» عمومی » ورزشی » بعضی‌ ویروس‌ها زهرشان را به خودشان می‌ریزند/ برخی به جهنم می‌روند
ورزشی

بعضی‌ ویروس‌ها زهرشان را به خودشان می‌ریزند/ برخی به جهنم می‌روند

خرداد 26, 1394 009

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در فاصله چند ساعت مانده تا دیدار این تیم برابر ترکمنستان و در شرایطی که باید تمرکزش روی این بازی باشد به انتقاد از افرادی پرداخته که البته اسمی از آنها نبرده است!

به گزارش خبرگزاری مهر، کارلوس کی‌روش در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برابر ازبکستان، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم تیم ملی به این دست از  بازی‌های تدارکاتی نیاز مبرم دارد تا بتوانیم بازیکنانمان را هر چه بیشتر و هر چه بهتر برای آینده آماده کنیم. اکثر بازی‌های تدارکاتی که برگزار می‌شود، دیدارهایی است که در کوتاه مدت برای بازی رسمی آینده انجام می‌شود یا حداکثر در میان مدت چنین هدفی را دنبال می‌کند.

توضیح در مورد بازی‌های تدارکاتی بلندمدت
وی افزود: بعد از این دسته از بازی‌ها، دیدارهای دیگری داریم که در اصطلاح به آنها می‌گوئیم بازی‌های تدارکاتی بلندمدت که این بازی‌ها در کل شرایط آموزشی و شرایط توسعه بخشی برای بازیکنان دارد و  به ما این فرصت را می‌دهد که راهکارهای بلند مدت را بیابیم. یعنی بازیکنان هم تجربه پیدا کنند، هم رشد کنند و هم این که این فراگیری را از چنین مسابقاتی داشته باشند.

کسب سه امتیاز و بدست آوردن تجربه
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: کاری که نمی‌توانیم به صورت تلفیقی انجام دهیم، این است که نمی‌شود به بازی‌هایی چون مقدماتی جام جهانی و بازی‌های تدارکاتی نگاه یکسان داشت زیرا در این بین دیر یا زود اتفاق اشتباهی رخ می‌دهد. همانطور که قبلا گفتم دو گزینه اصلی پیش روی ماست. در درجه اول اهداف کوتاه و میان مدت که همان کسب سه امتیاز برای صعود به جام جهانی است و دومین استراتژی بلند مدت ما هم بازی‌های دوستانه‌ای است که بازیکنان از آنها تجربه کسب می‌کنند.

اکنون با محدودیت مالی مواجه هستیم
وی با اشاره به محدودیت‌های زمانی و مالی تاکید کرد: وقتی در تیم ملی با محدودیت زمانی یا مالی مواجه هستید-  که ما اکنون با آن مواجه هستیم- باید ترکیبی از این دو راه را تلفیق کنیم تا حسن استفاده را از تک تک بازیهای‌مان ببریم. در این میان هم هر اتفاقی بیفتد، تفاوتی نمی‌کند اما باید یک موضوع را همیشه همراه داشته باشیم و آن حمایت است.

بدون حمایت لازم آینده‌ای نداریم
کی‌روش اضافه کرد: در کل بدون حمایت لازم آینده‌ای وجود نخواهد داشت. بدون سرمایه گذاری در موارد لازم و حمایت، مطمئنا بازیکنان جوان‌تر این فرصت را نخواهند داشت که در تیم ملی به نحو احسن تجربه به دست بیاورند. اگر شما فوتبال بهتر و با طرز تفکر بهتر و روحیه جنگجویانه می خواهید باید آماده سازی بهتری صورت بگیرد.

کشورهای رقیب بسیار جلوتر از ما هستند
وی همچنین افزود: اگر فوتبال بهتری توقع دارید، باید تیم بهتری داشته باشید، باید بازیکنان بهتری داشته باشید و اگر بخواهید به این مهم دست پیدا کنید تنها با یک آماده‌سازی بهتر این اتفاق می‌تواند رخ دهد. شکی نداریم یکسری کشورهای رقیب بسیار جلوتر از ما قرار دارند و خیلی قدرتمند کار کرده‌اند.

