظرفیت تبلیغی علما و روحانیون به عنوان امین مردم و ترویج این فرهنگ در جامعه است.

وی با بیان اینکه فعالیت مناسبی در زمینه احیا فریضه زکات در شهرستان انجام نشده است ،افزود: در دو سال گذشته در استان اصفهان تعداد زیادی درخت در طرح شجره طیبه زکات مستحبی به کمیته امداد اهدا و این درختان پلاک کوبی و در هنگام برداشت این میوه ها بین نیازمندان تقسیم شد.

رییس ستاد زکات استان اصفهان گفت : طرح شجره طیبه در قالب دریافت یک اصل درخت از باغداران منطقه برای کمک به محرومان منطقه اجرا می شود.

وی با اشاره به این که تاکنون بیش از 6 هزار اصل درخت در استان پلاک کوبی شده است اضافه کرد: درآمد به دست آمده از این راه به منظور کمک به نیازمندان همان شهر و روستا هزینه می شود.

81651488-6528921

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×