» عمومی » کلیپ » نماهنگ باز باران / با بازی هنرمندان شهرستان مبارکه
کلیپ - مطالب ویژه

نماهنگ باز باران / با بازی هنرمندان شهرستان مبارکه

خرداد 23, 1394 008

 نماهنگ باز باران با موضوع فرهنگی – اجتماعی به کارگردانی و تهیه کنندگی مجتبی درخشان با بازی هنرمندان شهرستان مبارکه تولید شده است.

به گزارش پایکاه خبری شمس شهرستان مبارکه، نماهنگ باز باران موفق به کسب عنوان رتبه نخست سومین جشنواره کوتاه فیلم بسیج و در جشنواره فیلم مقاومت 93 برگزیده شده است .

خلاصه و تحلیل نماهنگ:

باز باران نه یک شعار….. که معنایی است واضح، صریح و عینی که در ذات کلمه است.

باز باران پرسشی فراموش شده را دوباره به یادمان می آورد، پرسشی که از فرط رویارویی عادی و روزمرگی از یادش برده ایم.

آرمانی خوش آیند و نوستالژیک که بر خلاف دیدگاههایی به ظاهر روشنفکر امروزی، متعلق به زمان و مکانی خاص نیست، ولی فراموش شده است، ارزش ها و انسانهایی که فراموش شده اند.

باز باران تصویری مبتنی بر واقعیت زیستی، در جامعه است، که فضایی از جامعه امروز را به نمایش می گذارد به دور از زمان و مکان دوران دفاع مقدس؛ زمان و مکانی که میان واکنش ها و باورها فاصله انداخته است.

باز باران روایت واقعیتی ناگوار است از مردابی دست ساز؛ که ناشی از گرایش به تبیین دیدگاهی منفعل در کنش های اجتماعی در دوران پس از جنگ می باشد.

شاید نمایی بسته و بی پرده به تحولات و تغییراتی ناخوشایند در اخلاق، کردار و انحطاط فرهنگی و نیز ساییدن، شکستن و تن دادن در برابر هجمه های فرهنگی، که همه و همه ناشی از آن فراموشی است و گریزی نیست مگر باور خودمان و تکیه بر آنچه هستیم، آنچه داریم، به آنچه لایقش هستیم؛ برسیم.

این دیدگاه در سه اپیزود به تصویر درآمده است:

الف- قطعه ای است کوتاه، ولی تمام …. از دوران دفاع مقدس

ب- نگاهی صریح به آنچه زاییده غفلت و سایش فرهنگی است.

ج- اپیزود آخر در فضایی با ماهیت انتزاعی، نمودی عینی از واقعیتی تلخ از جامعه ای منفعل است که در فضای قبرستان به نمایش گذاشته شده است و حضور دختری که نماد از قشری جامعه است که با داشتن فطرتی پاک، تشنه حقیقت و پاکی است ولی در اثر عدم شناخت و تحت تأثیر اغوای سحر کننده تهاجمات فرهنگی و….. که در این تلاش با کاراکتری به مثابه شیطان به نمایش درآمده؛ دچار سردرگمی و حیرانی می شود که در آخر پس از مستأصل شدن، با تکیه بر ذات پاک احدیت و رجوع به فطرت پاکش، لایق باران می شود….. و چه بارانی گوارا و پاک تر از شهدا، …. که شمس وجود حق هستند و به نقل از آن پیر سفر کرده: ” شهدا شمع محفل بشریتند. ”

———————-

دانلود نماهنگ

پخش آنلاین:

baz baran

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×