» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » بومی سازی والو بخار نورد سرد فولاد مبارکه
فولاد مبارکه - مطالب ویژه

بومی سازی والو بخار نورد سرد فولاد مبارکه

خرداد 16, 1394 0022

سيد مجيد ستاينده رئيس واحد توليد آب و توزيع سيالات شرکت فولاد مبارکه از بومي سازي والو بخار سايز DN:400-Pn:25 جهت نصب در واحد توليد بخار نورد سرد خبر داد وگفت: اين بومي سازي براي فولاد مبارکه يک ميليارد ريال صرفه جويي اقتصادي حاصل نمود.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه ايشان افزود: بخار اشباع مورد نياز واحدهاي ناحيه نورد سرد (غير از واحدهاي ورق رنگي و گالوانيزه)، در واحد توليد آب و بخار اشباع (واحد55 قديم)توسط دو دستگاه بويلر واتر تيوب توليد مي شود که به علت نشتي والو اصلي روي خط ارسال بخار به واحد هاي ذکر شده، امکان ايزوله بويلرها و انجام تعميرات ساليانه وجود نداشت. اين والو از نوع Globe است و بايد نسبت به خوردگي و سايش در مقابل سيال بخار در فشار 25 بار و دماي 200 درجه سانتي گراد مقاوم باشد ضمن اينکه جنس بدنه آن از فولاد فورج شده است .

وي ادامه داد: با توجه به موارد ذکر شده و سايز بالاي اين تجهيز، امکان ساخت در کشور وجود نداشت که طي برگزاري چندين جلسه با سازندگان داخلي، اين والو با بدنه فابريکيت شده از جنس استينلس استيل داخل کشور ساخته شد.

محسن معيني کارشناس تعميرات مکانيک نيز در خصوص چگونگي بومي سازي اين نمونه از والوها گفت: اين تجهيز با همکاري واحد توليد آب و توزيع سيالات شرکت فولاد مبارکه و متخصصان داخلي شرکت مکانيک آب، بومي سازي شد و پس از انجام تستهاي هيدرواستاتيک نصب و مورد بهره برداري قرار گرفت.

وي با اشاره به هزينه خريد خارجي هر يک از اين والوها خاطر نشان کرد: اين بومي سازي يک ميليارد ريال را براي شرکت صرفه جويي حاصل نمود.

ايشان در پايان از شرکت مکانيک آب، کارکنان واحد آب، گروه فني،خريد و مديريت ناحيه انرژي و سيالات که در اجراي اين پروژه همکاري نمودند،تشکر و قدرداني کرد.

f7

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×