یک سهمیه جام جهانی برای 6 کشور مدعی
سرمربی تیم ملی ایران در ادامه به نکته مهمی اشاره کرد: فراموش نکنیم در جام جهانی ۲۰۱۸ چهار سهمیه برای آسیا وجود دارد. ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا بدون شک سه تیم مدعی اصلی صعود به جام جهانی هستند. یک سهمیه می‌ماند برای شش کشور مدعی دیگر. ایران، قطر، امارات، عربستان، ازبکستان و چین در خط مقدم جنگ برای کسب آن یک سهمیه هستند. چالشی که پیش رویمان است، چالش بزرگی برای فوتبال ایران خواهد بود. اگر بخواهیم بهتر شویم باید متفاوت باشیم و به غیر از این دیگر هیچ گزینه دیگری نداریم.

تمرین تیم ملی فوتبال

تلاش برای راحت‌تر برگزار شدن سفر تیم ملی
وی با اشاره به لغو اردوی ترکیه تصریح کرد: درست است این اردو لغو شد اما علی کفاشیان و فدراسیون فوتبال تمام تلاششان را کردند که شرایط را برای تیم ملی در تهران مهیا کنند. آنها همچنین تلاش کردند سفر تیم ملی راحت‌تر انجام شود و باید این را بگوئیم در شرایط رقابتی خوبی قرار داریم. اگر بخواهم جزییات بیشتری بگویم باید به نوع مذاکراتی اشاره کنم که فدراسیون فوتبال ایران با فدراسیون فوتبال ازبکستان انجام داد تا هزینه‌های اردوی ازبکستان بین دو کشور تقسیم شود. همینطور می‌توانم به حمایتی که برای دریافت پرواز چارتر از ازبکستان تا ترکمنستان و برگشت‌مان صورت گرفت، اشاره کنم و این قدم بسیار خوب، بزرگ و رو به جلویی بود.

حمایت از تیم ملی شدنی است
کی‌روش با بیان اینکه این نمونه بسیار خوبی از حمایتی است که فدراسیون انجام می‌دهد و برای حمایت از تیم ملی تلاش می‌کند، یادآور شد: موضوع بعدی حمایتی است که مسئولان ورزشگاه پاس پس از لغو اردوی ترکیه از تیم ملی انجام دادند و با در اختیار قرار دادن ورزشگاه‌شان از تیم ملی حمایت کردند. این دو نمونه را یادآور شدم که تنها اشاره کنم حمایت از تیم ملی شدنی است.

برد برابر ترکمنستان را به حامی تیم ملی تقدیم می‌کنیم
وی اضافه کرد: امیدوارم خدا کمک کند تا بازی امروزمان را ببریم چرا که می‌خواهیم این برد را به افرادی تقدیم کنیم که نشان دادند می‌شود از تیم ملی حمایت کرد. در انتها در راستای این اقدامات مدیریتی باید از زحمات آقای پیروانی مدیر تیم ملی و کادر اداری به خاطر کار و تلاشی که انجام دادند، تشکر کنم. کار بسیار خوبی را پشت صحنه انجام دادند و باعث شدند سفرمان به ازبکستان و ترکمنستان راحتتر انجام شود و این مسیری است که در آینده به پیشرفت تیم ملی کمک خواهد کرد.

پنهان‌‎ کاری کنیم، به خودمان دروغ گفته‌ایم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه با اشاره به تلاش‌های بازیکنان و کادر فنی در اردوهای اخیر تصریح کرد: همه به صورت شفاف از مشکلات و دشواری‌های اخیر مطلع هستند. نمی‌توانیم شرایط را پنهان کنیم زیرا اگر بخواهیم پنهان کنیم تنها به خودمان دروغ گفته‌ایم. باید خیلی شفاف بگویم.

