» عمومی » فناوری اطلاعات » رونمایی از نخستین پهپاد هیدروژنی جهان
فناوری اطلاعات

رونمایی از نخستین پهپاد هیدروژنی جهان

خرداد 2, 1394 0016

به زودی شاهد پرواز پهپادهایی با سوخت هیدروژن خواهیم بود. این اتفاق، تحولی بزرگ در دنیای روبه رشد پهپادها به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، درحالی که پهپادها روزبه روز کارایی بیشتری پیدا می کنند اما همواره با یک چالش بزرگ همراه بوده اند و آن محدودیت انرژی ذخیره شده برای ادامه پرواز آنهاست.

باتری ها ظرفیت بسیار محدودی دارند و اگر قرار باشد بر تعداد آنها نیز افزوده شود آنگاه پهپاد جایی برای برخاستن از زمین نخواهد داشت.

حالا پهپاد جدیدی ساخته شده که طراحان آن برای غلبه بر این مشکل به سراغ سلولهای سوختی هیدروژنی رفته اند. به بیان دیگر پهپاد جدید آنها با تکیه بر سوختی به نام هیدروژن به راحتی به پرواز درآمده و مسافت به مراتب بیشتری را طی می کند.

این فناوری جدید توسط مهندسان شرکتی موسوم به Horizon Unmanned Systems در آمریکا ارایه شده و نظر بسیاری از کارشناسان فنی را هم به خود جلب کرده است.

درحال حاضر پهپادهای فعلی در بهترین سطح عملکردی خود تنها تا یک ساعت توانایی پرواز با هر بار شارژ کامل باتری دارند اما فناوری جدید این مهندسان درصورتیکه بدون بار باشد تا ۴ ساعت در آسمان به پرواز درمی آید و در صورت اتصال بار تا نهایتا یک کیلوگرم به آن تا ۲.۵ ساعت پرواز مستمر خواهد کرد.

در ساختار این فناوری جدید از سلولهای سوختی بسیار سبک و دو لوله مخصوص جهت ذخیره سازی هیدروژن استفاده شده است.

قرار است در ماههای پیش رو نخستین پرواز آزمایشی ۴ ساعته این پهپاد در جورجیای آمریکا انجام شود.

1716924

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×