» عمومی » ورزشی » خواستیم پول برانکو را بدهیم ولی قبول نکرد/ مهلتی تعیین نشده است
ورزشی

خواستیم پول برانکو را بدهیم ولی قبول نکرد/ مهلتی تعیین نشده است

خرداد 15, 1394 007

قائم مقام پرسپولیس می‌گوید برانکو ایوانکوویچ مهلتی برای دریافت مطالباتش برای باشگاه تعیین نکرده است. نژادفلاح همچنین می‌گوید باشگاه می‌خواست چند ماه پیش پول برانکو را بدهد ولی او خودش قبول نکرد.

محمدحسین نژادفلاح در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت برانکو ایوانکوویچ و اینکه وی با دلخوری ایران را ترک کرده است، اظهار کرد: برانکو به عنوان یک مربی خارجی از وقتی وارد ایران شد، حتی یک ریال هم دریافتی نداشت این درحالی است که در لیگ ما حتی بازیکنان تا پیش پرداخت نگیرند، قراردادشان را امضا نمی‌کنند.

برانکو قبول نکرد به او پول بدهیم
وی افزود: البته در یک مقطع ما می‌خواستیم به برانکو پول بدهیم ولی ایشان با توجه به مشکلات مالی تیم و بازیکنان از دریافت این پول خودداری کرد. هرچند بازیکنان در آن زمان به طور   متوسط  70 درصد دریافتی داشتند! برانکو خودش گفت که برای پرداخت پول من فرصت هست. او بزرگوارانه از ما خواست که ابتدا پول بازیکنان را بدهیم.

برانکو تاریخی را مشخص نکرده است
قائم مقام پرسپولیس درباره اینکه برانکو تهدید کرده است تا چهار روز آینده پولش پرداخت شود، گفت: او برای ما تاریخ خاصی را مشخص نکرده است ولی مسلما باشگاه برای همکاری با وی، باید تمام مطالباتش را بدهد. ما اگر پول داشته باشیم، ابتدا باید مطالبات کادر فنی را بدهیم و بعد وارد نقل و انتقالات شویم.

اولین دریافتی باشگاه به برانکو می‌رسد
نژادفلاح خاطرنشان کرد: ما خودمان را مکلف می‌دانیم اولین دریافتی‌مان را به برانکو و دستیاران خارجی‌‌ اش بدهیم.

سجادی به من اطمینان داد
وی ادامه داد: من روزهای گذشته نشست مفصلی را با نصرالله سجادی معاون قهرمانی وزارت ورزش داشتم. سجادی اطمینان داد که منابع مالی پرسپولیس را تامین کند تا ما بتوانیم به تعهداتمان عمل کنیم. ما یک بدهی کلان از سال‌‌های گذشته داریم که وارد آن نمی‌شویم. یک بخش بدهی هم مربوط به بازیکنان و کادر فنی فصل گذشته می‌باشد که مهمترین آن بدهی به برانکو ایوانکوویچ  دستیارانش است.

گزارش مفصلی از بدهی‌ها را به سجادی دادم
قائم مقام پرسپولیس با بیان اینکه سجادی اطمینان داد طی هفته پیش رو باشگاه پرسپولیس دریافتی داشته باشد، یادآور شد: درباره رقم پرداختی صحبتی نشد! من گزارش کاملی از جزئیات مالی برای نقل و انتقالات و همچنین بدهی به برانکو و بدهی‌های فصل گذشته به سجادی دادم. ایشان هم اطمینان داد که این مشکلات را حل کند.

از مهلت باشگاه برای پرداخت مطالبات برانکو سه ماه گذشته است
نژادفلاح در پاسخ به این سئوال که «اگر پرداختی وزارت ورزش به پرسپولیس تا مهلت تعیین شده برانکو صورت نگیرد، تکلیف این مربی چه خواهد شد؟»، تصریح کرد: برانکو مهلتی برای ما تعیین نکرده است. بحث ما بحث سه، چهار روز نیست. ما می دانیم که از مهلت باشگاه پرسپولیس برای دادن پول برانکو سه ماه گذشته است. امیدوایم که به زودی بتوانیم به تعهدمان نسبت به قرارداد با برانکو عمل کنیم.

هدایتی متعهد به پرداخت قرارداد برانکو نبود
«برانکو تاکید کرده است که در جلسه امضای قرارداد در وکیل حسین هدایتی هم حضور داشته است. به نظر می‌رسد کمک نکردن هدایتی برای پرداخت برانکو ایوانکوویچ باعث ایجاد چنین مشکلاتی شده است.» قائم مقام پرسپولیس در اینباره تاکید کرد: هدایتی متعهد نبود که قرارداد برانکو را بپردازد. وکیل حسین هدایتی، مسئول حقوقی باشگاه پرسپولیس هم هست و ایشان در قالب مسئول حقوقی باشگاه در مذاکرات حضور داشت نه وکیل هدایتی.

برانکو ایوانکوویچ - محمدحسین نژادفلاح

طرف قرارداد برانکو باشگاه است نه هدایتی
نژادفلاح در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر افزود: همانطور که گفتم هدایتی متعهد به پرداخت پول برانکو نبود. ما از ایشان خواهش کرده بودیم و او هم قول همکاری داده بود. هدایتی حتی قول پیش پرداخت را هم داد ولی ایشان تصور می‌کرد مزایده برگزار می‌شود و در قالب هیات مدیره یا مالک باشگاه پرسپولیس به کارش ادامه می‌دهد. در نهایت این اتفاق رخ نداد و طبیعی است که میزان همکاری‌اش با باشگاه کاهش یابد.

