» عمومی » علمی آموزشی » کشف جمجمه قدیمی ترین مقتول کشف شده در جهان
علمی آموزشی

کشف جمجمه قدیمی ترین مقتول کشف شده در جهان

خرداد 9, 1394 0014

محققان موفق به شناسایی جمجمه ای شده اند که تصور می شود مربوط به قدیمی ترین مقتول کشف شده در جهان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدتی است که گروهی از محققان در اسپانیا ۲۸ جمجمه بسیار قدیمی کشف شده در غاری واقع در شمال این کشور را مورد بررسی دقیق قرار می دهند.

آنها پس از آنالیزهای دقیقی که با استفاده از پیشرفته ترین فناوری های شناسایی ساختار استخوانی صورت گرفت به کشف حیرت انگیزی دست یافتند. درحقیقت آنها متوجه شدند یکی از این جمجمه ها دارای حفره ای عجیب است.

این جمجمه متعلق به مردی است که ۴۳۰ هزار سال پیش زندگی می کرده و حفره ای که به طور عمدی در آن کشف شده می تواند گویای آن باشد که این مرد نخستین مقتول شناسایی شده توسط بشر است.

این مرد که درحدود ۲۰ سالگی به قتل رسیده متعلق به قبیله ای از انسانهای نخستین بوده که در شرق منطقه اوراسیا ساکن بودند.

محققان دانشگاه مادرید با استفاده از فناوری های پیشرفته تشخیص پزشکی پی به نحوه قتل صورت گرفته برده اند. آنها متوجه شده اند که در قسمت چپ پیشانی این فرد حفره ای ایجاد شده که می تواند عامل اصلی مرگ او بوده باشد. آنها زمانی که متوجه شدند در لبه این شکاف، استخوان تازه تری روییده بیش از پیش مطمئن شدند که قتلی صورت گرفته و این مرد نخستین مقتول شناسایی شده توسط بشر است.

بررسیهای دقیق تر حکایت از آن دارد که این حفره و شکافهای ناشی از آن نه به دلیل عوامل طبیعی بلکه به طور عمدی بوده و درواقع یک قتل بوده است.

1723479

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×