از نوع نگرش افراد اطراف تیم ملی نگرانم
وی افزود: هم من، هم بسیاری از افراد مطلع هستیم نه تنها ایران بلکه بسیاری از کشورهای دیگر منابع محدودی در اختیار دارند اما چیزی که من را بیشتر نگران می‌کند نوع نگرشی است که اکنون اطراف تیم ملی است و متاسفانه این نگاه شکل گرفته است. چیزی که بیشتر برای من نگران کننده است، توجهی است که باید به تیم ملی شود، آن احترامی است که باید برای جایگاه تیم ملی قائل باشیم.

احترام گذاشتن که دیگر خرجی ندارد
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که وقتی صحبت از مسائل غیر مالی می‌کنید منظورتان چیست؟، یادآور شد: نیاز به احترامی است که بازیکنان و کادر فنی تیم ملی در قبال گذشت‌شان دارند. احترام که دیگر خرجی ندارد، بنابراین باید به خاطر این از خود گذشتگی به این افراد احترام گذاشت.

حداقل تلفنی به بازیکنان تبریک بگویند
وی ادامه داد: بسیار مهم است که حداقل به بازیکنان تیم ملی تلفنی زده شود و بگویند بچه‌ها آفرین، کارتان را خیلی خوب انجام دادید و به خاطر برد برابر ازبکستان به شما تبریک می‌گوئیم. دیگر این موضوع ربطی به حمایت مالی ندارد. درباره نوع نگرشی صحبت می‌کنم که باید در راستای حمایت از تیم ملی به صورت محترمانه وجود داشته باشد.

بازیکنان فوق‌العاده کار کردند
کی‌روش با اشاره به عملکرد ملی پوشان در اردوهای اخیر و همچنین دیدار برابر ازبکستان تاکید کرد: باید اذعان کنم بازیکنان فوق‌العاده کار کردند. آنها در این اردو خیلی سخت کار کردند و برابر ازبکستان فوتبال بسیار خوبی انجام دادند. دوست ندارم درباره بازیکنان از کلمه جوان یا مسن‌تر صحبت کنم زیرا هر دو دسته بازیکنانی با کیفیت، با شخصیت و با وجاهت برای حضور در تیم ملی هستند.

بازی خوب جوانان کنار با تجربه‌ها
وی ادامه داد: تفاوتشان این است بعضی از بازیکنان تجربه بیشتری دارند و بعضی‌ها تجربه کمتری. برای شخص من بسیار جذاب بود که در بازی برابر ازبکستان بازیکنان جوان کنار بازیکنان با تجربه‌تر توانستند بازی خوبی انجام دهند. آنها در تیم به هم کمک کردند و دیدیم جوی سراسر اعتماد بین بازیکنان جاری بود. بازیکنان جوان هم با حسی که وارد کردند، عملکردشان بسیار خوب بود.

کارم این نیست دل کادرم را به دست آورم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: باید بگویم من مربی بسیار پرتوقعی از بازیکنان و کادر فنی‌ام هستم و انتظار زیادی از آنها دارم تا سخت کار کنند. همیشه می‌گویم بخشی از کارم این است تا کاری کنم آنها بهترین عملکردشان را ارائه کنند. کار من این نیست که دل کادرم را به دست بیاورم یا آنها را خوشحال کنم اما کارم این است طوری رفتار کنم تا آنها بیشترین تلاش‌شان را انجام دهند ولی بعضی مواقع که این فشار را به بازیکنان و کادر فنی می‌آورم که تا سر حد توانشان برای موفقیت تیم ملی تلاش کنند، توقع دارم حداقل احترام لازم به آنها گذاشته شود یا حداقل یک تلفنی زده شود اما این کار هم انجام نمی‌شود. البته به این مساله عادت کرده‌ایم. خود من هم عادت کرده‌ام.

فرمانده‌ای نیستم که برای سربازانم نجنگم
وی ادامه داد: مساله‌ای که به هیچ عنوان برای من قابل قبول نیست و نمی‌توانم با آن کنار بیایم این است که این بازیکنان و این کادر فنی که دریافتی بسیار اندکی دارند و حتی بدون دریافتی در حال تلاش هستند مورد بی‌احترامی قرار بگیرند یا از آنها سوء استفاده شود. اگر فرمانده‌ای می‌خواهند برای سربازانش نجنگد و از حق و حقوقشان دفاع نکند، من چنین فرمانده‌ای نیستم.

