» عمومی » ورزشی » نبرد با قهرمان جهان/ تیم ملی از لهستان امتیاز می‌خواهد
ورزشی

نبرد با قهرمان جهان/ تیم ملی از لهستان امتیاز می‌خواهد

خرداد 14, 1394 008

تیم ملی والیبال ایران جمعه شب در حالی به مصاف لهستان، قهرمان جهان می‌رود که بعد از ناکامی در دو دیدار ابتدایی، این بار نیاز مبرمی به کسب امتیاز دارد تا شانس صعود خود را زنده نگه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته چهارم رقابتهای لیگ جهانی والیبال در حالی پی گرفته می‌شود که تیم ملی ایران روز جمعه در زمین لهستان به مصاف این تیم می‌رود. شاگردان بوبان که در دو بازی ابتدایی خود مقابل لس آنجلس امتیازی کسب نکرده بودند این بار نیاز مبرمی به کسب امتیاز دارند تا شانس خود را برای صعود از گروه B این مسابقات به مرحله نهایی زنده نگه دارند.

دو تیم با شرایطی متفاوت به مصاف هم خواهند رفت. لهستان که بعد از قهرمانی در رقابتهای جهانی ۲۰۱۴ با روحیه‌ای مضاعف پای به مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۵ گذاشته است در گام نخست برابر روسیه‌ای به میدان رفت که به برخی از ستاره‌های خود استراحت داد و در دور رفت از آنها استفاده نمی‌کند. لهستانی‌ها در دو مصاف خانگی خود مقابل قهرمانی المپیک ۲۰۱۲ لندن، توانستند ۵ امتیاز کسب کنند و بعد از آمریکای ۶ امتیازی در رده دوم جدول رده‌بندی بایستند.

انگیزه‌های شاگردان آنتیگا

شاگردان آنتیگا که قصد دارند این بار در لیگ جهانی شایستگی‌های خود را به اثبات برسانند در بازی‌های خانگی همواره از قدرت زیادی برخوردارند و با حمایت هواداران پرشمار خود برای همه تیم‌های مدعی دنیا حریفی ترسناک به شمار می‌روند.

دیدار تیم های ملی والیبال ایران و لهستان

این تیم قدرتی، در دفاع روی تور بسیار هماهنگ کار می‌کند و در سرویس و حمله هم تیمی قدرتمند است. لهستانی‌ها که سال گذشته با استفاده از امتیاز میزبانی قهرمانی جهان را جشن گرفتند برابر ایران نیز چشم به امتیازات هر دو بازی خانگی دارند. امتیاز دیگر این تیم برابر ایران برگزاری هر چهار بازی ابتدایی در خانه است تا مثل کشورمان سفر 18 ساعته، اختلاف ساعت فراوان و خستگی سفر را به دنبال نداشته باشد.

خستگی تیم ایران

در آنسوی میدان تیم ایران با تحمل فشار مسافت طولانی مسافت آمریکا تا لهستان کاملا خسته به نظر می‌رسد. این تیم که دو بازی سنگین را در لس آنجلس برگزار کرد با سفری ۱۸ ساعته خود را به چنستوهوا، محل برگزاری دیدار برابر لهستان رسانده است.

تیم ملی اگرچه در دو بازی ابتدایی برابر آمریکا در فرم مطلوب خود قرار نداشت و بدون کسب امتیاز خاک این کشور را ترک کرد اما تجربه ثابت کرده که تیم کشورمان هفته به هفته بهتر می‌شود و با توجه به انگیزه‌ای که شاگردان بوبان برای کسب امتیاز و حتی پیروزی در خانه قهرمان جهان دارند این انتظار می‌رود که در بازی فردا شب، تیم ملی ایران نخستین امتیاز خود را در لیگ جهانی ۲۰۱۵ کسب کند. اگر چه دیدارهای برگشت در تهران نیز برابر حریفان در پیش است اما تیم ملی برای اینکه شانس خود را برای صعود از این گروه سخت زنده نگه دارد نیازمند کسب امتیاز در بازی‌های دور رفت است.

تجربه بالای لهستان

مقایسه کارنامه دو تیم کاملا بیانگر این است که لهستان تیمی با تجربه و دارای پیشینه قوی در والیبال است. این تیم که ۱۷ دوره حضور در لیگ جهانی را در کارنامه دارد یک بار در سال ۲۰۱۲ قهرمانی در لیگ جهانی را جشن گرفت و یک سال قبل هم مدال برنز این تورنمنت را از آن خود کرده بود. دو مدال طلای قهرمانی جهان و یک مدال طلای المپیک هم از جمله ا فتخارات این تیم محسوب می‌شود که نشان از قدرت بالای این تیم دارد.

دیدار تیم های ملی والیبال ایران و لهستان

در مقابل تیم ایران برای سومین بار حضور در لیگ جهانی را تجربه می‌کند و تیمی کم تجربه به حساب می‌آید. ایران در نخستین حضور خود با خولیو ولاسکو در رده نهم لیگ جهانی ایستاد و سال گذشته هم با قرار گرفتن در رده چهارم عنوان پدیده لیگ جهانی را به خود اختصاص داد.

تیم کشورمان سال گذشته نیز با لهستان همگروه بود که در تهران از پس این تیم بر آمد که البته لهستانی‌ها چندین بازیکن اصلی خود را به تهران نفرستادند اما در بازی‌های برگشت این لهستان بود که برتر ظاهر شد و پیروزی را از آن خود ساخت.

دو تیم از ساعت ۲۲:۵۵ روز جمعه نخستین بازی خود را برگزار می‌کنند و دومین مصاف ایران و لهستان نیز ساعت ۲۲:۵۵ روز شنبه انجام می‌گیرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×