» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » گرامیداشت هفته بسیج / غبارروبی گلستان شهدا مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

گرامیداشت هفته بسیج / غبارروبی گلستان شهدا مبارکه

آذر 2, 1392 008

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از شهرداری مبارکه ، دیروزترها کوچه هایمان با عطر بچه های بسیج ، پر بود از بوی اسپند و گلاب و صلوات .
عطر کربلا بود و بوی حسین(ع) .
آب بود و آئینه و قرآن … ودعای فالله خیرحافظا .
اشک و نجوای مادرها ولغزش اشک شوق بر گونه ها وبوسه بر پیشانی بندهای سرخ وسبز بچه های ام _ یک به دست و برنو بر دوش . بچه هایی که شبهای سرد بهمن ۵۸ گشت میدادند و بیدار بودند و ما خواب .

در تاریخ۴ ‌آذرماه سال ۱۳۵۸با صدور فرمان تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی ، بارقه هایی از امید در چشم جوانان مومن و انقلابی این مرز و بوم که در انتظار خدمت بیشتر و حفظ و حراست از دست آوردهای انقلاب اسلامی پس از آن دوران سیاه و ظلمانی ستم شاهی بودند، باریدن گرفت. سخنان آغازین حضرت امام (ره) در فرمان تاسیس بسیج که این گونه بیان شده بود:” باید ما همه ی قوایمان را مجتمع کنیم برای نجات دادن یک کشوری ، باید اگر مسایلی برایمان پیش بیاید ، هر چند سخت باشد تحمل کنیم .” . ارزش های نوینی چون استقامت و پایداری ،ایثار و فداکاری ، احساس مسئولیت و ادای تکلیف ، حماسه آفرینی و عشق به شهادت را در بین مردم خصوصا نسل جوان آن زمان فزاینده کرد. و به سبب نظر و نگاه امام (ره) به بسیج و رشد همین روحیات معنوی در بسیجی بودن، که جوانان دلیر بسیجی دست از جان و تعلقات مادی شستند و شجاعانه در برابر زورگویی ها و تهاجم استکبار جهانی به میهن اسلامی مان ۸ سال جانانه مجاهده کردند . به گونه ای که همه ی جهانیان و حتی دشمنان را به حیرت و تحسین وادار نمودند .
درهمین راستا و به مناسبت آغاز هفته بسیج مراسم غبارروبی و گل افشانی گلزار شهدای شهر مبارکه با حضور مسئولین  شهر و اعضاء پایگاه بسیج
 امام حسین (ع) شهرداری مبارکه  برگزار شد.
مسئولین و اعضاء محترم پایگاه بسیج امام حسین (ع) شهرداری مبارکه ضمن حضور در نماز جمعه شهر با شرکت در مراسم عطر افشانی شهدای

 شهر با آرمانهای والای حضرت امام خمینی (ره)  و شهدای جنگ تحمیلی تجدید میثاق نمودند.
sa
sa

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×