وی ادامه داد: در هر صورت طرف قرارداد برانکو هدایتی نیست که بخواهد دلسرد شود. طرف قرارداد سرمربی باشگاه است.

استقلال و پرسپولیس مثل فدراسیون هستنند
قائم مقام پرسپولیس درباره وضعیت تیمداری استقلال و پرسپولیس و ادامه فعالیت آنها زیر نظر وزارت ورزش و جوانان، یادآور شد: استقلال و پرسپولیس  30 سال است که زیر نظر وزارت ورزش هستند. ضمن اینکه سجادی تجربه خوبی در فوتبال دارد. اضافه شدن این دو باشگاه به معاونت قهرمانی، مثل اضافه شدن دو فدراسیون به این نهاد است!

جز مسائل مالی، مشکل دیگری نداریم
نژادفلاح با اظهار امیدواری نسبت به تامین منابع مالی پرسپولیس، گفت: وقتی یک معاونت 48 فدراسیون دارد، اضافه شدن استقلال و پرسپولیس که دیگر برای آن چیزی نیست. البته قبول دارم که این دو باشگاه یک مقدار پرکار هستند. در حال حاضر ما به جز مشکلات مالی و پرداخت مطالبات، مشکل دیگری نداریم.

هیات مدیره پرسپولیس ترمیم می‌شود
وی درباره احتمال ایجاد تغییرات در هیات مدیره پرسپولیس، تاکید کرد: در اینباره با من صحبت نشده است ولی طبیعی است که هیات مدیره ترمیم شود. اینکه چه زمانی تغییرات صورت بگیرد را نمی‌دانم ولی با توجه به اینکه تعدادی از دوستان از هیات مدیره خارج شده‌اند، باید این ترمیم صورت بگیرد.

از هیات مدیره بی خبرم
قائم مقام پرسپولیس درباره اینکه «آیا هیات مدیره سابق پرسپولیس هنوز برقرار است یا خیر؟» تصریح کرد: از این موضوع بی خبرم. من به جلسات دعوت نشده ام. به جز یکی، دو جلسه اول، دیگر نمی دانم جلسه ای بوده یا خیر. بعد از آن هم مشکلاتی پیش آمد و تعدادی از اعضا ایران نبودند. برای همین است که می گویم هیات مدیره نیاز به ترمیم دارد.

با بازیکنان مورد نیاز نشست داشته‌ایم
نژادفلاح در بخش دیگری از صحبت‌هایش با خبرنگار مهر درباره جذب بازیکنان جدید برای فصل آینده، تاکید کرد: ما به صورت غیر رسمی وارد فصل نقل و انتقالات شده‌ایم و نشست‌هایی را چه با بازیکنان پرسپولیس و چه بازیکنان دیگر که مورد نیازمان بوده‌اند، داشته‌ایم. قرار شده است چیزی اعلام نشود. امیدواریم شاهد خبرهای خوبی برای هواداران باشیم و همه را راضی کنیم.

دنبال بازیکنان ستاره نیستم
وی در خصوص جذب بازیکنان ستاره برای فصل آینده، یادآور شد: معنای جلب رضایت هواداران، جذب بازیکنان گران قیمت نیست. به جای ستاره، ما دنبال بازیکنانی هستیم که همسطح و مورد نیاز تیم باشند.

واکنش به حضور جلال حسینی در پرسپولیس
قائم مقام پرسپولیس در پاسخ به سئوالی مبنی بر مذاکره باشگاه با سید جلال حسینی و احتمال جذب این بازیکن، گفت: بنا نداریم قبل از آنکه قراردادی امضا شود، از بازیکنی اسم ببرم ولی مسلما به دنبال بستن یک تیم خوب هستیم و آنرا وظیفه خودمان می‌دانیم. ما نگرانی‌های فصل گذشته هواداران را می‌فهمیم و برای همین می‌خواهیم از شرایط فصل قبل جدا شویم.

پرسپولیس بلاتکلیف نیست!
نژادفلاح درباره اینکه با این شرایط، وضعیت پرسپولیس بازهم نگران کننده و بلاتکلیف است، خاطرنشان کرد: من بلاتکلیفی نمی‌بینم! از نظر من فقط تامین منابع مالی برای موفقیت پرسپولیس شرط ا ست تا بتوانیم به تعهداتمان عمل کنیم؛ وگرنه باشگاه مشکل دیگری ندارد!

با برانکو درباره اردوها و جذب بازیکنان صحبت کردم
قائم مقام پرسپولیس در خصوص جلسات طولانی مدتش با برانکو ایوانکوویچ قبل از ترک تهران، به خبرنگار مهر گفت: آن جلسه هشت ساعته، خارج از یک فضای اداری بود و می‌خواستیم خستگی برانکو رفع شود. ما با هم قدم زدیم، شام خوردیم و صحبت کردیم. بحث‌مان هم درباره جذب بازیکنان جدید، برپایی اردوهای تدارکاتی و مسائل برانکو و دستیارانش بود. ما درباره همه چیز صحبت کردیم از جمله پیشنهادی برای بازی با اینترمیلان ایتالیا.

نظر برانکو برای بازی با اینترمیلان مثبت است
نژادفلاح در پایان گفت: یک اسپانسر طرح کلی بازی با اینترمیلان را مطرح کرده است و با ما و آنطرف مذاکرات کلی داشته است. حتی برانکو هم نظر مثبتش را اعلام کرد ولی باید دید زمان برگزاری بازی چه موقع خواهد بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×