از بازیکنان خیلی رضایت داشتم
سرمربی تیم ملی درباره اینکه آیا از عملکرد بازیکنان در این چند اردو رضایت داشتید یا خیر؟، خاطرنشان کرد: از بازیکنان خیلی رضایت داشتم. ۵۰ درصد از موفقیت ما در انتخاب بازیکنان است. مطمئنا آنها سزاوار این بودند که در تیم ملی انتخاب شدند. این بازیکنان شخصیت و تعهد تیمی خوبی از خود نشان دادند.

تمرین تیم ملی فوتبال ایران

برای سه امتیاز در انتخابی جام جهانی می‌جنگیم
وی با بیان اینکه همه بازیکنان آمادگی لازم را برای بازی با ترکمنستان دارند و متاسفم که شاید نتوانتم فرصت لازم را به آنها در این دو بازی بدهم، اضافه کرد: از چهار دروازه‌بان‌مان تا مهاجم نوک همه آمادگی این را دارند که بازی کنند ولی فراموش نکنیم که امروز برای سه امتیاز در انتخابی جام جهانی می‌جنگیم. هدف ما این است که با سه امتیاز به خانه برگردیم. خواسته قلبی من این بود که در بازی امروز این فرصت را به تک تک بازیکنان بدهم که بازی کنند ولی ما برابر ترکمنستان تنها سه تعویض داریم و هدف اصلی مان کسب سه امتیاز است بنابراین باید بر روی برد تمرکز کنیم.

بازیکنان آماده باید بجنگند
کی‌روش افزود: با مسائل خیلی معمولی هم به خاطر اینکه در انتهای فصل قرار داریم، روبه رو بودیم. بعضی بازیکنان خستگی بیشتری را به خاطر فصل طولانی و فرسایشی پشت سر گذاشتند. بازیکنان نفت بسیار خسته بودند. متاسفانه در حال حاضر با مشکل سرماخوردگی چند بازیکن روبه رو هستیم ولی مساله‌ای که بسیار مهم است اینکه این بازیکنان آماده هستند که امروز بجنگند. بار دیگر تکرار می‌کنم با وجود تمام محدودیت‌ها و مشکلاتی که در این مدت داشتیم ولی تمام بازیکنان آماده هستند که برابر ترکمنستان جنگندگی‌شان را نشان دهند و پیراهن تیم ملی را در جایگاه بالاتری قرار دهند.

ضمانت می‌کنم آنها که به فکر به هم ریختن تیم ملی هستند، موفق نمی‌شوند
وی با اشاره به شرایط حساس تیم ملی تصریح کرد: البته این را هم باید اضافه کنم که حالا اتفاقی یا از روی قصد هر بار که ما اردو یا بازی مهمی داریم بعضی افراد می‌آیند و باعث به وجود آمدن مشکلات و شک و شبهه‌های فراوان و باعث به هم ریختن جو تیم ملی می‌شوند ولی اینجا ضمانت می‌کنم که آنها موفق نمی‌شوند. ما همدل و متحد کنار هم هستیم و یکپارچه کار می‌کنیم و دست به دست هم می‌دهیم تا کار را پیش ببریم. هر چه قدر هم این نوع افراد تلاش کنند.

مطمئنا این افراد شکست خواهند خورد
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: امیدوارم که فدراسیون، ریاست فدراسیون و هیات رئیس فدراسیون اعتمادی که به ما داشتند، را ادامه دهند و این اعتماد به تیم ملی باقی بماند چرا که تنها راه موفقیت ما همانطور که در گذشته انجام دادیم، این است که به مسیرمان ادامه دهیم و مطمئنا این افراد شکست خواهند خورد.

