» اخبار ایران و جهان » اخبار ورزشی » ۶ روش عالی برای زنده نگه داشتن انگيزه
اخبار ورزشی

۶ روش عالی برای زنده نگه داشتن انگيزه

آذر 4, 1392 1011

چطور مي توانيم در دراز مدت اشتياق و انگيزه را در خودمان زنده نگه داريم؟ از آنجا كه خيلي ها با اين مسئله روبرو هستند، در زير نكاتي براي زنده نگه داشتن انگيزه ارائه مي شود.

۱. هر روز در خود انگيزه ايجاد كنيد:

روزي مردي خطاب به زيگ زيگلار (از سخنرانان برجسته ايجاد انگيزه) گفت: «شما سخنرانان مردم را تهييج مي كنيد، اما با رفتن شما، انگيزه هم در آنها از بين مي رود. اين هيجان و انگيزه، دائمي نيست و فرد بايد دوباره آن را در خود ايجاد كند.» زيگ در پاسخ به آن مرد گفت: «استحمام هم همين طور است! يعني اگر بخواهيم تميز و پاكيزه باشيم، بهتر است هر روز دوش بگيريم!»

درست است كه انگيزه دائمي نيست و ما بايد هر روز آن را در خود احيا كنيم، اما اين هيچ اشكالي ندارد!

فقط كافي است بدانيم كه اگر بخواهيم در دراز مدت انگيزه را در خود زنده نگه داريم، بايد هر روز آن را در خودمان ايجاد كنيم.

۲. تصويري براي زندگي تان داشته باشيد:

واژه انگيزه به معناي ترغيب و تحريك كردن است. به بيان ديگر انگيزه، عاملي است كه شما را به حركت وا مي دارد. اين مسئله به تصور شما مربوط مي شود. تصويري كه در نظر داريد بايد آن قدر بزرگ باشد كه شما را ترغيب كند و به حركت وا دارد. اگر درآمد سالانه شما ۵۰ ميليون تومان باشد و كسب ۵۲ ميليون تومان در سال را هدف خود قرار دهيد، انگيزه چنداني در شما ايجاد نمي شود، زيرا پاداش آن قابل توجه نيست. شايد ۷۰ ميليون تومان در سال انگيزه مناسبي را در شما ايجاد كند. پس تصوير مناسبي را در نظر داشته باشيد و براي رسيدن به آن برنامه ريزي كنيد و طبق آن برنامه پيش برويد.

۳. آتش عشق و شور را در خود شعله ور سازيد:

انگيزه از احساس ناشي مي شود. احساس، نيروي موثري است كه ما را به حركت وا مي دارد. عشق هم نوعي احساس است؛ پس عشق را در خود شعله ور كنيد. شايد بگوييد: «من دلم مي خواهد منطقي باشم!» بسيار خب؛ يك بار هم عشقي عمل كنيد! كاري كنيد كه عشق و شور دستيابي به هدف، در شما زنده شود و از اين احساس، به نفع خود استفاده كنيد.

۴. تلاش كنيد نتايجي حاصل كنيد:

دستيابي به نتايج مطلوب، انگيزه شما را تقويت مي كند. هر چه بيشتر تلاش كنيد، نتايج بيشتري حاصل خواهيد كرد و هر چه نتايج بيشتري حاصل كنيد، انگيزه بيشتري در شما ايجاد مي شود. اينها، لازم و ملزوم يكديگرند. اگر مي خواهيد وزن كم كنيد، در ابتدا همين كه دو سه كيلو كم كنيد كافيست. وقتي كمربندتان يك درجه عقب تر بسته شد، ترغيب مي شويد كه باز هم آن را يك درجه عقب تر ببنديد!

۵. اطلاعات خوب و مفيد وارد ذهن خود كنيد:

نمي دانم چطور بايد روي اين مطلب تاكيد كنم كه به نوارها و سي دي هاي صوتي گوش كنيد. من مرتب اين كار را مي كنم. نوار سخنرانان ديگر را مي خرم و از آنها درس مي گيرم و رشد مي كنم. موفقيت هاي آنان، انگيزه موفقيت را در من ايجاد مي كند! كتاب هاي خوب مطالعه كنيد. كتاب هايي را بخوانيد كه مطالب و مهارت هاي تازه اي به شما مي آموزند. كتاب هايي را بخوانيد كه درباره سرگذشت آدم هاي موفق است. بخريد، بخوانيد و انگيزه پيدا كنيد!

۶. وقتي توي دور افتاديد، تختِ گاز برانيد:

بعضي وقت ها احساس مي كنيد نيرويي مضاعف داريد و به اصطلاح، توي دور افتاده ايد و البته بعضي وقت ها هم اين طور نيست. مهم نيست؛ اين چرخه زندگي است. وقتي توي دور نيستيد، بزنيد كنار! اما وقتي احساس كرديد توي دور افتاده ايد، از فرصت استفاده كنيد و تختِ گاز برويد، چون به اين ترتيب، در زماني كوتاه تر و با صرف انرژي كمتر، نتايج بيشتري كسب خواهيد كرد. پس هر وقت احساس كرديد كارتان خوب پيش مي رود، با دنده سبك و تختِ گاز برانيد!

بياييد يك بار ديگر شش روش عالي براي زنده نگه داشتن انگيزه را مرور كنيم:

ـ هر روز در خود انگيزه ايجاد كنيد.
ـ تصويري براي زندگي تان داشته باشيد.
ـ آتش عشق و شور را در خود شعله ور سازيد.
ـ تلاش كنيد تا نتايجي حاصل كنيد.
ـ اطلاعات خوب و مفيد وارد ذهن تان كنيد.
ـ وقتي توي دور افتاديد، تخت گاز برانيد.

اگر به طور مرتب اين اصول ساده را به كار بگيريد، هميشه از انگيزه برخوردار خواهيد بود و زندگي تان دگرگون خواهد شد! همين حالا دست به كار شويد!

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×