» عمومی » فناوری اطلاعات » فیزیکدان جوان ایرانی برنده‌ جایزه‌ اریک کندل اروپا شد
فناوری اطلاعات

فیزیکدان جوان ایرانی برنده‌ جایزه‌ اریک کندل اروپا شد

خرداد 13, 1394 0010

موسسه هرتی با همکاری فدراسیون نیوروساینس اروپا جایزه‌ متخصص اعصاب اریک کندل ۲۰۱۵ را به یاسر رودی فیزیکدان جوان ایرانی از موسسه‌ کاولی نیوروساینس و مرکز محاسبات عصبی NTNU در تروندهایم نروژ اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، موضوع اصلی تحقیق پروفسور یاسر رودی درک ساختار محاسبات و الگوریتم‌های مربوط به نتیجه گیری‌های عددی و آموزش و چگونگی پایه‌ریزی این محاسبات در شبکه‌های عصبی است که  اخیرا وی طی همکاری با پروفسور ادوارد و میبریت موزر که برندگان جایزه‌ نوبل پزشکی امسال هستند، توانست به نتایج چشمگیری در زمینه‌ درک ساختارهای شبکه‌ها در سیستم‌های ردیابی انواع پستانداران و کارکردهای حافظه دست یابد.

به گفته‌ پروفسور ادوارد موزر؛ یاسر رودی یکی از معدود محققان جوان در سطح بین المللی است که هم در زمینه‌ علم اعصاب و هم در زمینه‌ فیزیک نظری فعالیت می‌کند. وی با ایجاد فعالیت‌های مشترک نقش به سزایی بر تاثیرپذیری این دو رشته از یکدیگر برعهده دارد.

پروفسور میبریت موزر می‌گوید: نکته‌ جالب در مورد یاسر این است که او می‌تواند با استفاده از قوانین پایه‌ای فیزیک محاسبات ذهنی را توضیح دهد که ممکن است حتی در مورد مواد غیر جاندار نیز صدق کند.

یاسر رودی هم اکنون ۳۳ ساله است. او تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه شریف به پایان رساند و در سال ۲۰۰۵ موفق به کسب مدرک دکتری از دانشگاه تریسته ایتالیا شد. پیش از شروع به کار در NTNU در موسسه نوردیک فیزیک نظری واحد گتسبی در سطح جهانی در زمینه محاسبات عصبی و آموزش روباتیک مشغول به کار بوده ‌است.

به گزارش مهر، از میان جوایز دریافتی ایشان می‌توان به محقق برتر جوان اعطایی توسط موسسه‌ آکادمی علوم نروژ و دیگر موارد اشاره کرد. در حال حاضر ایشان علاوه بر سمت محقق در نوردیتا، در موسسه‌ مرکز بین المللی فیزیک نظری در ایتالیا مشغول به کار است.

1726882

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×