هیچوقت وفاداری و اعتماد به همدیگر را زیر پا نمی‌گذاریم
وی با بیان اینکه وقتی بازیکنان من یا افراد نزدیک به من دچار اشتباهی می‌شوند سعی می‌کنیم صحبت کنیم و آن اشتباه و مشکل را رفع کنیم، یادآور شد: وقتی اشتباهی از ما سر می‌زند، سخت تمرین و کار می‌کنیم تا تیم بهتری در زمین باشیم اما مطلبی که هیچوقت، هیچوقت و هیچوقت زیر پا نمی‌گذاریم وفاداری و اعتمادی است که تک تک ما نسبت به همدیگر داریم و جنگیدن برای رسیدن به هدف مشترک تیمی و رویایی است که در سر داریم.

بعضی‌ از ویروس‌ها زهرشان را به خودشان می‌ریزند
کی‌روش اضافه کرد: مطمئنا بعضی اوقات باید با این ویروس هم درون تیم بجنگیم و هم بیرون تیم. بعضی از این ویروس‌ها انقدر ضعیف هستند که نیاز نیست بخواهیم آنها را نمایان کنیم یا ماسک‌شان را برداریم. آنقدر آنها ضعیف هستند که زهر خودشان را به خودشان می‌ریزند و باعث می‌شوند خود به خود ماسکشان بریزد و چهره واقعی‌شان نمایان شود.

افرادی هستند که نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند
وی در پاسخ به این پرسش که منظورتان شخص خاصی است؟، تاکید کرد: خیر، تنها دارم به یکسری از اصول زندگی اشاره می‌کنم. در تمام جاهایی که کار کردم، افرادی هستند که نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند. افرادی همیشه هستند که اتهامات اشتباه به افراد می‌زنند، تهمت‌هایی را مطرح می‌نند، متاسفانه دروغ می‌گویند و به افراد دیگر بی‌احترامی می‌کنند ولی نباید فراموش کنیم این افراد، انسان‌های بسیار کوچک و غیرقابل استنادی هستند.

برخی افراد به راهشان که رفتن به جهنم است، ادامه می‌دهند
سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: وقتی جوانتر بودم این نوع رفتار و برخوردها من را عصبانی و ناراحت می‌کرد. وقتی به بلوغ بیشتری در زندگی رسیدم این نوع رفتارها دیگر از افراد خاص باعث خنده من می‌شد. این نوع افراد به راهشان که همان رفتن به جهنم است ادامه می‌دهند. راهشان هم همین راه اشتباهی است که به دروغگویی، اتهام زنی و نسبت دادن رفتارهای ناروا منتهی می‌شود. در آن زمان ناراحت این نوع رفتار بودم ولی امروز هیچ حسی نسبت به این نوع رفتار و افراد ندارم. من نسبت به آنها کاملا بی‌تفاوت هستم. آیا می‌خواهند تصمیم بگیرند به جهنم بروند؟ خب بروند، خیلی هم عالی. تصمیم خودشان است. بگذار به تنهایی بروند و بسوزند و لذت ببرند!

حسادت زیاد، باعث مریضی برخی شده است
وی افزود: اینگونه افراد با این کارهای‌شان به اشتباه در خانه من را زدند. به خاطر اینکه من هیچ حس دلسوزی و ترحم نسبت به آنها ندارم و نمی‌توانم با آنها ارتباط برقرار کنم. درک می‌کنم چرا این افراد من را دوست ندارند و حتی شاید از من متنفر باشند. این به خاطر حسادت زیاد این افراد است و باعث مریضی آنها شده است. به خاطر این که آنها نمی‌توانند بیایند و این کارآمدی و توانایی‌ها را بخرند. نمی‌توانند وفاداری را بخرند. نمی توانند شخصیت را بخرند. توان این را ندارند که دوستداری را بخرند.

از آنها هیچ ترسی ندارم
کی‌روش در پایان گفت: به همین خاطر من از آنها هیچ ترسی ندارم. در آخر زندگیم فقط باید در پیشگاه خداوند متعال و وجدانم جوابگو باشم. هر روز من تصمیماتم را خودم می‌گیرم، دوستانم را خودم انتخاب می‌کنم و مبنای این تصمیم‌ها اخلاقیات، ارزشها و اصولی است که به آن پایبندم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×