» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » آغاز ساخت ساختمان اداره بهزیستی شهرستان مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

آغاز ساخت ساختمان اداره بهزیستی شهرستان مبارکه

خرداد 19, 1394 1012

عملیات احداث ساختمان اداره بهزیستی شهرستان مبارکه با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی این ساختمان گفت: گستردگی خدمات توانبخشی در سراسر کشور، تخصصی ترین اولویت سازمان با محوریت توانبخشی مبتنی بر جامعه است.

وی اضافه کرد: کاهش بروز و شیوع بیماریها، توسعه مراکز ژنیتیکی و بستر سازی و ایجاد مشوق های لازم در خصوص ورود خیرین به عرصه تخصص بهزیستی از دیگر اولویت های سازمان بهزیستی است.

محسنی بندپی با بیان اینکه با بررسی مسائل تاثیر گذار در حوزه سلامت متوجه می شویم که 25 درصد از آنها در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و75 در صد باقیمانده آن مربوط به دیگر دستگاهاست، اظهار داشت: یکی از دستگاهایی که تا به امروز در حوزه مسائل اجتماعی موفق عمل کرده، سازمان بهزیستی است.

وی با اشاره به کاهش مرگ و میر اطفال زیر یک سال و همچنین امید به زندگی در ایران، گفت: در حوزه فراهم کردن امکانات درمانی و همچنین سرانه پزشکی و تربیت نیروی انسانی، اقدامات خوبی در سال های اخیر صورت گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی از استخدام 10 نیروی جدید در اداره بهزیستی شهرستان مبارکه خبر داد و افزود: این افراد تا 45 روز دیگر مشغول به کار خواهند شد.

محسنی بندپی همچنین در بازدید از مرکز توانبخشی شهدای دیزیچه، مرکز نگهداری دختران بی سرپرست حضرت امیرالمومنین (ع) و ساختمان نگهداری کودکان کرکوند در خصوص تامین بخشی از اعتبارات عمرانی این مراکز قول مساعد داد.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مبارکه بعنوان صنعتی ترین شهرستان کشور در عرصه های مختلف حرف های زیادی برای گفتن دارد.

علی ایرانپور با بیان اینکه مبارکه با مشکلات بسیاری مواجه است، اظهار داشت: امروز حتی محروم ترین شهرستانهای استان اصفهان هم دارای ساختمان بهزیستی هستند. ایرانپور گفت: کمبود نیروی انسانی و اعتبارات از مسائل و مشکلاتی است که در بهزیستی مبارکه وجود دارد.

محمد ذاکری هرندی فرماندار شهرستان مبارکه نیز در این آیین گفت:کار در بهزیستی نیاز به علاقه و از خودگذشتگی دارد.

وی با بیان اینکه مرکز نگهداری از دختران بی سرپرست شهرستان مبارکه رتبه اول استان را در موضوع ازدواج به خود اختصاص داده است، افزود: در پنج سال گذشته هیچ مورد طلاقی در میان مددجویان این مرکز اتفاق نیفتاده است.

ذاکری اظهار داشت: فعالیتها و اقدامات خوبی در راستای اهداف سازمان بهزیستی در شهرستان مبارکه انجام شده به طوری که در حال حاضر 65 مرکز خصوصی ودولتی تحت نظر سازمان بهزیستی در شهرستان فعالیت می کنند.

ساختمان بهزیستی مبارکه در زمینی به مساحت 1100 متر مربع با 17 میلیارد ریال هزینه ساخته می شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×