» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » ادامه اعتراضات کارگران پلی‌اکریل/ بازداشتی‌ها آزاد نشدند
اخبار شهرستان مبارکه

ادامه اعتراضات کارگران پلی‌اکریل/ بازداشتی‌ها آزاد نشدند

آذر 4, 1392 1012

برای ۴ کارگر بازداشتی پلی اکریل اصفهان به اتهام اخلال در نظم، قرار بازداشت ۲ ماهه صادر شده است.

به گزارش سایت شمس مبارکه به نقل از خبرنگار ایلنا، یکی از نمایندگان کارگری پیگیر موضوع بازداشت ‌شدگان در کارخانه پلی‌اکریل در این باره گفت: دادستان مبارکه به خانواده‌های کارگران بازداشتی اعلام کرده است برای این ۴ کارگر، قرار بازداشت ۲ ماهه صادر شده است.

به گفته این منبع کارگری، کارگران بازداشتی در حالی به اتهام اخلال در نظم در بازداشت موقت به سر می‌برند که همهٔ تجمعات اعتراضی کارگران پلی اکریل تا به امروز به آرامی برگزار شده و تاکنون خللی در روند تولید اتفاق نیافتاده است.

آنطور که یکی از بستگان بازداشت شدگان به ایلنا گفته‌ است، «شماره پرونده قضایی» کارگران بازداشت شده تاکنون به خانواده‌‌های شان اعلام نشده و پیگیری قضایی پرونده آنان بدون وجود شماره پرونده، امکان پذیر نیست.

خبرنگار ایلنا در همین رابطه با آقای «باغستانی» دادستان مبارکه تماس گرفت اما وی حاضر به پاسخگویی تلفنی در این خصوص نشد.

گفتنی است با ادامه دور دوم اعتراضات مدنی کارگران پلی اکریل اصفهان و پافشاری آنان بر تحقق خواسته‌های صنفی شان، «جواد لطفی»، «عباس حقیقی»، «کیومرث رحیمی» و «احمد صابری» بامداد پنج شنبه هفته گذشته (۳۰ آبان ماه) از سوی نهادهای نظارتی بازداشت و به زندان دستگرد در ۱۳ کیلومتری شمال شهر اصفهان منتقل شدند.

ادامه تجمعات اعتراضی

در فضایی که نهادهای دولتی و رسمی از هرگونه پاسخگویی پیرامون این ۴ کارگر خودداری می‌کنند، شایعه‌ای بین کارگران پلی‌اکریل نقل می‌شود مبنی بر اینکه بازداشت شدگان تا زمان پایان اعتراضات کارگران آزاد نخواهند شد.

یکی از کارگران پلی اکریل روز گذشته در این باره به ایلنا گفته بود: تاکنون چند بار بطور ضمنی و غیر رسمی این پیام به ما رسانده شده است که بازداشت همکارانمان تا خاتمه اجتماعات اعتراضی ادامه خواهد داشت.

 

وی تصریح کرده بود: کارگران پلی اکریل اصفهان در خاتمه نوبت کاری (روز گذشته؛ ‌ یکشنبه ۳ آذر ماه) قصد دارند درباره «ادامه» یا «پایان» اجتماعات اعتراضیشان تصمیم‌گیری کنند.

یکی از نمایندگان کارگران روز گذشته بابیان اینکه در حال حاضر آزادی کارگران زندانی برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است، به ایلنا گفته بود: به همین دلیل احتمال دارد که از عصر امروز (دیروز) برگزاری اجتماعات اعتراضی در کارخانه پلی اکریل متوقف شود.

به گفته این کارگر کارخانه پلی اکریل اصفهان، کارگران تنها از طریق «اجماع عمومی» در این خصوص تصمیم نهایی خواهند گرفت.

 

با این همه، ۵۰۰ کارگر پلی اکریل صبح امروز در ادامه دور دوم اعتراضات صنفی خود بار دیگر در محوطه کارخانه اجتماع کردند.

یکی دیگر از نماینده کارگران در این رابطه گفت: ۵۰۰ کارگر پلی اکریل اصفهان صبح امروز از ساعت ۷ تا ۳۰: ۷ در اعتراض به سیاست کوچک سازی کارخانه و تصمیم کارفرما مبنی بر جداسازی شرکت‌های زیر مجموعه در محوطه کارخانه تجمع کردند.

گفتنی است در جلسه‌ای که یک روز پیش از بازداشت ۴ کارگر پلی اکریل اصفهان (چهارشنبه ۲۹ آبان ماه)، و با حضور بیش از ۷۰۰ کارگر پلی اکریل در مسجد کارخانه برگزار شد؛ یکی از پیشنهاد‌ها، ادامه «روزانه» اعتراضات کارگران بود به گونه‌ای که صبح‌ها پیش از شروع کار از ساعت ۷ تا ۸ و عصر‌ها در خاتمه کار از ساعت ۳ تا ۴ در محوطه کارخانه تجمع کنند.

ظاهرا علی رغم تلاش‌های گسترده‌ای که از سوی مسئولان شهرستان مبارکه برای خاتمه تجمعات اعتراضی صورت گرفته، اعتراضات کارگران متوقف نشده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×